JumpJumpJump :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

JumpJumpJump :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 15:11

Heei allemaal,
Mijn pony en ik houden heel erg van springen. Super leuk natuurlijk, maar ik vind het zelf heel erg moeilijk.
Mijn pony vind het zo leuk dat hij echt een JUMP maakt. Ik ben er tot nu toe nog niet afgevallen ;D Alleen dat is niet het gene wat ik lastig vind. Ik vind het vooral moeilijk om 'goed' in de verlichte zit te gaan, en om mijn handen goed naar voren te doen.

Hebben jullie Tips, foto's of filmpjes?
En uitleg hoe je het beste kan beginnen en hoe je het beste allemaal kan doen?

Ik heb 1x in de 3/4 week springles.

Groetjes!

ineminne96

Re: JumpJumpJump :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:15

Gaat hij voor de sprong ook erg lopen ? Of versnellen ?
Als dit het geval is goed zitten, niet té hard tegenzitten maar ik bedoel gewoon rustig je paard op hetzelfde tempo te laten lopen. Zeker niet in z'n mond trekken want dan zal hij zich toch sterk maken. Als je weet dat je paard zo hard/hoog zal springen kan je je ook voorbereiden lijkt mij... Als je niet goed in verlichte zit geraakt, zijn je beugels dan wel kort genoeg ? En probeer dit ook gewoon te doen als je niet springt, maar gewoon dressuur rijdt, af en toe gewoon stukjes in verlichte zit, in de 3 gangen, niet altijd gemakkelijk in het begin, maar na een tijdje zal het wel goed lukken! :) Ik hoop dat ik je hier wat mee kon helpen ! En over meer meegeven, proberen er gewoon steeds aan te denken, en vraag eens tips aan je instructrice ! Veel succes !

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:35

Zitles nemen, zodat je eerst aan je eigen zit kunt werken. Wanneer je niet goed mee kunt gaan met de beweging van je pony, werk je hem/haar tegen.
Zorg dat je beugels de goede lengte hebben en oefen vast met je verlichte zit tijdens het normale rijden. Je kunt tijdens het galloperen/draven al prima je verlichte zit oefenen, zonder dat je springt. :)
Probeer los en ontspannen in je hand te zijn tijdens het rijden. Op die manier kun je je handen ook makkelijker mee naar voren geven tijdens de sprong.

horse_angelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:01

je kan het beste springles nemen
denah

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:04

Maakt je pony een grote luchtsprong dan heb ik geleerd. om veel voltes voor de hindernis te rijden en dan er over te gaan. niet een grote volte maar een kleine is wel goed.