Aspero Houston x Ferro @ CH Oosterwolde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Aspero Houston x Ferro @ CH Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:49

Hallo bokkers

ik heb hier nog nooit eerder een topic geopend maar omdat een vriendin van mij leuke foto's had gemaakt tijdens mijn proef
wil ik deze graag met jullie delen. aspero is een 5 jarige ruin
die ik zelf beleerd heb. ik weet dat er nog veel werk aan de winkel is en over mijn houding ben ik helemaal niet tevreden
dus daar word hard aan gewerkt.

we starten hier in de B en heb nu 14 winstpunten.
in deze 2 proeven had ik 184 en 191 punten en een 2de prijs.

kritiek mag maar als het maar opbouwend is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de foto's staan wel door elkaar :P
dit waren ze weer bedankt voor het kijken :j

Romanoff

Re: Aspero Houston x Ferro @ CH Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:39

Zoo lekker schuimbekkie zeg!
Je tenen mag je wat indraaien,, steken nu wat af.
Op de galop foto loopt ie op de voorhand, probeer daar wat bergopwaartser te gaan rijden ;)
Verder vind ik het er leuk uit zien, lekker los en vriendelijk iig!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:51

Romanoff schreef:
Zoo lekker schuimbekkie zeg!
Je tenen mag je wat indraaien,, steken nu wat af.
Op de galop foto loopt ie op de voorhand, probeer daar wat bergopwaartser te gaan rijden ;)
Verder vind ik het er leuk uit zien, lekker los en vriendelijk iig!

ja klopt. de galop is ook niet ons sterkste punt en we zijn hier nu heel erg op aan het werken
en hij schuimt altijd verschrikkelijk erg haha

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:37

hier nog een paar foto's die ik zo net nog heb ontvangen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:40

Wat een leukerdje! Een echt houston koppie erop ;) hen zelf ook een Houston
je tenen mogen inderdaad iets meer naar binnen maar daar heb ik zelf ook moeite mee dus mag er eigenlijk niks van zeggen weet dat het moeilijk is maar voor de rest vind ik het er heel fijn uitzien !

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:51

annisatjj schreef:
Wat een leukerdje! Een echt houston koppie erop ;) hen zelf ook een Houston
je tenen mogen inderdaad iets meer naar binnen maar daar heb ik zelf ook moeite mee dus mag er eigenlijk niks van zeggen weet dat het moeilijk is maar voor de rest vind ik het er heel fijn uitzien !

ja het is zeker een echte houston haha

iemand misschien nog wat tips?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:10

Probeer hem in training wat sterker te maken op achter, en wat meer van achter naar voren te rijden, om te voorkomen dat hij zo op de voorhand gaat lopen.
Lekker veel schakelen en varieren van instelling. Laag rond in en uit-rijden. En tussendoor wat oppakken.
Een paard wat altijd laag en rond loopt, maar niet goed van achter er bij is, gaat op de voorhand lopen. En als je hem dan opwilt gaan pakken, dan wordt je paard zwaar en blijft deze traag van achter. Dus scherp maken aan je been, schakelen en toch veel galop oefenen. Al red je het niet altijd met training. Pak dat deel bijvoorbeeld met je longewerk meer erbij.
Je weet dat er nog wat aan je houding gesleuteld mag worden (wat meestal bij iedereen het geval is), dus daar zal ik je niet lastig mee vallen.
Vind het verders een leuk paard, bespiering en conditie mag je ook zeker niet over klagen, alleen ééntje die wat meer van achter aan het werk zou mogen.
Dit is positief bedoelt! Succes en je kan gewoon nog een keer een topic openen hoor!! Je slaat echt geen flater!!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 21:25

sunnymay schreef:
Probeer hem in training wat sterker te maken op achter, en wat meer van achter naar voren te rijden, om te voorkomen dat hij zo op de voorhand gaat lopen.
Lekker veel schakelen en varieren van instelling. Laag rond in en uit-rijden. En tussendoor wat oppakken.
Een paard wat altijd laag en rond loopt, maar niet goed van achter er bij is, gaat op de voorhand lopen. En als je hem dan opwilt gaan pakken, dan wordt je paard zwaar en blijft deze traag van achter. Dus scherp maken aan je been, schakelen en toch veel galop oefenen. Al red je het niet altijd met training. Pak dat deel bijvoorbeeld met je longewerk meer erbij.
Je weet dat er nog wat aan je houding gesleuteld mag worden (wat meestal bij iedereen het geval is), dus daar zal ik je niet lastig mee vallen.
Vind het verders een leuk paard, bespiering en conditie mag je ook zeker niet over klagen, alleen ééntje die wat meer van achter aan het werk zou mogen.
Dit is positief bedoelt! Succes en je kan gewoon nog een keer een topic openen hoor!! Je slaat echt geen flater!!

dit klopt helemaal! maar we zijn al stukken vooruit gegaan heb sinds kort een andere les gever. en nu gaat het met sprongen voor uit hij liep eerst heel erg lang en laag en erg op de voorhand dat het gewoon niet meer leuk rijden was. als ik een uur les had was ik kapot omdat het net voelde of je 2 bakstenen in je hand had. maar dit is gelukkig al veel minder geworden. de galop ben ik ook al super tevreden over ook al is de overgang nog niet helemaal perfect en hij er dan nog erg uitkomt en de overgang naar draf is dan ook nog niet alles. ook heb ik zeg maar heel erg moeite om op links hem op de buiten teugel te krijgen omdat hij dan voor mijn gevoel op de binnen teugel loopt heeft iemand hier nog tips voor om hem zeg maar op links meer op de buiten teugel te krijgen? ik was heel erg aan het twijfelen of ik hier wel een topic zou open maar toch maar de stoute schoenen aan getrokken :+

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:57

Denk dat je hier in het juiste topic zit!
Tja, links... Toch een kwestie van vasthouden op je buitenteugel en binnen loslaten. Rijden met je binnen been, naar je buitenhand toe. Ook al kijkt je paard eerst naar buiten, blijf los en snel vragen op linker binnen hand. Veel voltes rijden en laten buiten om je binnen been en dan toch je buitenhand vasthouden en zo los mogelijk op binnen blijven, want probleem zit niet eens zo zeer in het niet aannemen op je buitenhand, maar in het hele lijf van je paard. En dan is de verleiding groot, om binnen vast te houden, omdat je paard dat zelf uitlokt.
Overgangen niet te snel willen inzetten en goed voorbereiden. Goed blijven kneden (snel zijn) in de overgang (Niet vastzetten), indien tegen de hand komen, dan niet doorzetten, maar weer door draven/galoperen en rustig opnieuw proberen. Succes!
Fijn dat je nu een andere instructie hebt. Een uur op de voorhand lopen, gaat het hem inderdaad niet worden ;-)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 22:48

bedankt voor de tip hier heb ik zeker wat aan! ga er morgen meteen mee aan de slag

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:18

mooi dier hij loopt goed ontspannen

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 22:15

alexandravdl schreef:
mooi dier hij loopt goed ontspannen

bedankt voor je reactie :D

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:08

Knap dat je hem helemaal zelf hebt beleerd!
Hij loopt lekker actief van achteren.
Je mag wel iets meer je handen recht ophouden en dragen.
Verder ziet het er echt netjes uit!

Elita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:46

Je moet je tenen inderdaad iets meer naar binnen doen, maar ik heb hetzelfde hoor.

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:57

Leuk paard! Ik vind hem vooral op foto 3 prachtig rond lopen. Ik denk dat als jij veel gaat oefenen op overgangen, voltes en tempowisselingen, je hem sowieso al beter op je buitenhand krijgt. Dit is naar mijn mening altijd erg handig om je paard losser en leniger te krijgen, en hij krijgt er een mooiere achterhand van.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:37

Anne___ schreef:
Knap dat je hem helemaal zelf hebt beleerd!
Hij loopt lekker actief van achteren.
Je mag wel iets meer je handen recht ophouden en dragen.
Verder ziet het er echt netjes uit!

ja dat klopt ik heb inderdaad heel erg veel problemen met mijn handen en vooral om ze gelijk te houden maar hier zijn we druk mee bezig :D
verder bedankt voor de leuke reactie's en ik zal met de tips zeker iets doen!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:43

op die tweede foto`s loopt ie echt veel beter ! maar je mag hem inderdaad nog wel wat bergopwaartser rijden en dus been d`r bij en op vangen want ik vindt dat ie af een toe nog een beetje meer bij elkaar gereden mag worden ( dat gaat echt alleen over de eerste foto`s )
want ik vindt echt dat hij bij de andere foto`s beter loopt was dat een ander proefje ?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:16

jah dat klopt dat was volgens mij de 2de proef daar had ik 191 en een 2de prijs. de eerste proef was iets onrustig mede door de harde wind en hij wou alles een beetje mee weten

Lysette07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:06

Ik zou proberen je ellebogen iets meer te buigen, maar verder vind ik dat je helemaal niet een slechte houding hebt hoor!
Idd knap dat je hem zelf beleerd hebt, lijkt me ook echt leuk om dan lekker met je eigen paard verder te trainen! :D

Algraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:36

Leuk paard, ziet er leuk uit! let inderdaad op je houding, al heb je niet echt een slechte houding

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 20:29

Lysette07 schreef:
Ik zou proberen je ellebogen iets meer te buigen, maar verder vind ik dat je helemaal niet een slechte houding hebt hoor!
Idd knap dat je hem zelf beleerd hebt, lijkt me ook echt leuk om dan lekker met je eigen paard verder te trainen! :D

nou dat is inderdaad heerlijk alleen ook wel periodes van vallen en opstaan. heb er ongeveer ander half jaar over gedaan om hem zo ver te krijgen dan wat we nu zijn we zijn vorig jaar gestart en hebben nu 14 winstpunten ik ga ongeveer maar 1 keer per maand op concours of het moet in de buurt zijn en de winter heeft hij een hele poos stil gestaan wegens een ontsteking in zijn schoft maar ik kan wel zeggen dat ik het allemaal zelf gedaan heb en daar ben ik dan ook wel heel erg trots op :D maar het is niet altijd makkelijk geweest :P