12 jaar - 1.50m - ruin - afstamming onbekend - richting B niveau
Ik kan wel een heel verhaal gaan ophangen hoe het rijden er eerst aan toe ging, maar ik punt het even.
- In januari kwam hij bij mij, al snel bleek dat hij erg vast zat -> osteopaat heleenxx erbij, week niets doen.
- Hij accepteerde nauwelijks teugeldruk, dan ging hij ergens tussen de wolken lopen met z'n koppie en buik haast in het zand.
- Totaal niet voor het been, overgangen gingen wel maar schakelen ging dus vrij moeilijk (nog steeds niet altijd vanzelfsprekend).
- Galop was geen galop, eerder een hertenhuppeltje in girafstand

En als laatste was hij vaak nogal kribbig met rijden met een enorme 'ik-kan-niet, ik-wil-niet, ik-doe-niet' mentaliteit. En dan had
je pech hoor want dan was het net een blok beton!
Maar natuurlijk hebben we doorgezet, zeer regelmatig lessen onder begeleiding van Suelza@bokt (erg fijn les!), en ik sta ervan
te kijken wat voor een pony ik nu heb! Van een stugge, kribbige en niet meewerkende pony werd hij steeds makkelijker te overtuigen, meedenkender en bovenal: een stuk vrolijker! En wat gaaf om eerst al heel blij te zijn om een knabbeltje op het bit te voelen, tot
nu gewoon een fijn bewerkbare pony die overal voor in is (al heeft ie af en toe nog wel z'n dagen
).Máár, natuurlijk zijn we er nog steeds niet. De eerste paar foto's zijn van afgelopen vrijdag, ik was geschrokken van m'n houding en zondag
had ik les, en heb ik gelijk m'n beugels 2 gaten langer gedaan. Wat een verademing! Ook hier zijn foto's van gemaakt (met dank aan
laulapaula@bokt). Hiermee was gelijk het grootste probleem opgelost, maar voor verduidelijking, zie foto's.
Wel denk ik dat m'n zadel wat aan de krappe kant wordt voor Mexx dus daar komt as. vrijdag een zadelmaker voor.
Ook is hier en daar m'n linkerhand (vooral linksom) nogal stug, dit komt omdat Mexx rechtsgebogen is, dus z'n rechterteugel
niet goed wil aannemen en ik (vaak onbewust) meer druk neem op links. Zeker een aandachtspuntje!
Komen ze!
Eerst foto's van vrijdag, dus met nog met de beugels te kort
1.

Stap rechtsom
2.

Draf richting halsstrekken, iets te fanatiek aan het lichtrijden..

Nogmaals
3.

*schaam* houding, Mexx mag actiever en nog iets meer zakken.
4.

Al actiever maar net niet lekker door de kaak.
Drafje
En dan paar galopfoto's waar ik erg trots op ben, z'n galop is zo waanzinnig verbeterd! Erg jammer van m'n houding maar
daar kijk ik dan héél stiekem ff doorheen

5.

6.

Nogmaals galop
Linksom:
Stap
Nog eens stap
7.

Drafje, ik zit als een banaan maar Mexx doet het netjes
lekkere nek begint ie te ontwikkelen!Nog een draffoto
8.

Betrapt op m'n stugge binnenhandje! Mexx mag wat actiever doortreden achter.
9.

Galop linksom, ik zit weer als een ei maar Mexx gaat mooi!
10.

Ander moment in de linkergalop. Ik zit zowaar rechtop ondanks m'n beugels

11.

Richting halsstrekken in galop, vindt ie erg lastig maar hij gaat naar mijn mening netjes!
Alleen ik duik nog net niet over z'n nek heen hier

En dan paar foto's van zondag tijdens de les, met de beugels 2 gaten langer. Hakken uitdrukken ging wat
moeizamer, maar zit wel STUKKEN beter!
Rechtergalop, Mexx is blij
12.

Ben wel blij met dit plaatje

13.

Stap, instructrice en fotografe hadden een lolletje
ik betrap mezelf weer op datstugge linkerhandje, Mexx mag wat meer door de kaak hier.
14.

Galop linksom, fijn plaatje
en ik zit rechtop! 
15.

En als afsluiter nog een galopje rechtsom.
Brand los zou ik zeggen
alle kritiek is welkom!
ziet er goed uit hoor franca! jullie zijn zo vooruit gegaan, mag je echt super trots op zijn! je houding in galop is ook al vooruit gegaan, al mag je soms nog wat meer rechtop zitten, maar dat komt allemaal wel goed! Lekker doorlessen en over een tijdje gaan we gewoon weer foto's maken!
maar thnx! 
, maargoed...