A-brevet, de proef !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maytee

A-brevet, de proef !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 20:05

Na lang wachten zijn hier eindelijk mijn foto's van mijn proef op het A-brevet ! :D
Ik was in de paasvakantie naar de manege geweest met Black voor mijn A-brevet.
Hier is mijn vorige topic, dat was de eerste dag van de week ; http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1465165
Mijn proef is zééééér goed gegaan, buiten dat Black het zeer leuk vond om een crosje te doen ipv een verzameld galopje! }>
De meneer van de jury zei dat ik een zeer goede zit heb een ook een zeer goede hand.. een zien wat jullie daarvan vinden ! :D
Hier even nog wat informatie over Black : - 14jaar
- merrie
- Welsh
Punten waaraan ik moet werken : - Handen iets hoger houden
- Springhouding zeker en vast verbeteren !
- in het vervolg mij een gaatje langer zetten :P
- geen piano-handjes
- ...

Voor Black : - niet op haar voorhand vallen
- verzamelen in galop
- ...

Hier zijn de foto's :

Eerst moesten we rond de piste stappen en wat vond Black dat interessant ! <3
Afbeelding

Stappen !
Afbeelding
Afbeelding

Draven !
Afbeelding

Dan was het in de namiddag springen,
maar voor dat we begonnen mocht ze eventjes op de weide met haar vriendjes Dora en Chinouk :D
Black&Dora. Haha, Dora moest wel even haar pootje afkoelen ! :D
Afbeelding
Black,Dora&Chinouk
Afbeelding

Daarna moesten we instappen
Afbeelding

Sprong !
Afbeelding

Oxer ! :P
Afbeelding

Oxer met 'waterbakje' !
Afbeelding

Na het rijden kreeg ze van mij hooi en natuurlijk een hele dikke knuffel ! <3

Ik zou echt graag tips hebben voor mijn springhouding te verbeteren maar hou het vriendelijk !
Trouwens in de zomervakantie ga ik mijn B-brevet proberen ! :D
groetjes Maytee

Maytee

Re: A-brevet, de proef !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 20:21

Als jullie er toch zijn, je mag altijd eens reageren he ! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:24

Gefeliciteerd met je brevet! Ik vind dat je idd een erg mooie houding hebt :j Je rijdt je pony ook netjes, maar ik vind dat je wel aan de lange kant wordt voor de pony... Bovendien ben je nog in de groei...

Blijf bij het springen wat dichter bij je zadel: het zijn nog geen hoge muren waar je overheen hoeft, hè! ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:25

hmm vind de pony wel erg dun.
zou je hem niet eerst wat laten bij trekken? hij heeft totaal geen reserves en al helemaal geen spieren om jouw te dragen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:26

ziet er netjes uit maar ik vind je erg lang worden voor black maar dat heb ik al vaker in jullie topics gezet
ook mogen je beugels wat langer en met een iets rechtere rug zitten

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:35

tsjaah, ik stoor me ook nogal aan het gewicht van de pony. hierdoor lijk jij ook veel te groot (volgensmij is dat helemaal niet zo, maar door dat de pony zo iel is)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 20:40

Inderdaad Black was toen zeer mager ! Ik verschoot er zelf ook van toen ik de volgende dag aankwam.
Normaal staat ze dag en nacht op de weide en nu moest ze in een stal staan waar ze niet continu kon eten, bovendien snapte ze volgens mij ook niet hoe ze moest drinken!
Ik weet dat ik te groot wordt voor haar, ik ben ondertussen ook aan het afbouwen met haar. Ze is ook niet van mij, ze is mijn verzorgpony :D Ik moest haar van de man berijden tot hij iemand anders had gevonden.
Tot mijn grote spijt kan het meisje dat er nu ook op rijdt helemaal niet rijden ;(
Dus daar gaat mijn droompony !

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:51

Een pony valt volgens mij niet zoveel af in een paar dagen hoor.
Wat een iele pony!

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:35

Mee eens met Simone..
Laat hem wat voller worden en wat meer spieren 'krijgen'..
Met wat meer spier zal het er al heel anders uitzien, al zou je indd met je lengte moeten blijven opletten of je je pony niet in de weg rijd!
Maar leg het eens voor aan de eigenaar...
Het lijkt me wel een leuke pony, hij heeft er ook veel plezier in zo te zien!!

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 08:11

Ze was echt wel veel dikker toen ze aankwam hoor !
Dit was de laatste dag van de brevetten week en ze had 2u per dag moeten rijden, dat is ze ook niet gewoon. Misschien is het ook omdat haar veulen voor de eerste keer weg was ?
En genoeg over dat ze te mager was, ik wil graag mijn springhouding verbeteren :D andere tips mogen ook natuurlijk.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:10

Ze kunnen in een paar dagen idd heel veel "afvallen" als ze vanuit het weiland naar stal gaan. Als ze 24 uur per dag op het land staan eten ze ook de gehele dag met als resultaat dat ze mooi rond zijn door de gras gevulde buik. Zet dat zelfde paard een paar dagen op stal en je ziet die buik helemaal verdwijnen. Gaan ze het gras weer op, hebben ze m binnen een week weer terug. Het gaat hier om een grasbuikje dus ;) .

Je rijd je paardje netjes, het ziet er vriendelijk uit. Jammer dat je qua lengte uit haar aan het groeien bent.

Het enige waar ik me aan stoor, maar daar kan jij niets aan veranderen aangezien het het beestje niet in je bezit hebt, is het zadel. Deze is veel te lang voor haar ruggetje. De kussens van het zadel liggen ver voorbij de 18de, laatste dragende rib. Dit is niet goed voor het beestje en kan nare gevolgen hebben voor haar gezondheid.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:10

Suzanne_18 schreef:
Ze kunnen in een paar dagen idd heel veel "afvallen" als ze vanuit het weiland naar stal gaan. Als ze 24 uur per dag op het land staan eten ze ook de gehele dag met als resultaat dat ze mooi rond zijn door de gras gevulde buik. Zet dat zelfde paard een paar dagen op stal en je ziet die buik helemaal verdwijnen. Gaan ze het gras weer op, hebben ze m binnen een week weer terug. Het gaat hier om een grasbuikje dus ;) .

Je rijd je paardje netjes, het ziet er vriendelijk uit. Jammer dat je qua lengte uit haar aan het groeien bent.

Het enige waar ik me aan stoor, maar daar kan jij niets aan veranderen aangezien het het beestje niet in je bezit hebt, is het zadel. Deze is veel te lang voor haar ruggetje. De kussens van het zadel liggen ver voorbij de 18de, laatste dragende rib. Dit is niet goed voor het beestje en kan nare gevolgen hebben voor haar gezondheid.

Bestaat een 'grasnekje' ook dan, want die nek is zeker net zo iel.

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 12:12

xSimonee schreef:
Suzanne_18 schreef:

Bestaat een 'grasnekje' ook dan, want die nek is zeker net zo iel.

xSimonee ik denk dat ik het ondertussen al weet hoor dat ik een 'iele pony' berijd ;)
geef me liever wat tips !

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:21

Maytee schreef:
xSimonee ik denk dat ik het ondertussen al weet hoor dat ik een 'iele pony' berijd ;)

Tip 1: Laat m aankomen
Tip 2: Kijk voor een kleiner zadel
Tip 3: Rij er niet meer te lang op door want je bent er bijna te groot voor

Wel moet ik zeggen dat je heel vriendelijk rijdt!

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 13:24

xSimonee schreef:
Maytee schreef:

Tip 1: Laat m aankomen
Tip 2: Kijk voor een kleiner zadel
Tip 3: Rij er niet meer te lang op door want je bent er bijna te groot voor

Wel moet ik zeggen dat je heel vriendelijk rijdt!

Er hangt al weer een grasbuikje aan hoor :D
Afbeelding
(Over dat ik toen zonder tok reed wil ik geen commentaar aub )
Ik ga geen kleiner zadel speciaal gaan kopen omdat ik er toch waarschijnlijk niet meer op ga rijden.
En bedankt! ;)

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:54

Sorry meid, maar ik vind je te groot.
Dat zadel past voor geen meter op de eerste foto zie je dat hij helemaal los op zijn rug ligt.
En als je er toch niet meer op gaat rijden, stop dan nu maar.

over je springhouding: Je ligt bijna over je pony. Je valt er later misschien wel van de voorkant af. ;)
Blijf wat boven je zadel maar niet te veel naar voren gaan staan.
En ik zie kapstokjes. ;)

Succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:03

Jezus wat zijn we vriendelijk!

Maytee schreef:
Inderdaad Black was toen zeer mager ! Ik verschoot er zelf ook van toen ik de volgende dag aankwam.
Normaal staat ze dag en nacht op de weide en nu moest ze in een stal staan waar ze niet continu kon eten, bovendien snapte ze volgens mij ook niet hoe ze moest drinken!
Ik weet dat ik te groot wordt voor haar, ik ben ondertussen ook aan het afbouwen met haar. Ze is ook niet van mij, ze is mijn verzorgpony :D Ik moest haar van de man berijden tot hij iemand anders had gevonden.Tot mijn grote spijt kan het meisje dat er nu ook op rijdt helemaal niet rijden ;(

Moet het nog duidelijker of allemaal weer even naar de lagere school om te leren lezen?

Is een verzorgpony, dus de TS heeft geen zeggenschap over het materiaal.
De TS gaat ook afbouwen want er is een ander ruitertje gevonden. Dat ze dus niet even lekker zelf nieuw zadel gaat kopen, is normaal.
Paard staat normaal 24/7 in het land, en toen een weekje op stal (ik vermoed dat de brevetten via kamp waren?) waar het niet constant kon eten. Dan verdwijnt de grasbuik inderdaad.
TS kreeg van de jury al de opmerking (zie OP) om zeker aan de springhouding te gaan werken. daarvoor vraagt ze dus ook tips.

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 15:33

Varekaj schreef:
Jezus wat zijn we vriendelijk!

Maytee schreef:
Ik weet dat ik te groot wordt voor haar, ik ben ondertussen ook aan het afbouwen met haar. Ze is ook niet van mij, ze is mijn verzorgpony :D Ik moest haar van de man berijden tot hij iemand anders had gevonden.Tot mijn grote spijt kan het meisje dat er nu ook op rijdt helemaal niet rijden ;(

Moet het nog duidelijker of allemaal weer even naar de lagere school om te leren lezen?

Is een verzorgpony, dus de TS heeft geen zeggenschap over het materiaal.
De TS gaat ook afbouwen want er is een ander ruitertje gevonden. Dat ze dus niet even lekker zelf nieuw zadel gaat kopen, is normaal.
Paard staat normaal 24/7 in het land, en toen een weekje op stal (ik vermoed dat de brevetten via kamp waren?) waar het niet constant kon eten. Dan verdwijnt de grasbuik inderdaad.
TS kreeg van de jury al de opmerking (zie OP) om zeker aan de springhouding te gaan werken. daarvoor vraagt ze dus ook tips.

Eindelijk iemand die snapt wat ik echt wil :D

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:45

Misschien wel even aangeven bij de eigenaar dat het zadel echt niet past dan, ookal rij jij er dan niet meer op.

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 16:51

xSimonee schreef:
Misschien wel even aangeven bij de eigenaar dat het zadel echt niet past dan, ookal rij jij er dan niet meer op.

heb ik al gedaan ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:21

Er is al bijna een hele pagina geschreven met het zelfde wat ze dus ondertussen al weet, ze heeft dus nog altijd geen tip's gekregen op haar springhouding, waar ze naar vroeg :D?
Ik vind dat je haar heel vriendelijk rijd ook nog btw :)
Ga geen tips over springen geven want mijn houding is zelf niet super

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:30

uhm ja over je springhouding,
je benen moeten iets verder naar voren blijven tijdens de sprong dit zou je kunnen oefenen door voor je gevoel extreem naar voren te leggen,
je tenen kunnen ook naar binnen,
ik denk dat het jou heel veel goed zal doen om in uitjes te springen en dan hele lage kruisjes en zo min mogelijk in de verlichte zit duiken maar heel lichtjes in je beugels staan en goed proberen mee te gaan met je handen

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:59

je kunt ook is een rondje in galop de verlicht zit oefenen !
en ik heb het idee dat je heel overdreven springt gwn te ver naar voren gaat ( kan er ook aan liggen dat de pony daar te klein voor is ) had ik ook altijd ! en je been leg je iets te ver naar achter !
de verlichte zit of spring houding gaat er voornamelijk om dat je het paard de ruimte geeft om te springen en als je te ver naar voren gaat hangen neem je die ruimte juist af !en is er een kans dat je gaat vallen !

ik vindt trouwens wel dat je met dressuur heel netjes rijd voor zo ver ik kan zien !
en het valt nog best wel mee met te groot zijn voor die pony natuurlijk moetje er geen jaren meer op door rijden maar ...........
een half jaartje als ze nog niemand anders vinden is ook niet heel erg hoar !
alleen behalve de gras buik mag de pony wel meer spieren krijgen !
suc6 :Y)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:10

ponylies schreef:
uhm ja over je springhouding,
je benen moeten iets verder naar voren blijven tijdens de sprong dit zou je kunnen oefenen door voor je gevoel extreem naar voren te leggen,
je tenen kunnen ook naar binnen,
ik denk dat het jou heel veel goed zal doen om in uitjes te springen en dan hele lage kruisjes en zo min mogelijk in de verlichte zit duiken maar heel lichtjes in je beugels staan en goed proberen mee te gaan met je handen

Dat doe ik eigenlijk niet zo vaak, ik zal eens beginnen met in-uitjes te springen :D

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 18:10

dressuur518 schreef:
je kunt ook is een rondje in galop de verlicht zit oefenen !
en ik heb het idee dat je heel overdreven springt gwn te ver naar voren gaat ( kan er ook aan liggen dat de pony daar te klein voor is ) had ik ook altijd ! en je been leg je iets te ver naar achter !
de verlichte zit of spring houding gaat er voornamelijk om dat je het paard de ruimte geeft om te springen en als je te ver naar voren gaat hangen neem je die ruimte juist af !en is er een kans dat je gaat vallen !

ik vindt trouwens wel dat je met dressuur heel netjes rijd voor zo ver ik kan zien !
en het valt nog best wel mee met te groot zijn voor die pony natuurlijk moetje er geen jaren meer op door rijden maar ...........
een half jaartje als ze nog niemand anders vinden is ook niet heel erg hoar !
alleen behalve de gras buik mag de pony wel meer spieren krijgen !
suc6 :Y)

Bedankt voor de tips ! :D