om te beginnen: mijn lesgeefster is gereserveerd en de lessen starten begin juli

Maar het kriebelt zo hard dat ik toch al eens wat tips vraag ivm onzekerheid.
Ik heb 4 jaar geleden mijn rug gebroken en paardrijden doet bij mij dus alarmbelletjes rinkelen.
Ik heb dus aardig wat schrik om terug te vallen, weer wat te breken en gewoon alles opnieuw te moeten doormaken.
Ik heb mij dus 3 jaar terug een haflinger gekocht, doodsbraaf en niets mis mee!
Splinternieuw zadel gekocht en hoppa, op weg

Dit ging steeds goed, tot ze begon te puberen.
Anderhalfjaar lang heb ik écht schrik gehad van haar, durfde zelfs geen deken meer op te leggen!
De laatste 18 maand is mijn vertrouwen in haar echter gegroeid en ondertussen heb ik nog wel een paar keer op haar gezeten,
terwijl iemand me vasthad aan de longe.
Ik zou echter toch graag wat verder geraken dan dat stappen aan de longe alleen

Maar wie heeft er nu echt goede tips als zijnde beginneling?
Ik heb opnieuw moeten leren lopen dus ja, mijn zit en evenwicht is ver te zoeken.
Ik heb vooral schrik om mijn evenwicht te verliezen en flink verkeerd te vallen.
Mijn doelen met mijn paard zijn ook niet groots: als ik kan blijven zitten in alle 3 de gangen en we kunnen rustig een buitenrit maken, dan zit het voor mij al goed

Ik vind het zo zonde dat ze nu maar staat te staan op de wei, bijrijders vind ik niet, en verkopen kan ik gewoon niet.
Dus ik moet maar even al mijn moed bij elkaar rapen en terug beginnen met waar ik al jaren op zit te wachten: terug rijden...
Wie o wie heeft er tips of kan er eventjes een hart onder de riem steken onder het mom van 'het komt heus wel in orde joh
'

hup dan, aan de gang!