Vandaag ging ik oscar rijden.. Nog elke keer an tevoren longeer ik hem nog even. Dit omdat hij gewoon veel groter is dan mij en ik gewoon eerst wil zien hoe fris hij is...
Vandaag ging dat niet zo goed.. hij ging lopen staken op rechts en dan vooral als ik hem in de galop wilde hebben. Ik ben zo'n half uur tot drie kwartier met hem bezig geweest... waarna hij het eindeljk een keer braaf had gedaan en bij mezelf dacht nu moeten we stoppen met longeren. Toch wilde ik er ook nog even op.
Oscar was behoorlijk bezweet, eigenlijk was hij vooral onder het zadel zeik nat... Ik dacht bij mezelf dan ga ik er nog een kwartiertje op of zo.. en dan nog vooral stappen en een beetje draven...
Oscar is al 14 centimeter groter dan mij. Ik 1.62 hij 1.76. Ik kan niet anders bij hem dan op de normale manier opstappen. Het vergt wat oefening maar het gaat tegenwoordig best soepel... Via een hek kan niet. daar durft oscar niet bij in de buurt te komen... (heeft altijd in weilanden met stroom draat gestaan) en een krukje heb ik weinig aan, ik ben in mijn uppie en moet het hek achter mij dichtdoen.. ik kan dus pas in debk opstappen... als ik het via een krukje doe, dan kan ik het krukje niet meer wegzetten
en dan staat er zo'n dng in mijn bak...NU MIJN PROBLEEM!
ik alles goed gedaan cap op! 1... 2.. 3.. ZAKT HET ZADEL AF!!! oscar was onder het zadel zo nat dat het zadel er gewoon vanaf gleed....
ok wat nu???
Wat zouden jullie hebben gedaan....
Nogmaals proberen?
Iemand roepen? (wat zou betekenen dat ik de bak uitmoest terug naar stal (60 meter lopen) waardoor oscar zou denken dat hij klaar zou zijn, en dat hij dan TOCH NOG even moet lopen...
Stoppen (het is wel goed geweest)
Ik heb het eerste gedaan... 5 maal heb ik erover gedaan... Misschien wat zielig... Ik vond gewoon dat we toch ook eventjes moeten rijden... uiteindliejk heb ik HEEL SNEL gedaan, en het ging precies goed.... daarna ging het ontzettend goed! hij liep super! en we hebben nog lekker 20 minutjes kunnen oefenen! waarna ik hem lekker droog gestapt heb...
maar nu dus mijn vraag.. wat zouden jullie doen?
. Kan je je meeste figuren toch nog vrij "netjes" rijden zonder teveel uit te wijken, en anders even opzij gaan.
Bij Rival is dat nog niet zo'n probleem, die is maar 1.52 ofzo, Ofir is een stuk minder... Die is 1.60 of hoger en dat is dus een ramp. Mijn probleem is idd of het zadel zakt weg, of ik kom er gewoonweg niet op! Als het zadel wegzakt vraag ik meestal mn moeder of iemand anders om even de beugelriem aan de andere kant vast te houden. Als ik in mn eentje ben; singel zo strak mogelijk (gaat als ik er opzit ook weer wat losser) en heel snel opstappen. Bij ofir heb ik vaak echt hulp nodig, die is gewoon hoog. Het wordt wat beter naarmate ik vaker op hem rij, maar toch... zo'n schuivende singel is een ramp, en helemaal als je paard niet stilstaat