Ilse @ Balaton

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_1987

Ilse @ Balaton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 18:45

Hoi bokkers!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ilse, ben 24jaar en woon in Koog aan de Zaan.
Ik rij nu ongeveer 14 jaar, maar ben 2,5 jaar geleden nogal hard van mn paard gevallen en heb toen mijn stuitje zwaar gekneusd :(
Nu rij ik weer sinds een paar maandjes en zie dat mijn houding echt dramatisch is veranderd! Vooral mn benen |(
Ik heb veel wedstrijden gereden en kreeg altijd zevens of achten voor mijn houding, maar nu zie ik dat óf mn beugels te kort zijn en ik te ver uit het zadel kom (waardoor mn handen ook meegaan) óf mijn beugels lang genoeg zijn, maar ik mijn benen naar voren zwaai..Help!!

Hier rij ik op Balaton, een 5 jarig paard van de manege. Hij was heel braaf, maar er was niet echt een klik ofzo.. :(
Ik wil graag feedback op mijn rijhouding en vooral tips voor de lengte van mijn beugels en houding van mijn benen.
Afbeelding
Mn duimen mogen iets meer omhoog en mn beenligging vind ik wel prima, maar de beugels zijn erg kort

Afbeelding
Hier mag ik wat blijer kijken :)

Afbeelding
Hier zijn mijn beugels langer, maar benen te ver naar voren

Afbeelding
Idem

Afbeelding

En als jullie nog meer feedback kunnen geven heel graag! Ik schaam me dood zo haha :j
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-06-11 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek van TS openingspost aangepast naar regels HAW

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Ilse @ Balaton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:14

De openingspost is aangepast, dus deze mag weer open!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:30

De beugels zijn niet te kort hoor! helemaal niet in dat zadel ;)
Probeer je handhouding wat stabieler te houden, handen op een plek, niet mee omhoog nemen bij het lichtrijden.
Succes

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:33

Ik vind eerlijk gezegd op de eerste foto je beugels goed zitten.
Op de laatste lijken ze mij te lang. Zo kun je je benen niet aan het paard leggen en je hakken niet iets naar beneden drukken..

Edit: Heb je ook een foto van eerst? Ter vergelijking?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:43

Hee das bij ons :D Balaton is er pas een weekje of 2 toch? Best leuk beestje om te zien!

Je mag een knik in je armen houden en wat meer gaan zitten. Verder je benen idd, ik denk dat als je je beugels 1 gaatje korter zit je wat steviger zit. Dan kun je ook je hakken uitdrukken :)

Slinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:47

Fijn dat je weer aan het rijden bent!

Je beugels zijn goed zoals ik het zie. De laatste lijkt inderdaad wat lang, maar misschien komt dat door het lichtrijmoment. Probeer eens verschillende lengtes (eentje korter) om te kijken of je benen dan beter liggen.

Verder denken om je handen: dragen en wat meer een knik in je armen.

Succes!

Silkebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:13

Ook mooi voor je houding: hakken iets meer uit drukken dan maak je de lijn mooi af, om het zo maar te zeggen, je hebt je voeten steeds precies horizontaal. (lijkt het vanaf de foto's voor mij)
Verder teugels iets meer op maat op sommige foto's.

(ohja en ik ben ook voor de iets kortere beugels krijg je een veel mooiere zit van op de foto's)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:36

op de eerste twee foto' s zitten je beugels prima hoor, kijk maar naar de lijn schouder-heup-hakken. Op de laatste foto' s zijn ze echt te lang!

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 19:00

Thanks voor jullie hulp!
Ik zal de volgende keer mn beugels niet meer zo lang doen ;) Ik had dat gedaan omdat ik anders zo ver uit het zadel kom.

@ Calimero: Ik zal foto's van voor de val zoeken :)

@ Juul: Hij is inderdaad erg leuk om te zien! Maar trek wel heel erg :+

Normaal gesproken zit ik wel meer in het zadel, maar volgens mij was dit zadel iets te klein voor mijn kont *\o/*

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:29

Is dat op Manege de Delft ? op de laatste foto´s lijkt het net of je beugels te lang zijn als jij dat lekker vind zitten is dat prima
En je moet proberen een knik in je armen te blijven houden en niet je armen recht houden boven armen langs het lichaam