[RT-HAW] ' t Is Deus Z @ L1 debuut
Even inleiding uit andere topic, is nog steeds geldig

Deus is een bijna 8jarige ruin. Ik heb hem al 7.5jaar. Tot voor kort hadden we vaak moeilijkheden en twijfel.
Deus is vrij flegmatiek, ik kreeg hem maar niet vooruit.
Dankzij consequent trainen én les is dit een stuk beter geworden. Hij wil ook véél meer meewerken.
In deze proef zijn de moeilijkheden:
- wijken: nog niet genoeg bevestigd: ik ga hangen, hij loopt over de schouder, ik wil dit teveel oplossen met binnenteugel...
- middengalop op de cirkel: ik krijg moeilijk verruiming op de cirkel. Ik probeer toch, maar dan gaat de aanleuning de mist in.
Met mezelf heb ik wel nog enkele problemen:
Ik zit vreselijk, hang achterover, met rugpijn tot gevolg. Ik ga mijn zadel ook verkopen, ik zit er na een dik jaar nog steeds niet fijn op...
Mijn handen: te streng, vooral binnenhand.
Ook mijn benen gaan niet helemaal hoe ik zou willen: als ik been geef, verleg ik mn been teveel naar achter.
En tenslotte mag ik ook wel wat meer naar voor kijken.
Foto's dankzij Helliepel
Inrijden:

Begin slangevolte:

Wijken links is moeilijk:

Na 5m wijken mogen we rechtdoor rijden, hier wou ik hem weer recht maken, maar krijg dus wat buitenstelling:

Halsstrekken was zwak... Ik oefen er te weinig op, doe het ook niet tijdens inrijden, zou ik eigenlijk toch iets vaker moeten meenemen, aangezien hij het wel goed kan...

Middendraf, tot voor kort ging zijn hoofd dan altijd de lucht in, je ziet nu dat ik dit nog teveel wil tegenhouden:

Wijken rechts
Betere kant...
...Maar teveel hangen en teveel binnenteugel:

Middengalop ging niet goed, afgeleid, én in middengalop krijg ik hem moeilijk in een goede aanleuning én vooruit. Valt ook naar binnen.

Toch tevreden. Hij gedraagt zich, werkt goed mee (meer dan ik ooit gedacht had), doet zijn best... De rest komt wel, ooit