Umirilla (V. Gribaldi)@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umirilla (V. Gribaldi)@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 00:06

Het is al weer een tijdje geleden dat ik foto's gemaakt heb van Umi. We hebben nu even een moeilijke periode. Sinds januari zijn we weer 5/6x in de week met haar bezig. Daarvoor heeft ze een hele tijd stil gestaan, of werd ze af en toe eens gelongeerd. (zadel was gestolen, en met mijn nieuwe zadel heb ik veel problemen gehad. Nu heb ik eindelijk een goede zadelmaker die er wel verstand van heeft).

We zijn nog met de basis bezig. Vooral het nageven vind ik lastig. Ze is nu erg sterk. Ik heb 2x in de week hulp, en gelukkig gaat het al een stukje beter. Een paar weken geleden vlogen we de bak nog door omdat ze veel schrok. Gelukkig doet ze dat nu niet meer. Ze loopt op sommige foto's wat te diep. Dat is ook de bedoeling. Ik heb haar eerst liever wat ronder lopen dan continu met d'r kop in de lucht. Normaal pak ik een stukje wijken mee, dat is ook de reden dat ik sporen draag. Dit keer ben ik er niet aan toe gekomen.

Eerst even een paar foto's van een paar jaar terug toen ze nog intensief gereden werd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Foto's van zondag. Ik ben niet op het verkeerde been aan het lichtrijden. Voor de foto ben ik door gaan zitten. In de galop mag ik wat meer op m'n kont gaan zitten. Meer naar voren rijden, tenen naar binnen, en niet achterover hangen. Ik ben in een korte tijd wat aangekomen :o & m'n conditie is ook een stuk slechter. Daar word ook aan gewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CoronaLime

Re: Umirilla (V. Gribaldi)@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:13

Let je op dat je hem niet te ver achter de loodlijn rijdt?
Verder lijkt het alsof je heel erg aan zijn mond hangt, en je hangt ook vrij ver naar achter.

Succes verder, het is echt een superleuk paardje!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 06:30

Wauw wat een mooi paardje <3
Ik kon eigenlijk 1 dingetje zien aan jouw houding: Je hebt je handen steeds een beetje plat, probeer ze mooi rechtop te houden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:16

Leuke foto's Rach! :)
Met goede begeleiding en hulp, komt het allemaal wel goed met jullie!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:54

Wauw, wat een gaaf paardje zeg! <3

Ik vind je 'm ook heel netjes rijden, maar als ik een tip mag geven: probeer er wat trotser op te zitten en voor je uit te kijken ipv naar je paard (wat ik overigens heel goed kan begrijpen ;) )

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:27

Je hebt een prachtig paard en je hebt hem ook netjes aan het lopen. Ik zie ze ook liever wat ronder als ze zo schrikkerig zijn. Maar dan ook wel liever wat lager en fijn over de rug. Dan is het zo erg niet dat ze wat achter de teugel komen. Zolang ze daarbij hun rug maar niet gaan weg drukken. Dat geheel is soms moeilijk te beoordelen aan de hand van foto's vind ik. Dat zijn ook maar momentopname's. :)
Heel veel succes. Jullie zijn vast weer heel snel waar jullie willen zijn ;)

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:26

ziet er goed uit, let erop dat je hem niet achter de loodlijn rijd wor dop wedstrijd redelijk streng op gelet.
verder kan het aan mij liggen maar lijkt het of jejej armen erg vast zet, je mag ze wel iets meer dragen.
ziet er goed uit leuke combi succ6 :D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:41

[RT-HAW] Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ work
Heb nog een topic gevonden van vorig jaar. Hier zie je goed dat ik in die tijd nog teveel voorover dook. Heb een hele tijd last van m'n rug gehad waardoor ik bij alle moeilijke dingen (aanspringen, overgangen) voorover viel. Grappig dat het nu het tegenovergestelde is. Dus daar ga ik de komende tijd even goed op letten.

@CoronaLime: Dat doe ik expres, maar ben het er wel mee eens dat het neusje er wel wat meer uit mag. Zodra ik haar wat hoger laat lopen krijg je heel snel een rare knik in d'r hals, of dan ben ik haar kwijt omdat ze dan ineens wat ziet. Dus het is voor mij af en toe even zoeken waar ik haar het beste kan laten lopen. Denk dat het over een paar weken wel makkelijker gaat.
@Laaavo: Klopt, ik ga er aan werken.
@Picassox: Ik hoop het :D.
@Gwen09: Die fout maak ik altijd :=. Op wedstrijd lette ik er gelukkig wel op, maar thuis kijk ik best vaak naar m'n paard.
@marjoke: Daar ben ik het helemaal mee eens. Zodra ze schrok vloog ik ook een paar keer de bak rond. Door haar schuld is er ook een ander meisje van d'r paard gevallen :(:). Nu ik haar wat ronder rijd gebeurd dat niet meer.
@J_L: Dat klopt wel een beetje. Ze is nog erg moeilijk naar beneden te rijden. Zodra ik haar wat losser laat gaat haar hoofd al weer omhoog. Denk dat het over een tijdje vanzelf wel makkelijker gaat als ze wat meer bespiering krijgt.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 06:00

Wat leuk om weer eens foto's van jullie te zien Rachel, lekker weer aan 't werk samen dus!?
Snap op zich dat je zegt dat je haar wat dieper rijdt, maaaaarrrr... Ze loopt daardoor totaal niet meer van achter naar voren en dat is imo toch belangrijker. Kijk maar naar de beenzetting op de foto's, op vrijwel elke foto gaan de voorbenen eerder landen dan de achterbenen. Als je dat vergelijkt met de allereerste foto in dit topic, zie je een heel ander beeld!
Ik zou haar dus veel meer los laten van voor en eerst eens goed van achter naar voren rijden. Als jij dan lichte(!) druk houdt van voor moet ze vanzelf gaan nageven :j

Succes!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:06

Ja, ik ben het wel met Vera eens! Ik denk dat je haar sterke gedrag dan kwijt raakt op den duur! ;)

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:26

Je moet minder achterover hangen en meer gaan 'zitten in het zadel'.
Hakken meer uitdrukken en je handen niet vastzetten cq hangen.
Het is opzich een netjes plaatje, maar ik zie niet dat het paard van voren los laat.
Loopt ze eenmaal netjes diep, ontspan je hand.
Je hoeft haar niet los te gooien, maar ontspannen.
Hiermee bereik je meer en laat je haar uiteindelijk meer op haar eigen benen lopen.

Veel succes en veel plezier. Dit is even hard werken, maar levert meer resultaat op.
Ben het dus eens met het hierboven genoemde commentaar van VeraA

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:04

Haha, ik zat net een hele reactie aan het typen, zie ik de reactie van VerA.
Die heeft kort maar krachtig al verteld wat ik wilde typen dus ik bespaar je mijn reactie erover ;)

Veel succes samen!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:57

Paard komt me bekend voor! Heb je die in stroe weg? Vanwege haw, probeer rechter op te gaan zitten :)

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:48

Citaat:
Je moet minder achterover hangen en meer gaan 'zitten in het zadel'.

Voor mij werkt het om me te bedenken dat ik mijn paard met mijn zit moet 'scheppen'. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Deze tip kreeg ik van mijn instructrice waardoor ik beter ging zitten.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:11

Dat te ver achterover zitten vind ik nog wel mee vallen, probeer alleen te zorgen dat je armen minder recht zijn en de knik in de ellebogen te bewaren.

Wat diep instellen is goed maar probeer haar dan wat lager in te stellen en meer over de rug te rijden. Nu lijkt het alsof ze haar nek erg vast houdt.

Verder echt een prachtig paard :~ en ik denk dat jullie, met wat meer ontspanning, het als combinatie ook zeker goed gaan doen!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 16:38

@Vera: IK zie wat je bedoeld. Als ik het filmpje terug zie mag ik ook wel meer voorwaarts rijden. Met de les ben ik daar nu ook mee bezig.
@NiNM: Ik heb haar 7 jaar geleden in Garderen gekocht bij de Costershoeve. Daarna heeft ze jaren in Kootwijk gestaan.
@xSaarSaar: Dat van m'n armen klopt. Ze is vaak nog erg sterk, en dan heb ik de neiging om m'n armen teveel te gaan strekken. Of soms kan ze ook in m'n hand gaan hangen }:0 . Heb het gisteren ook tijdens de les te horen gekregen dat ik m'n ellebogen aan m'n lichaam moet houden :P. Is nog best lastig.

Voor de rest gaat het nog erg moeilijk. Gisteren weer les gehad, maar ik houd het echt niet lang vol ;( . Als het wat beter gaat maken we weer nieuwe foto's. Voorlopig longeer ik haar even wat meer. Hoop dat het rijden dan vanzelf wat makkelijker gaat.