Ik open dit topic omdat ik compleet moe word van mezelf.
Wegens pijn in mijn rug (ben vrij tenger met een redelijke voorgevel) en vroeger gepest zijn omdat ik de eerste in de klas was met borsten ben ik me aan gaan wennen om in het dagelijks leven een beetje in elkaar (lees zoutzak) te lopen, zodat het niet lijkt alsof ik loop te pronken met wat ik heb.
Nou merk ik dat ik dat op het paard ook doe.
Het lijkt een beetje een soort domino effect, ik pak de teugels op, maar steek mijn armen hierbij te ver naar voren (geen nette boogjes bij mn ellebogen, ze staan bijna gespannen naar voren :S) waardoor ik automatisch ook naar voren ga zitten en mn rug iets bol (ik doe dit ook bij het springen kwam ik achter).
Als ik op het paard zelf zit denk ik echt dat ik het goed doe, en voelt dat ook zo, maar als ik dan foto's of filmpjes zit te bekijken dan ben ik weer onmogelijk kwaad op mezelf
Naar mijn weten heb ik het ook niet altijd gedaan, want als ik foto's van vroeger bekijk dan heb ik dat helemaal niet, maar sinds de pubertijd is dat er een beetje in geslopen.
Ik ben gewoon op zoek naar heel erg goede tips, dingen als aan de longe en een onafhankelijke zit kweken door dan de teugels niet vast te houden heb ik al gedaan en dan gaat het met mijn armen wel goed (je hoeft immers niks vast te houden) en val ik ook niet zo snel naar voren, maar zit ik ook niet zo ver naar 'achteren' als dat zou moeten.
Ik heb nog 1x per week les op de manege en wil ook prive les gaan nemen eens in de 2 weken.
Want ik erger me kapot aan mezelf op deze manier

) Normaal heb ik mn handen ook wel rechtop, en mn armen vaak nog iets verder naar voren, maar dit was zo de beste foto die ik kon vinden.