marjolein_el schreef:Ik zou toch eens mét zadel gaan rijden, zonder zadel heb je veel sneller de neiging om je handen te laag te houden. Als je pony met zadel moeilijk te rijden is moet je oplossen. Misschien zit het zadel wel niet lekker of rij jij dan heel anders? Voor het zagen moet je echt les nemen, en het gewoon niét doen want zo lastig is het niet om te stoppen met zagen.
Nou ik weet niet of jij ooit gezaagd hebt, maar het is hetzelfde als pianohanden. Het is een gewoonte waar je niet zoveel op let, en je vergeet er op te letten. Als je dan tegen iemand zegt dat hij-/ zijn die handen rechtop moet houden, is diegene dat vaak na een minuutje alweer vergeten en rijd hij-/ zijn doodleuk verder met pianohandjes.
Dit heb ik ook met zagen. Dit is mijn een aantal jaar geleden door iemand aangeleerd (ik noem geen namen, er zitten meerderen van mijn manege op bokt) En die heeft mij nooit gezegd dat het niet mocht. Dus ben ik hiermee doorgegaan en is het een gewoonte, een trucje geworden om mijn pony's en paarden in de teugel te rijden...
Snap je het nu?
O ja, met zadel vind ik op deze pony sowieso niet fijn.. Zonder zadel zit ze gewoon veel lekkerder. Ook rijd deze pony een paar uur per dag waarbij die ruitertjes altijd dat gevecht aangaan. Ik gun haar dat uurtje ontspanning, zonder dat ik een gevecht aanga, wat ik ook niet leuk vind. Ik heb een paar jaar in een les op deze pony gereden. Iedere week hetzelfde liedje en dit was niet bepaald leuk. Als ik rijd wil ik plezier hebben en dan wil ik dat mijn pony dit ook zo ervaart. Niet een gevecht.
Ook doe ik een klein beetje kunstjes en zo haha, links voetje, rechts voetje haha 
Ze is een pony die weinig mensen vertrouwt, en die je bijv. niet meteen overal mag aaien. Tegen andere mensen schopt ze als ze haar aansingelen of als ze aan haar buik of zo zitten. Ik ben nou net zover dat ik haar overal mag poetsen en aaien, ze herkent mijn stem, geeft voetjes als ik naar haar been wijs, en is gewoon blij als ik haar ben. dit wil ik zo houdejnen daarom doe ik leuke dingen met haar die zij óók leuk vind.
De dochter van de eigenaresse zei tegen me dat ze er nu achter is dat zonder zadel écht iets voor noah is, dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?