sunnymay schreef:Probeer hem in training wat sterker te maken op achter, en wat meer van achter naar voren te rijden, om te voorkomen dat hij zo op de voorhand gaat lopen.
Lekker veel schakelen en varieren van instelling. Laag rond in en uit-rijden. En tussendoor wat oppakken.
Een paard wat altijd laag en rond loopt, maar niet goed van achter er bij is, gaat op de voorhand lopen. En als je hem dan opwilt gaan pakken, dan wordt je paard zwaar en blijft deze traag van achter. Dus scherp maken aan je been, schakelen en toch veel galop oefenen. Al red je het niet altijd met training. Pak dat deel bijvoorbeeld met je longewerk meer erbij.
Je weet dat er nog wat aan je houding gesleuteld mag worden (wat meestal bij iedereen het geval is), dus daar zal ik je niet lastig mee vallen.
Vind het verders een leuk paard, bespiering en conditie mag je ook zeker niet over klagen, alleen ééntje die wat meer van achter aan het werk zou mogen.
Dit is positief bedoelt! Succes en je kan gewoon nog een keer een topic openen hoor!! Je slaat echt geen flater!!
dit klopt helemaal! maar we zijn al stukken vooruit gegaan heb sinds kort een andere les gever. en nu gaat het met sprongen voor uit hij liep eerst heel erg lang en laag en erg op de voorhand dat het gewoon niet meer leuk rijden was. als ik een uur les had was ik kapot omdat het net voelde of je 2 bakstenen in je hand had. maar dit is gelukkig al veel minder geworden. de galop ben ik ook al super tevreden over ook al is de overgang nog niet helemaal perfect en hij er dan nog erg uitkomt en de overgang naar draf is dan ook nog niet alles. ook heb ik zeg maar heel erg moeite om op links hem op de buiten teugel te krijgen omdat hij dan voor mijn gevoel op de binnen teugel loopt heeft iemand hier nog tips voor om hem zeg maar op links meer op de buiten teugel te krijgen? ik was heel erg aan het twijfelen of ik hier wel een topic zou open maar toch maar de stoute schoenen aan getrokken