Stoere prullebakkie Mexx @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Stoere prullebakkie Mexx @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:31

Na een zeer lange tijd weer eens rijfoto's, maar deze keer met Mexx.

Afbeelding
12 jaar - 1.50m - ruin - afstamming onbekend - richting B niveau

Ik kan wel een heel verhaal gaan ophangen hoe het rijden er eerst aan toe ging, maar ik punt het even.
- In januari kwam hij bij mij, al snel bleek dat hij erg vast zat -> osteopaat heleenxx erbij, week niets doen.
- Hij accepteerde nauwelijks teugeldruk, dan ging hij ergens tussen de wolken lopen met z'n koppie en buik haast in het zand.
- Totaal niet voor het been, overgangen gingen wel maar schakelen ging dus vrij moeilijk (nog steeds niet altijd vanzelfsprekend).
- Galop was geen galop, eerder een hertenhuppeltje in girafstand :')
En als laatste was hij vaak nogal kribbig met rijden met een enorme 'ik-kan-niet, ik-wil-niet, ik-doe-niet' mentaliteit. En dan had
je pech hoor want dan was het net een blok beton!

Maar natuurlijk hebben we doorgezet, zeer regelmatig lessen onder begeleiding van Suelza@bokt (erg fijn les!), en ik sta ervan
te kijken wat voor een pony ik nu heb! Van een stugge, kribbige en niet meewerkende pony werd hij steeds makkelijker te overtuigen, meedenkender en bovenal: een stuk vrolijker! En wat gaaf om eerst al heel blij te zijn om een knabbeltje op het bit te voelen, tot
nu gewoon een fijn bewerkbare pony die overal voor in is (al heeft ie af en toe nog wel z'n dagen ;) ).

Máár, natuurlijk zijn we er nog steeds niet. De eerste paar foto's zijn van afgelopen vrijdag, ik was geschrokken van m'n houding en zondag
had ik les, en heb ik gelijk m'n beugels 2 gaten langer gedaan. Wat een verademing! Ook hier zijn foto's van gemaakt (met dank aan
laulapaula@bokt). Hiermee was gelijk het grootste probleem opgelost, maar voor verduidelijking, zie foto's.
Wel denk ik dat m'n zadel wat aan de krappe kant wordt voor Mexx dus daar komt as. vrijdag een zadelmaker voor.
Ook is hier en daar m'n linkerhand (vooral linksom) nogal stug, dit komt omdat Mexx rechtsgebogen is, dus z'n rechterteugel
niet goed wil aannemen en ik (vaak onbewust) meer druk neem op links. Zeker een aandachtspuntje!

Komen ze!
Eerst foto's van vrijdag, dus met nog met de beugels te kort

1.
Afbeelding
Stap rechtsom

2.
Afbeelding
Draf richting halsstrekken, iets te fanatiek aan het lichtrijden.. :Y)

Nogmaals

3.
Afbeelding
*schaam* houding, Mexx mag actiever en nog iets meer zakken.

4.
Afbeelding
Al actiever maar net niet lekker door de kaak.

Drafje

En dan paar galopfoto's waar ik erg trots op ben, z'n galop is zo waanzinnig verbeterd! Erg jammer van m'n houding maar
daar kijk ik dan héél stiekem ff doorheen :o

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Nogmaals galop

Linksom:
Stap
Nog eens stap

7.
Afbeelding
Drafje, ik zit als een banaan maar Mexx doet het netjes :j lekkere nek begint ie te ontwikkelen!

Nog een draffoto

8.
Afbeelding
Betrapt op m'n stugge binnenhandje! Mexx mag wat actiever doortreden achter.

9.
Afbeelding
Galop linksom, ik zit weer als een ei maar Mexx gaat mooi!

10.
Afbeelding
Ander moment in de linkergalop. Ik zit zowaar rechtop ondanks m'n beugels :Y)

11.
Afbeelding
Richting halsstrekken in galop, vindt ie erg lastig maar hij gaat naar mijn mening netjes!
Alleen ik duik nog net niet over z'n nek heen hier :o

En dan paar foto's van zondag tijdens de les, met de beugels 2 gaten langer. Hakken uitdrukken ging wat
moeizamer, maar zit wel STUKKEN beter!

Rechtergalop, Mexx is blij

12.
Afbeelding
Ben wel blij met dit plaatje :j

13.
Afbeelding
Stap, instructrice en fotografe hadden een lolletje :') ik betrap mezelf weer op dat
stugge linkerhandje, Mexx mag wat meer door de kaak hier.

14.
Afbeelding
Galop linksom, fijn plaatje :j en ik zit rechtop! *\o/*

15.
Afbeelding
En als afsluiter nog een galopje rechtsom.

Brand los zou ik zeggen :j alle kritiek is welkom!

laulapaula

Re: Stoere prullebakkie Mexx @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:39

Knappe mexx! :) ziet er goed uit hoor franca! jullie zijn zo vooruit gegaan, mag je echt super trots op zijn! je houding in galop is ook al vooruit gegaan, al mag je soms nog wat meer rechtop zitten, maar dat komt allemaal wel goed! Lekker doorlessen en over een tijdje gaan we gewoon weer foto's maken! ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:43

Leuk, je hebt een topic aangemaakt :) Inderdaad je houding in de galop is een aandachtspunt, maar dat wist je al :) Ik vroeg me nog af of Mexx gemakkelijk/snel is in de galop, of moet je er meer achter zitten? Dan kan het wel dat je daardoor wat voorover leunt, om hem als het ware wat vooruit te duwen. Misschien dan wat actiever maken zodat je zelf rechtop kan zitten? Dit geldt natuurlijk alleen als hij effectief wat minder gemakkelijk is in de galop :)

De rest ziet er goed uit vind ik! Hij ziet er fijn meewerkend uit!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:51

@ Solleke: Mexx z'n galop is over het algemeen vrij goed, maar eerst zat hij erg vlak en z'n galop is nu zo veranderd. Ik denk dat ik voor mijn gevoel op 1 of andere manier teveel wil meezitten met zijn beweging. Maar vind het op de nieuwere foto's al veel minder storend, dus nu wordt het gewoon kwestie van de gewoonte eruit krijgen :j

@ Laura: nogmaals bedankt voor de foto's :)

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:24

Fijn dat je nu in ieder geval weer normaal kan rijden.
Natuurlijk blijven er altijd verbeter puntjes maar met lange beugels ziet het er al veel beter uit!:)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:05

Snap ook eigenlijk niet hoe dat erin geslopen is :P maar thnx!

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:38

Leuk topic hoor van jouw & mexx... :)
Jullie zijn een leuk koppel.. :) je verbeter puntjes zeg je zelf al he dus ja commentaar geven vind ik toch moeilijk... :)

Veel plezier met ze 2en... en jullie komen er wel hoor met ze 2en.. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:57

leuke foto's! :D
inderdaad wat rechter op zitten,maar dat gaat vast wel goedkomen :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:07

Hey! *D
Nou die Mexx wordt al steeds meer een spierbonk!
En hij loopt lekker op 4 benen.
Als tips kan ik geven voor de galop, tempowisselingen maken, zodat je meer met je zit moet gaan werken en dus op de billen moet gaan zitten....
En contrastelling in alle tempo's, daarmee krijg je een betere linkerhand doordat je meer met je rechterhand over moet nemen.
Maar met je begeleiding erbij gaat het steeds beter! :j

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:45

Bedankt voor de tips Miranda :j we blijven idd fijn doorgaan met lessen.

Bedankt voor de reacties :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:33

hihi, je houding is op sommige foto's wel verrassend inderdaad, maar daar heb je het zelf ook al over:)
leuke foto's!

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:49

Netjes!
alleen dar naarvoren zitten alleen.

maar echt netjes!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 07:16

Dank je wel matyee95 :)
horsecookie: ook dank voor je reactie!

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:58

Wow, ik las jouw verhaaltje en toen moest ik meteen aan mijn eigen denken :)
Pakt de rechterkant ook niet goed aan, loopt net als die van jou wel lastig nageeflijk.
De ene dag is hij super en loopt hij top en de andere dag is hij ongeloofelijk stijf (weet niet of die van jou dat ook heeft) :(:) , maargoed...
Tips heb ik verder niet echt, je kunt misschien je handen iets rechter op doen En je houding in de galop, maar dat zei je zelf ook al ;)
Wat je zelf al zei, veel schakelen helpt om ze actief en goed aan het been te krijgen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 20:06

Grappig he om zo je paard te herkennen. Stijfheid is het niet echt, op slechte dagen is gewoon nors op het been vooral, snel tegen de hand, snel gepikeerd. Maar de keer erna kan het zo weer over zijn, heel apart! Maar gelukkig zit er wel een positieve trend in. Zadelmaker is vandaag geweest en boommaat wordt 2 maten vergroot, dus dat zal ook wel wat gekneld hebben :(:)
Aan m'n handen zal ik denken :j schakelen zijn we idd veeeeel mee bezig.

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:13

2 boommaten, dat is nogal veel, het zou natuurlijk heel goed kunnen dat Mexx daar stijf van is. Maar jullie zijn een leuke combinatie en met de bovenstaande tips kom je wel weer een stuk verder. Succes igg

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:22

leuk paard :) .
alleen soms zit je wel wat te ver naar voren. :o

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:28

Wat zien jullie er leuk uit saampjes! Mexx lijkt er echt wel al lol in te hebben, doet hij even zijn best, zeg! Wees er maar trots op! En je weet al je aandachtspuntjes al zelf dus die hoef ik je niet te vertellen, als je streng bent op jezelf zijn die er zó uit!
Prachtig paardje trouwens, wat ben ik gek op vos en wit <3

Manddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:43

Inderdaad aan je houding werken.
Maar als het echt zo was als je zegt,, vind ik dat je een mooie prestatie hebt geleverd, samen met je paard natuurlijk :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 16:01

sj33k: met Massimo is echter 3 boommaten 1 boommaat van een normaal zadel, dus op zich valt het wel mee, maar nodig was het zeker.
@ Saars: hihi was in het begin der dagen wel anders, dan was het af en toe serieus van: ik wil niet, dikke vinger :D lekkere ouwe neel is het ook.. ik zal het compliment aan meneer doorgeven :) dank voor je reactie!
@ Manddy: en samen met m'n instructrice niet te vergeten, bedankt! Vind het wel beetje jammer dat ik daar geen foto's van heb (al zou je daar niet echt vrolijk van zijn geworden...), heb alleen foto's van hoe hij eruit zag qua bespiering.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:38

Leuk paard blijf alleen wel recht opzitten hou je benen lang hakken naar beneden op een paar foto´s zie ik dat je je hakken heel erg naar binnen drukt (tegen het paard zijn buik aan) ik weet niet of je daar probeert aan te drijven maar doe dat dan niet.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 19:47

Ik zie wat je bedoelt, heb idd nogal m'n tenen naar buiten gedraaid. Zeker een aandachtspuntje. Ik probeer zo min mogelijk te drijven aangezien hij niet goed voor het been is. Bedankt voor je reactie!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 08:25

je hebt een mooi paardje maar let op dat je zit neit steeds narvoren gaat., Haha verder vind ik het er mooi uitzien hoor.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:29

Moet ik inderdaad op letten, dank voor je reactie :)

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:28

ik vind dat je paardje nu erg mooi loopt hoor!
Al kan er natuurlijk altijd wat verbeterd worden, maar voor nu is het zeker goed!
Alleen nog even aan je houding werken, maar dat wist je zelf ook al.