Dynamietstaafje @work met halsring/touw!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Dynamietstaafje @work met halsring/touw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:42

Hai!

Een vriendin van mij wilde spontaan mee naar Dusty om foto's te maken. Ik wilde altijd al graag foto's met een halstouw hebben, maar daar had ik al bijna een jaar niet meer mee gereden. Neem daarbij het feit dat Dusty al een week niet bereden was en tadaah je hebt ontploffingsgevaar onder je kont.. Op de foto's is duidelijk te zien dat ik madame beter eerst los had kunnen gooien want ze kijkt enorm chagrijnig wegens het feit dat ze niet keihard mocht scheuren. Op een gegeven moment heb ik haar even laten gaan maar er kwam geen einde aan dus dat mocht helaas ook niet baten. :=

Ik moet mezelf echt aan gaan leren minder overdreven been te geven.. Met 1.76 zitten je benen al gauw in de weg op een pony van 1.40. :+ Moet ook echt een stuk mijn been naar achter leggen wil ik druk kunnen uitoefenen.

De foto's zijn van 20 april dus niet heel vers.

"Nee ik vind het niet grappig. >;) "
Afbeelding

"Daar zullen we eens gauw een end aan maken, hoppa!" Helaas werkte die extreem overdreven overgang naar draf juist in op mijn lachspieren.. _O-
Afbeelding

Kleine volte. :)
Afbeelding

Afbeelding

Beheerst galopje. :)
Afbeelding

" ^) "
Afbeelding

"Ik wil naar rechts!" En ik wil overduidelijk naar links. :=
Afbeelding

Hoge cowgirlfactor. :+
Afbeelding

Afbeelding

Hier reageerde ze weer zwaar overdreven op aandraven. :+ Dat was niet alleen aan mijn lichaam te zien maar dus ook aan mijn hoofd. O:) Dat hoofdgedeelte deel ik helaas voor jullie mooi niet mee. :D
Afbeelding

Dat was het dan! :wave:
(Ze kan wel blij kijken hoor! Mijn been.. :x )
Afbeelding

NiKip

Re: Dynamietstaafje @work met halsring/touw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:47

Hihi leuk racemonstertje :P Jullie zien er leuk uit samen ;)
Ik herken het hoor. Dat overdreven aandraven. :')
Kan er ook alleen maar om lachen :D

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 10:32

Dankje! :D

Verder heb ik ruim 10 jaar geen les meer gehad dus als mensen tips/commentaar hebben is dat meer dan welkom... :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:43

Nou.. Dan vind ik dat je nog steeds een hele mooie houding hebt!!!! :P

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:52

Mooie houding! Maar nog net dat tikje 'trotser', schouders wat meer naar achter :)
Wat een leuke poown en super dat je 'm met neckrope kan rijden (begin ik binnenkort mee ^^)
Overdreven aandraven, ik had er één die altijd precies een galopsprongetje deed en dan gewoon begon te draven :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:14

Dat is fijn om te horen! :D M'n schouders zijn idd een punt om eens wat meer rekening mee te houden! Heb gauw de neiging ze te laten hangen.

En een galopsprongetje bij het aandraven is helemaal wat moois zeg. _O-

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:03

Marloez schreef:
Dat is fijn om te horen! :D M'n schouders zijn idd een punt om eens wat meer rekening mee te houden! Heb gauw de neiging ze te laten hangen.

En een galopsprongetje bij het aandraven is helemaal wat moois zeg. _O-

Ik heb hetzelfde met de schouders (gebroken geweest) en ik kreeg een zweepje achter mijn rug en voor mijn armen :') Dat hielp, ja.
Ja, dat was zo grappig :o

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:20

Geloof graag dat dat hielp. :+ Ik heb sowieso al een vreselijke kromme houding met een holle rug, moest officieel hiervoor op therapie maar heb dat nooit goed gevolgd.. O:)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:25

heej daar is Dusty weer! Haha, ze kijkt idd lichtelijk geïrriteerd :') Ik heb zo'n paard die ook bij aandraven in een racebui zo'n beetje op kan stijgen... Grappig effect.
Mijn tip zou misschien zijn iets meer op je kont te zitten in gallop, maar vind het moeilijk te beoordelen hoor :) Je zit er gewoon keurig op :D (wat nog best lastig kan zijn met jullie fysieke 'verhoudingen'... ;) )

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:28

Hee! :D Haha heerlijk he zo'n raketpaard.. :+ En thanks! Het werd me ook niet makkelijk gemaakt omdat ze de hele tijd wilde scheuren. := Ik zit er daarom vrij gespannen op, je hebt vrijwel niets om tegendruk uit te oefenen dus dan houd ik m'n lichaam strak/lang/stijf hoe je het wilt noemen om vaart te verminderen. :P

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:25

wat leuk dat je zo rijd, ziet er ontspannen uit.
en jou houding valt best mee hoor!
ga zo door