Handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponytjuh76

Handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:34

Ik rijd soms een week op Noah, als ik haar huur..

Zonder zadel, en zonder Thiedeman omdat ik haar dan niet fijn vind lopen en omdat noah dan hard gaat lopen.. En natuurlijk omdat ik haar hondduizenmiljoen keer fijner vind zonder zadel :P

Daar ligt het probleem niet, omdat ze dan heel fijn loopt (zonder zadel is echt haar ding)

ook loopt ze naar mijn mening soms te diep, al is dit volgens mij niet op de foto's te zien :P

Alleen ben ik het probleem.. Ik zaag(wat de laatste tijd steeds minder wordt gelukkig ), ik wordt een soort zoutzak en ik doe bijna niks met mijn benen. (de laatste tijd ook veel meer.)

Weten jullie wat tips om mijn handen stil te houden en recht te blijven zitten?

hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ja, ik zit op een plek die er uitziet alsof ik op haar schoft zit, maar ik zit zo heel erg lekker en de pony vind het prima :D

Ze zit als een luie stoel, heerlijk :P

O ja! Ik heb mijn handen te laag :j

Afbeelding Gewoon een mooie foto :D

Iemand tips?

Groetjes,
Kim ! :P

suuzepuus

Re: Handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:37

je neusriem zit niet goed. De lerenabndje slopen over elkaar heen. Daar moet je even naar kijken. Volgens mij mag de neusriem ook een gaatje strakker.
Je zou je handen wat hoger moeten houden en hoezo zaag je?? dat doe je toch zelf??
Zet iemand aan de kant van de bak om je op je handen te wijzen. Hoe rij je dan als je met zadel rijdt?

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:37

OJA! :P

Ik wil haar eigenlijk al te graag zonder bit rijden, maar ze is van de manege waar ik rijd, en ik heb het al eens gevraagd, maar het mag niet! :(

Groetjes! :)

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:42

suuzepuus schreef:
je neusriem zit niet goed. De lerenabndje slopen over elkaar heen. Daar moet je even naar kijken. Volgens mij mag de neusriem ook een gaatje strakker.
Je zou je handen wat hoger moeten houden en hoezo zaag je?? dat doe je toch zelf??
Zet iemand aan de kant van de bak om je op je handen te wijzen. Hoe rij je dan als je met zadel rijdt?

huh? Dan doet iedereen op de manege de neusriem verkeerd? Zo moet het volgens de manege...

Ja maar ik ben toch bezig met afleren?? Ik heb denk ik iemand nodig die het constant zegt, ik heb niet voor niets les..

ik rijd hetzelfde, alleen ze heeft singelvrees en ook al singel je haar heel zachtjes aan, dan bokt en gilt ze niet en dan gaat het goed, maar als je niet achter iemand aan hobbelt dan gaat ze ervandoor. Dit verschilt in draf en galop, maar een rondje galop met haar zonder dat je het wil is niet te vermijden eigenlijk. Én alsje in het begin drijft met je benen, kán het zijn dat ze een keer bokt.

Ik houd allen altijd heel los haha, misschien da tik de neusriem té los heb gedaan :P

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:47

IK zou persoonlijk ook wel wat meer lengte willen zien in de hals. Teugels zitten aardig kort. Probeer lang en laag te rijden veel meer uit de ontspanning, vind het niet een heel fijn plaatje...... Handen hoger, meer lengte dan is het al een stuk beter!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:47

Dan zou ik maar eens opzoek gaan naar een andere manege.....

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:02

ze heef een hele korte hals, ik rijd haar echt niet met strakke teugels..

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:04

Ik zeg niet dat jij strak rijd, ik weet wel dat als ik zelf met mijn handen zo laag rijd ik me handen vast zet. Daarbij 'lijkt' het..... Meer lengte is veel beter ook voor haar spieren....

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:06

arabcarla schreef:
Ik zeg niet dat jij strak rijd, ik weet wel dat als ik zelf met mijn handen zo laag rijd ik me handen vast zet. Daarbij 'lijkt' het..... Meer lengte is veel beter ook voor haar spieren....

o, dus je wil zeggen dat ik gewoon mijn handen wat hoger moet houden?

Dankje, dit ga ik de volgende keer zeker toepassen :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:07

Ik zou toch eens mét zadel gaan rijden, zonder zadel heb je veel sneller de neiging om je handen te laag te houden. Als je pony met zadel moeilijk te rijden is moet je oplossen. Misschien zit het zadel wel niet lekker of rij jij dan heel anders? Voor het zagen moet je echt les nemen, en het gewoon niét doen want zo lastig is het niet om te stoppen met zagen.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:18

marjolein_el schreef:
Ik zou toch eens mét zadel gaan rijden, zonder zadel heb je veel sneller de neiging om je handen te laag te houden. Als je pony met zadel moeilijk te rijden is moet je oplossen. Misschien zit het zadel wel niet lekker of rij jij dan heel anders? Voor het zagen moet je echt les nemen, en het gewoon niét doen want zo lastig is het niet om te stoppen met zagen.

Nou ik weet niet of jij ooit gezaagd hebt, maar het is hetzelfde als pianohanden. Het is een gewoonte waar je niet zoveel op let, en je vergeet er op te letten. Als je dan tegen iemand zegt dat hij-/ zijn die handen rechtop moet houden, is diegene dat vaak na een minuutje alweer vergeten en rijd hij-/ zijn doodleuk verder met pianohandjes.

Dit heb ik ook met zagen. Dit is mijn een aantal jaar geleden door iemand aangeleerd (ik noem geen namen, er zitten meerderen van mijn manege op bokt) En die heeft mij nooit gezegd dat het niet mocht. Dus ben ik hiermee doorgegaan en is het een gewoonte, een trucje geworden om mijn pony's en paarden in de teugel te rijden...

Snap je het nu?

O ja, met zadel vind ik op deze pony sowieso niet fijn.. Zonder zadel zit ze gewoon veel lekkerder. Ook rijd deze pony een paar uur per dag waarbij die ruitertjes altijd dat gevecht aangaan. Ik gun haar dat uurtje ontspanning, zonder dat ik een gevecht aanga, wat ik ook niet leuk vind. Ik heb een paar jaar in een les op deze pony gereden. Iedere week hetzelfde liedje en dit was niet bepaald leuk. Als ik rijd wil ik plezier hebben en dan wil ik dat mijn pony dit ook zo ervaart. Niet een gevecht.

Ook doe ik een klein beetje kunstjes en zo haha, links voetje, rechts voetje haha :P

Ze is een pony die weinig mensen vertrouwt, en die je bijv. niet meteen overal mag aaien. Tegen andere mensen schopt ze als ze haar aansingelen of als ze aan haar buik of zo zitten. Ik ben nou net zover dat ik haar overal mag poetsen en aaien, ze herkent mijn stem, geeft voetjes als ik naar haar been wijs, en is gewoon blij als ik haar ben. dit wil ik zo houdejnen daarom doe ik leuke dingen met haar die zij óók leuk vind.

De dochter van de eigenaresse zei tegen me dat ze er nu achter is dat zonder zadel écht iets voor noah is, dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:22

ik ben nu naar mijn verzorgpaard Herry, tot vanavond lekker poetsen en longeren, dus ik geef tot dan geen antwoord :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:23

Maar als het zadel een gevecht is klopt er iets niet helemaal. En teveel zonder zadel rijden is ook niet goed voor de rug.

Als zagen een gewoonte is geworden moet je echt les gaan nemen van iemand die het je afleert want dat verpest je pony echt, en je zegt dat je wilt dat de pony het als leuk ervaart, maar als jij dat hele uur zaagt zal dat niet echt het geval zijn.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:23

Lijkt me eerder dat deze pony gewoon pijn in de rug heb, slecht zadel heb of had, en gewoon pijn heeft als die het zadel zo slecht accepteerd.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:10

Nou zagen is toch écht wel wat anders dan pianohanden... dat is idd een gewoonte, maar zagen doe je heel bewust dus daar kan je wel op letten ;)
verder vind ik dat je niet echt luisterd naar wat er hier word gezegt, er worden namelijk heel veel dingen gezegt waar je nog wat van kan leren..

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:59

Ik denk ook dat je beter met zadel kunt gaan rijden. Misschien heb je wel de neiging om evenwicht te zoeken in je teugels en houd je ze daarom zo strak en laag langs je knieeen. Je kunt natuurlijk niet veel doen aan dat ze geen zadel op wil, omdat ze op een manege staat, maar niet-zagen is een probleem wat je op iedere pony/paard kunt afleren. Succes.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:26

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.