Sinds een jaartje rijd ik een heel lief paard, ze is 6 jaar. Er is nog niet echt fanatiek met haar gereden, en ik probeer haar minimaal 2x in de week te rijden (woon sinds kort op mezelf, druk met school en ze staat ongeveer een halfuurtje rijden bij me vandaan) Dus vandaar dat ik niet zo heel vaak kan tot mijn spijt.
Nu ik zo ongeveer het stuur er een beetje op heb zitten, wil ik graag gaan springen. Aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb met een paard "leren" springen vraag ik jullie graag om tips

Ik zal mijn huidige situatie even uitleggen; we kunnen stappen, draven en galop lukt ook aardig (het stuur zit er op, maar echt netjes gaat het nog niet)
Ze heeft vaker los gesprongen en dat ging wel aardig goed, alleen maakt ze ontzettend veel gebruik van haar snelheid, waardoor ze heel vroeg afzet en vlak wordt.
Dat ziet er ongeveer zo uit:
Had beter een balkje kunnen gebruiken, maar op welke afstand moet ik deze leggen?De lage hindernisjes (40/50/60 cm) gaan nog wel, springt ze braaf in draf overheen. Niet altijd normaal want ze wil nog wel eens een balkje raken, volgens mij doet ze er dan geen moeite voor ofzo? Omdat ze het te laag vindt? Ze springt los af en toe 1.20.
Nu wil ik graag hoger gaan springen, maar denk dat dit het beste vanuit de galop kan. Iemand hier tips voor? Omdat ze met vrijspringen nogal zonder techniek springt en gewoon op snelheid
Zie foto hierboven ben ik toch wel een beetje een schijterd geworden
(hoop dat jullie me begrijpen
)Zo ziet een laag sprongetje er uit:

Beetje raar? Of ligt dat aan mij?(A)
Dus tips en advies zijn welkom

Bvd!