Valentino weer lekker aan het trainen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Valentino weer lekker aan het trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:49

Vandaag weer lekker geoefend met Valentino. Valentino is een ruin van 9 jaar (v. Haarlem) Ik heb hem nu een jaar en we hebben nu 2 keer L1 gestart. 2 Juli hebben we pas weer wedstrijd, meteen kringkampioenschap. 25 Juni nog wel even een onderlinge om even op gras te oefenen ;).

Het rijden ging wel lekker. Het ontspannen losrijden gaat erg lekker. Alleen als ik hem oppak heeft hij de neiging om er wat uit te komen. Iemand tips? Oja en mijn handen zijn ook niet altijd waar ze horen :+.

1.Ontspannen instappen. 8-)
Afbeelding

2. Lekker losdraven.
Afbeelding

3. Afbeelding

4. Lekker even laten buigen :)
Afbeelding

5. Hier vind ik hem erg fijn lopen :j
Afbeelding

6. Afbeelding

7. Hier is hij al iets meer opgepakt en je ziet het probleem al komen.
Afbeelding

8. Galopje. Heb ik zelf nog echt moeite mee.
Afbeelding

9. Hier drukt hij zich wat weg.
Afbeelding

10. Knappe voetjes <3
Afbeelding

11. Doorzitten is nog echt een ramp :o
Afbeelding

12. En weer een galopje. Hier loopt hij er wel wat uit, maar vind het toch wel een fijn beeld geven.
Afbeelding

Tips zijn erg graag welkom! :D

Fleurrr_

Re: Valentino weer lekker aan het trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:38

Ziet er al stukken beter uit dan de vorige keer! :)
Probeer in het opgerichte iets meer een knikje te maken, zeker als je straks L2 gaat starten en zorg ervoor dat hij dan ook meer zijn achterbenen er onder zet. (moeilijk uitleggen :+)
In de draf hang je wat teveel naar achter en in de galop op een foto te veel naar voren, probeer goed balans te zoeken hier tussen in maar daar helpen ze je vast en zeker op (jaja) KNHS KAMP je ook wel mee :j :D
Dat met er uit komen, weet ik wat je bedoelt..
Kleine volte en stelling vragen, SB op volte om losser in zijn lijf te maken ?
Wel erg fijn dat je lang en laag losrijd, ook rond houden :)
Buigen ziet er ook al fijn uit, ;)
Nu je de ontspanning hebt nog wat meer proefgericht gaan oefenen denk ik? :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 21:20

Dankje. Snap dat alleen niet van een knik maken.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:05

Iets opgerichter maar dat is pas nodig in de M denk ik, dat hij wat ronder boven loopt..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 22:06

Klopt. Echt hoog kan hij ook niet aan. Probleem wat ik nu heb is dat als ik mijn teugels op maat neem hij zelf al hoger gaa lopen. Hmm lastig :P

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:15

Dat doorzitten niet fijn gaat, is te verklaren omdat ze niet over de rug loopt en haar neus eruit drukt. Een gespannen rug, zit niet.
Probeer doorzitten ook echt pas te doen/oefenen, als je paard in oprichting/of lang laag losrijden, fijn over de rug loopt. Nu gaat je paard, omdat jij ook niet lekker zit, nog meer spannen.
In je losrijden zie ik je paardje graag nog langer en lager. Tijdens je losrijden, vind ik het nog niet echt over de rug lopen. Dat verklaard dus je verlies van nageeflijkheid tijdens oppakken.
Probeer dus nog langer en nog lager te rijden. Lukt het niet met rijden, probeer dit eens goed voor elkaar te krijgen met longeren. Longeren is en blijft basis. Als je paard daar stofzuigt, dan moet het met je rijden ook veel beter gaan. Of je paard heeft wat rugprobleempjes en zit misschien wat vast. Dan zou een masseur niet eens een gek idee zijn. Succes met trainen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 22:31

Paard kan het wel :j. Want hij wordt minimaal 1 keer per week met touwtje gelongeerd en dan doet hij het heel goed. Ik kan het alleen nog niet helemaal. T is echt al verbeterd met vorig jaar :). Maar morgen gelukkig weer les :D.

@Eeffii
Dankje. jij ook :)

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:06

In commentaar ben ik niet egt goed, hihi :o . Maar het lijkt dat je dekje een beetje naar voren zit, misschien de volgende keer iets meer op letten??

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:11

Het probleem van lang worden los je op door veel ophoudingen te maken,tempowisselingen en schijnovergangen te maken.
Doorzitten ja meestal ligt het aan de rug van je paard (niet los laten) maar dat is moeilijk te beoordelen zo want er zijn ookpaarden waar je nooit op door kunt zitten.
Wat je misschien kunt proberen is over zijn tempo te laten draven en hopen dat hij zelf balance gaat krijgen (werkte wel bij ons paard,heeft al enige mooie gedragen momenten erbij zitten)...

En anders ..........gaan springen met die Haarlem :P :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:21

Haha wat grappig, jouw paard lijkt heel veel op de mijne, en ik zag dat het ook een Haarlem is, die van mij is een Pierrot x Haarlem.

Dat over de rug loslaten heeft die van mij ook problemen mee. Met name als ik meer richting oprichting wil, en dan is het lastig doorzitten. Wat ik dan meestal doe is om hem iets meer terug in tempo te laten lopen, dan houdt hij beter zijn evenwicht en laat dan ook wat makkelijker los in zijn rug. Als dat goed gaat, voer ik het tempo ook weer wat op. En probeer dan elke keer een ophouding te maken en die hand weer te openen zodat hij niet op je hand kan steunen. Goed je been erbij houden zodat hij zijn achterbeen blijft gebruiken. Oja, en goed gereden overgangen van stap naar draf en terug helpen bij mij ook goed.

Trouwens die van mij loopt lang en laag super over de rug, maar heeft gewoon moeite met die oprichting. Gewoon heel vaak gaan trainen, longeren helpt ook, ik gebruik daar een passoateugel bij.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 14:07

Bedankt :).

Ja springen vind hij helemaal geweldig en kan hij ook goed :).

Leukd at je ook een haarlem hebt. Even kijken :)

Apennootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:39

Is het je al opgevallen dat je been erg ver naar achter ligt met rijden? Je binnenbeen moet ongeveer bij de singel komen en je zit er echt en stuk achter. Dan prik je je paard natuurlijk ook constant met die sporen. Probeer je paard alleen been te geven als je ook daadwerkelijk iets van hem vraagt, i.p.v. dat je het standaard continu doet.

Want op de foto's geef je been, maar zie het paard niet aan de voorkant verbeteren..

Denk er ook aan dat je paard zijn buikspieren moet aanspannen en zijn rugspieren moet loslaten en vanuit daar naar beneden moet komen. Die impuls mis ik een beetje.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:24

probeer hem meer zn neusje eruit te laten met rijden.
ook wat meer proberen ze zitten (je rug niet te ver strekken).

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:54

Veel tempowisselingen rijden, zodat hij niet lang kan worden. Zo bepaal je alles zelf. Hierdoor gaat hij na verloop van tijd vanzelf over de rug lopen. Laat hem bij het losrijden ook lekker lang en laag lopen.
Over het doorzitten, zolang hij niet over de rug loopt, kun je ook niet fijn doorzitten. Wat misschien wel zou helpen is dat je je been helemaal lang maakt en echt gaat zitten. Wat ik zo zie op de foto, trek je je been wat op, hierdoor kun je ook niet goed zitten.