Manegepaard @ Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Manegepaard @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:29

Hallo bokkers :D!

Ik rij zo'n 10 jaar elke zaterdag op een manege. Hier springen wij 1 x in de 2 maanden. Natuurlijk heeft iedereen zijn lievelingspoown en ik heb die ook! Gelukkig zat ik daar op zaterdag. Wij zijn verplicht om met een bodyprotector te springen. In de normale lessen is dit niet verplicht.

Wij springen niet erg vaak en daarom heb ik ook niet echt een niveau. Verder rij ik wel redelijk vaak op dit paard, maar op een manege zit je nou eenmaal vaak op verschillende paarden. Hij houdt heel erg vast aan één kant, gelukkig gaat dit steeds beter en heb ik er haast geen last meer van. Waar ik veel moeite mee heb met springen zijn:

*VOETEN
* Paard gaat niet in het midden over de hindernis, maar bijna tegen de staander.
* Ik sta echt in mijn beugels.

Meet Witje:
Afbeelding
Afbeelding
Mijn gevlekte vriend, deze foto's komen uit de winter vandaar de deken.

We hebben in het begin met drafbalk gereden, en naarmate we wat hoger gingen, moesten we uit galop en moest dat zonder drafbalk. Dat vind ik altijd wel een beetje spannend. We hebben ingereden enzo, dit zijn de leukste en helderste foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De hoogste.

Nou kom maar op :D!

xmannequin

Re: Manegepaard @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:13

hoe ik het springen heb geleerd was dat ik eerst op de hoefslag ging oefenen met mn verlichte zit en daarna over een balkje en dat steeds ophogen. kwa voeten, ik heb het geoefend door als je in de verlichtezit gaat even langer op mn voeten te steunen (in de zelfde oefening hier boven), want ik merkte dat als ik de druk van mijn voeten afhaalde mijn beugels ook onder mijn voet gleden. en dat aan de zijkant springen, probeer gefocust te blijven op het midden van de sprong en een punt na de sprong zoeken die in het midden van de hindernis zit. en oefening baart kunst, dus gewoon blijven oefenen en uiteindelijk lukt het.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:15

Van springen heb ik geen verstand, maar die eerste foto, mijn complimenten!!! Hier kunnen veel bokkers met een eigen paard nog wat van leren. *\o/*

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:18

leuk hoor, ziet er fijn uit! En een erg aansprekend paardje!
Probeer zelf je hakken wat meer uit te drukken (meer steun op je voeten ipv knieen) en je handen wat meer mee naar voren. Paard recht houden voor de sprong is eigenlijk vrij simpel: sturen ;-) Veel mensen gaan opeens heeeel anders rijden als ze een sprong benaderen. Gewoon lekker rijden, kijken, benen dr aan, zitten en de sprong komt vanzelf! Succes

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:21

Ik heb even op de site van je manege zitten rondneuzen (stalker-ish hé :D) en volgens mij heb je echt een super goede manege te pakken.

Van springen heb ik zelf de ballen verstand niet, maar leuke eerste foto en het springen ziet er best fijn/ontspannen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:25

Wat een leuk dier zeg, en jullie zijn ook een goede combinatie zo te zien. Je rijdt hem netjes :)

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:01

Jullie rijden echt super netjes.
Voor wat betreft je pony steeds zo aan de buitenzijde van de hindernis springt, je kan de buitenschouder meer begrenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:09

Probeer je paard nadat je afwendt naar de hindernis toe er al recht op af te rijden.
Leuk paard! :D

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:01

@Gypsy Heel erg bedankt :D!

@Bonita ja ik heb heel erg last van me voeten. Ze gaan echt hun eigen weg, mijn handen waren eerst ook zo, maar dat gaat steeds beter. Ja klopt door de spanning van de sprong let ik minder op wat ik met de rest van me lichaam doe :P! Bedankt ;).

@ElineS HAHAHAHA nee hoor :P Ja ik rij er al van klein af aan en heb t er nog steeds naar mn zin :). Heb ook een goede instructrice!

@Sonja, Iriz, Linn, Mannequin Bedankt :D Ja buitenschouder is een tip, en ik rij er vaak recht op af, maar dan duikt hij toch weg en doordat ik meer op die sprong gefocust ben en minder op mezelf gaat hij dus lekker ze eigen gangetje!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:55

oh wat een goeie fotografe!!!! haha oke grapje

Ik vind dat je het heel netjes deed hoor! zeker vergeleken met eerst toen je eigenlijk niet durfte, nu vind je het volgensmij hardstikke leuk en zeker op witje!
je rijd hem erg netjes, en (afgezien van je voeten) zit je netjes hoor!
witje heeft altijd met springen zoiets van ik ga lekker dicht bij de paal, leuk voor je knieen! :)

topper Inge, ben trots op je!

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:45

Ja heel goed Brittje hahaha.

Thankyou honey!

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:57

Voor een manegepaard ziet hij er goed uit. Meeste is al gezegd maar je staat inderdaad echt in je beugels. Nog iets meer de balans vinden boven de sprong en je houding dus iets verbeteren maar vind het erg erg netjes uit zien verder!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:00

Hee daar hebben we Witje die ken ik! :D
Let er idd op dat je er voor zorgt dat je hem netjes in het midden aanrijd. Neem mooi de tijd om je paard goed recht voor de hindernis te zetten zodat hij er niet schuin overheen springt. Het lijkt ook alsof je je voeten iets te ver in de beugels hebt / je hakken niet goed uitdrukt boven de sprong maar dit kan ik niet zo goed zien..