Corry en ik stellen onszelf voor...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peter_pan_

Corry en ik stellen onszelf voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 15:42

*kijkt voorzichtig om het hoekje*

Hallo iedereen :)

Een beetje benieuwd naar jullie reacties, maar toch ook wel met een bang hartje post ik hier enkele foto's van mij en m'n paardje...
Eerst hier kort mijn verhaal:

Vorig jaar in mei is mijn sportmerrie Peter Pan definitief mank gevallen. We hebben nog allerlei behandelingen geprobeerd, maar helaas kon niets meer helpen... Momenteel geniet ze vanhaar oude dag op een goedkopere stalling waar ze veel vriendjes heeft, en bij mooi weer ook lekker op de weide kan.
Helaas heeft zij niet lang van haar pansioen mogen genieten... 26 april hebben we haar helaas laten inslapen na een zware koliekaanval...

Na even rust genomen te hebben, startte ik mijn zoektocht naar een nieuwe topper.. En die vond ik!
Mijn nieuwe bink heet Cortenter Z. Een ondertussen 8-jarige Zangersheide Holsteiner ruin met afstamming Coriano Z x Contender.
Samen hebben we nog heel veel werk! Ook al is hij 'al' 8, veel is met hem nog niet gedaan. Op zijn vorige stalling in Lier werd hij niet zo intensief gereden, al is hij wel al een paar keer op jumping geweest. Hij was ook een beetje aan de magere kant en mist nog heel veel bespiering! Maar nu wordt hij goed verzorgd en begint hij aardig bij te komen.. Maar de weg is nog lang....

Momentaal heb ik hem 4 maanden, we rijden op wedstrijd niveau B

Ik hoop om tegen het einde van het jaar toch in staat te zijn een nette B-proef rond te rijden. Momenteel schommelen onze scores tussen de 58% en de 63%, deze zou ik graag wat meer de lucht in zien gaan...
We werken vooral aan de basis momenteel, want deze zit er nog niet volledig ingebakken. Recht, stelling en buiging, bespiering opbouwen.

Als eerste nogal een schokkende foto (vandaar in link geplaatst..)
De eerste keer toen we naar hem gingen kijken:
Niet echt een mooi plaatje, weet ik. Het is dan ook een momentopname tijdens het uitstappen. Maar op die foto zie je wel dat hij nog heel wat volume en bespiering miste.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/247098_10150226177804113_625234112_6893107_8166957_n.jpg

Tweede keer rijden, nadat hij een weekje in een plaatselijke manege stond. daar werd hij extra verzorgd en intensiever bereden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEY4VEK7.jpg

en dan in februari was hij officiëel van mij :)
Afbeelding

Een kleine maand later reden we onze eerste dressuurwedstrijd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gekke Corry op de wei
Afbeelding

Trainen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bedankt om te kijken :)

Commentaar en tips? Graag!!
Maar hou het wel en beetje vriendelijk aub... Ik rijd maar niveau B hoor :)

geerke

Re: Corry en ik stellen onszelf voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:48

prachtig paard en je zit er netjes op!
het nivo ziet er hoger uit dan B

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:56

Netjes! mooi paard!
Echt een belofte voor de toekomst!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:46

zo die is mooi opgeknapt!!! :oo je rijd hem heel erg vriendelijk! ziet er echt super uit! :j :D
enige puntjes die ik zie is dat je je handen op gelijke hoogte mag houden en dat je af en toe wat verkrampt lijkt te zitten maar dat kan ook een momentopname zijn. Verder super ga zo door! :D

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:51

Ziet er inderdaad beter uit dan niveau B! :j
Let wel op je handen, maar anders ziet het er zeker prima uit!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:17

wow die is echt mooi opgeknapt schrok echt van die eerste foto.. wat was hij iel..
En ik vind het ook wel hoger dan B niveau ook hoor ziet er echt super netjes uit !!

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:21

Prachtig paard <3 .
Veel plezier ermee ;) .
En het ziet er netjes uit!

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:39

WOW _/-\o_

Hij is echt mooi geworden!
Het ziet er echt niet uit als B niveau!
Ik wens je veel succes! Alleen omdat je ook wrsch commentaar wilt, zou ik mijn handen rechtop houden. Maar meer wist ik echt niet!

Veel plezier met hem! :#

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:44

Het ziet er niet uit B-niveau, juist hoger.

Je rijd hem netjes.

Enige puntje: Je handen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:45

Ik vraag me af waarom je in de B steeds net rond de winstpunt blijft hangen, wat gaat er moeilijk? Je foto's zien er namelijk helemaal niet gek uit.
Probeer wel op je handen te letten, in de wendingen lijk je je binnenhand naar je toe te halen in plaats van van de hals af te houden. Op de wedstrijdfoto binnen, en de foto's in het blauw lijk je ook je beugels wat kort te hebben, je knie zit ver naar voren op het zweetblad, misschien zelfs over de wrong heen? Een gaatje of twee langer is net wat netter, en zal denk ik ook lekkerder zitten op den duur :)
Veel succes nog :)

kimooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:29

Wauw! die is echt mooi opgeknapt zeg! Knap gedaan!

Ik zou als ik jou was je beugels een gaatje langer doen. Je kan op veel foto's zien dat je knie het randje van je zweetbladen raakt of er al iets overheen komt. Dit zal voor jouw houding (waar ik overigens eigenlijk niks op aan te merken heb) wel beter doet:).

Verder vind ik jullie een leuk stel om te zien! Erg leuk paardje heb je onder je kont, waar je erg blij en trots op kan zijn!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:46

Omdat het Horses at work is, moet ik hier rijtechnisch op reageren :-)
Probeer wat losser te zijn op je binnenhand (metname in wendingen draf en galop), oogt het als of je daar erg sterk in bent. Probeer je paard goed aan de buiten teugel te houden. Deze ook terug houden (zie eerste galop foto) en niet mee geven naar de oren.

Verder vind ik je paard zo veel verbeterd! Je ziet dat je paard zich ook 10x (denk weel veeel en veel meer) beter voelt.
Hoofdstel staat je paard super (past netjes)!! Vooral dat frontriempje vind ik geweldig!!

Probeer er ook op te letten, dat je onderbenen niet naar achter verhuizen. Voor je het weet, is het een aangeleerde gewoonte, waar je niet makkelijk van af komt.

Vierde foto van onderen, draf in wending. Zie je daar hoe hij zijn achterbeen, binnen naast zijn voorbeen plaatst?! Als je losrijdt, zou ik toch zeker beschermers dragen, voordat hij wel een keer zijn pees aan tikt.
Kwestie van trainen en krachtopbouwen, al wil dat minder worden.

Zijn het verders oefenwedstrijden wat je rijdt? Gewoon die klasse B induiken joh! Gaat echt wel goed komen!

Edit: Alles is positief bedoelt!!

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:39

Bedankt voor de leuke commentaren iedereen!

Ik ben ook heel blij dat er tips gegeven worden.
@sunnymay: Bedankt! Daar kan ik weer heel wat mee verder, weet ik ook meer waar ik op moet gaan letten :)

Mijn binnenhand is inderdaad meestal nogal streng. Ik probeer er heel hard op te letten, dit is ook al een beetje verbeterd in vergelijking met een aantal jaar geleden... maar het blijft een werkpunt! Het gebeurt vaak 'zonder ik het besef'.
Mijn benen leiden soms ook een eigen leventje :o M'n benen liggen op veel foto's te ver naar achter, daar heb je gelijk in. (ook dit is verbeterd tegenover een paar jaar geleden, toen was het DRAMATISCH!) maar ook nu moet daar nog aan gewerkt worden.

Volgende keer probeer ik mijn beugels een gaatje langer te maken. (ik heb nogal korte beentjes, en in plaats van die lang te houden, ga ik die dan nog optrekken ook :( )
De eerste foto's waren nog met mijn oude zadel. de onderste foto's zijn inmiddels met een nieuw zadel. Ik vind dat m'n houding verbeterd is op dit zadel, maar zoals jullie terecht opmerken is er nog HEEL VEEL werk aan de winkel.

Peesbeschermers voor het inrijden? oké, zal ik aan denken volgende wedstrijden!
Hij neemt soms wel ruime passen, en dat is niet altijd even makkelijk uit te zitten. Ik heb de slechte gewoonte me dan te gaan opspannen, waardoor ik wat krampachtig ga zitten (zoals iemand hier eerder al vermeld had)

Ondertussen heb ik al een aantal 'officiele' wedstrijden gereden bij WVUR (west-vlaamse vereniging hier in België) En tot nu toe ben ik wel vrij 'tevreden' van de resultaten :)
We hebben ondertussen 10 winstpunten na 4 wedstrijden (ik denk dat het systeem hier anders in elkaar zit dan bij jullie in NL?) Bij 15 punten mag je over, bij 30 punten moet je over in het volgende seizoen...
Die 30 komt dus al veel te snel dichtbij, want zowel paard als ik zijn helemaal nog niet klaar om een niveau hoger te starten. De oefeningen zijn nog niet gekend, en ik vind m'n proefjes onvoldoende nauwkeurig gereden.
Het liefste zou ik hierna nog een seizoen B rijden, om zowel mij als m'n paard de tijd te geven om te groeien :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:13

Leuk paardje!

Omdat het HAW is:
Handen mag je gelijk dragen en je beugels 1 gaatje langer proberen.

verder vindt ik het een zeer mooi paardje en vindt ik Qua fotos heb nivaeu hoger ligen dan B.

succes verder!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:14

leuk paard! probeer wel op je houding te letten. je verkramp af entoe in je bovenrug/schouders :)

Raiinboww

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:52

Leuk paard. Ik vindt het er goed uit zien. Je hebt een knap paard onder je lopen. Wees daar trots op. *\o/*

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:01

Ziet er leuk uit! Wou dat ik zo kan rijden...
Rij je trouwens alleen op wedstrijden.met sporen?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:15

Super hoe het paard er nu uitziet vergeleken met de 1e foto!!!

Als ik de foto's bekijk zie ik voornamelijk veel spanning in jouw lijf. Vooral jouw kaaklijn. Probeer je kaak te ontspannen (doe anders maar je mond een stukje open). Je merkt dan dat vanzelf ook je schouders etc gaan ontspannen. Verder vind ik het er voor B niveau erg netjes uitzien.

Apennootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 23:33

Allemachtig, dan zie je maar weer wat voeding, huisvesting en training met een paard kan doen. Hij kijkt ook beter uit zijn ogen in de laatste foto's vergeleken met de eerste.

De enige vraag die ik heb is: waarom gebruik je bandages? Is het alleen voor de foto of zit er een reden achter? Ben ik wel benieuwd naar... B-)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:46

Hé heel leuk paard. En echt veel verbetering in de foto's Top!
En een West-vlaming! Hier nog zo een.

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:09

Wow ik schrok echt even van die eerste foto! Maar wat een verbetering zeg!

Verder rijtechnisch: Ik vind je houding heel erg wisselen! Soms kantel je wat naar achter, soms mag je juist wat meer op je kont zitten :)
Maar misschien zijn dat net momentopnames door de foto's..
De andere dingen zijn al gezegd..

Veel plezier met je knappe paard!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:21

Bij een naam als Corry verwachte ik een ander type paard :o

Maar wat is die opgeknapt. Leuk dier. Lekker zo mee doorgaan. Ik kan zien dat jullie er veel lol in hebben en dat is voor mij altijd het belangrijkste!

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:37

Wauw, zoals iedereen al zegt; Wat is die ontzettend opgeknapt!
Het heeft 'm goed gedaan om door jou gekocht te worden :D Good job!
Ziet er heel fijn uit jullie twee!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:38

Een verschil van dag en nacht nadat je jouw paard gekocht hebt.
Klasse hoe de ruin is verbeterd!

Mijn tip aan jou is om niet naar voren maar ook niet naar achteren te hangen. Het komt zo in mijn ogen over op de foto's in dit topic.
Om jezelf bewust te worden dat je recht zit, klinkt gek maar ik heb t zelf zo ook gedaan, is om een kort springzweepje aan de achterkant van je broek naar je rug te steken. Rekenen maar dat je dan merkt dat je recht gaat zitten en dat het je gaat opvallen als je niet recht zit :-)

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:40

Wow, wat mooi om te zien hoe goed hij opgeknapt is. Ik denk dat je met dit paard met de juiste training heel wat kan bereiken. Ga zo door ziet er netjes uit!