luve_rozes schreef:Hangt ook af, van hoe de jonge ruiter is. Vaak gaan deze topics over beleren, inrijden, en vragen over het hoe en wat, en blijkt de TS dan jong te zijn.
Iemand die weet wat hij doet, komt zulke vragen niet stellen. Zeker niet, als je ziet waar de vragen over gaan.Zadelmak maken en blijven zitten op een jong paard is al 1, maar het dier rijtechnisch dan correct doorrijden, rechtrichten, enz, enz, en alle problemen, bv lichamelijk en geestelijk van een paard, je moet het wel kunnen, en dat is vaak opgedaan door jarenlange praktijk, en leren van ervaren mensen. En dan niet bij 1 paard, maar meerdere.
Vandaar de genoemde stelling over de jeugdigheid.
Onderbouw eens wat erbij jullie twee goed gaat?
Nou, oke 
Het paard is een tinker, en wij zijn gewoon beste maatjes.
Ik rijd hem nu bijna een jaar, en in het begin hadden we alleen maar 'ruzie', snapte ik hem niet etc. Precies wat je zou denken van zo'n jonge combinatie 
Toen begonnen met lessen, hij begon ( en is nog steeds ) te puberen, maar dankzij goede begeleiding en omdat ik hem door en door ken begrijp ik gewoon wat hij wilt. Nu springen we een parcours van 1m netjes rond, in een nette galop voor zijn doen.
Nu wil ik niet zeggen dat het áltijd goed gaat hoor, maar .. als ik soms dingen hoor van meisjes van mijn leeftijd