oefeningen voor meisje van bijna 7 jaar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZinaFalcotje

oefeningen voor meisje van bijna 7 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:49

Hallo!
ik weet niet of ik hier helemaal goed zit,
maar mijn zusje van bijna 7 jaar, heeft een grote shetlander, van 1.16 cm.
nu is zij bezig met leren rijden, en ze kan al draven (maar beweegt haar handjes nog wel erg op en neer).

ik ben haar een beetje aan het leren paardrijden,
maar nu was mijn vraag;
hebben jullie misschien nog leuke oefeningetjes, die ik haar kan laten doen? (soms aan de longeerlijn, soms rijd ze zelf) zo houd ik haar tenminste een beetje bezig, en blijft het wel leuk om te oefenen.
Al zijn het maar kleine oefeningetjes, hoeven niet persee ontzettend serieus, maar zodat het leuk blijft, en ze er nog wel een beetje van leert!

ik hoop dat jullie mij (& mijn zusje) een beetje kunnen helpen!
dat zou heel erg leuk zijn!

groetjes Jeane & Nelle. /3

Abacab

Re: oefeningen voor meisje van bijna 7 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:35

je zou eens kunnen denken aan dingen die je met je pony kunt doen als je er niet op zit. Ik zit een beetje te denken aan wat academische oefeningen maar dan speels. Op die manier raken kinderen ook meer vertrouwd met pony's

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:40

slalommen, figuren uit zetten met pionen, behandigheidsparcourtje, ponygames, voltige oefeningen. keertje buiten wandelen. keertje zonder zadel. balkjes lopen, door de balken heen sturen. handen op der hoofd, op der knie naar der tenen (eerst aan de longe daarna los)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:23

met de rechterhand de linkertenen laten aanraken (of linkerhand - rechtertenen natuurlijk), oren aanraken, staart aanraken, amazonezit, molentje, tussen twee balkjes laten sturen, over balkjes laten stappen... Je kan natuurlijk ook leuke spelletjes bedenken waarbij ze een beetje moet sturen. Bijvoorbeeld: je zet een parcourtje op met balkjes, kegeltjes enz. Dat kan je dan moeilijker maken door bv. een balletje te geven dat ze dan ergens in een emmer of zo moet laten vallen...

honey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:34

Oefeningen zonder zadel of met voeten uit de beugels. Voeten uit de beugels en handen omhoog! 1 been omhoog vinden ze vaak wel leuk is ook goed voor het evenwicht.

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:16

Met ogen dicht rijden. Voor het vertrouwen en om de bewegingen van de pony goed te voelen.

ZinaFalcotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:19

wat een leuke oefeningen allemaal, bedankt!
was er zelf nog niet zo op gekomen!

ZinaFalcotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:46

meer reacties zijn altijd welkom! :o

Leidenaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:59

Houd de pony goed vast en laat haar op de rug van de pony staan (zonder schoenen natuurlijk)

Juelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:15

Een soort voltige, ponyspelletjes, balkjes lopen (erover of ertussen), zitoefeningen (zonder zadel) ? :)

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:44

Mijn dochter van zeven vindt het helemaal geweldig om te spekhappen op haar pony. We hebben ook een keer met meerdere ruitertjes 'stoelendans' gedaan. De pony's aan de hand (door moeder) op een volte om een paar stoelen heen laten stappen en als de muziek stopt netjes afstijgen en een vrije stoel opzoeken. Vinden ze altijd erg leuk!

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:40

sj33k schreef:
Mijn dochter van zeven vindt het helemaal geweldig om te spekhappen op haar pony. We hebben ook een keer met meerdere ruitertjes 'stoelendans' gedaan. De pony's aan de hand (door moeder) op een volte om een paar stoelen heen laten stappen en als de muziek stopt netjes afstijgen en een vrije stoel opzoeken. Vinden ze altijd erg leuk!

wij hebben op de manege wel eens paardenstoelendans gedaan. Setjes van 2 pionnen klaarzetten, en als de muziek dan stopt zo snel mogelijk je paard tussen 2 pionnen zetten. (of balkjes neerleggen, en met voorbenen over balk heen staan)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:53

Wij deden letterdans.
Je moest dan naar een letter, dat kan je niet omstoten, en dan telkens ging er een letter weg:P
Veder de oefeningen hierboven zijn natuurlijk erg leuk.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:59

Hoi, mijn dochter van 5 heeft rijles in de manege met haar eigen pony. Wat het leuk maakt is inderdaad het slalommen om pionnen heen! Klavertje 4 draaien met 4 pionnen. Is hilarisch want ze bakken er niks van, lol
Verder leg eens een balkje neer waar de Shet overheen moet stappen. Maak een grapje dat ze dan 'echt' springen. Het doet veel met hun ego!

ps heb je al eens een simpel ritje buiten overwogen? Is leuk voor de afwisseling.
Ik ren er vaak naast in een drafje. Shetty zit altijd aan de longeerlijn, just in case........ :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:04

Rondje in het zadel: van gewoon zitten, naar 2 benen aan de zijkant, dan verkeerd om, weer 2 benen naast het zadel, en dan weer gewoon zitten. Eerst in stilstand, en daarna in stap (uiteraard wel de pony vasthouden, en 1 hand bij je dochtertje voor het geval dat)

robijntje_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:08

ik ging vroeger met 2 bekertjes water in mijn hand draven en zo min mogelijk water laten vallen dan leert ze goed haar handjes stil houden :D hele leuke oevening ;)

horse_angelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:59

in het begin ben ik aan de longe gegaan
en heb ik een zweep in mijn handen moeten houden met een bekertje
met water erin en ik moest zien dat het er niet uitvalde
denah