Iwan is een zeer sensibele en hete pony, we zijn in het begin voornamelijk bezig met 'hoooooh', nu gaat het beter en beinvloed het niet meer ons hele rijden, en kunnen we ons meer gaan richten op de ontspanning, maar alles in stapjes.

het enige wat ik doe wat betreft ontspanning is op volte's aanvragen en verder alleen maar handen naar voren, meegeven, dan volgt ie mijn handen en geeft ie heel fijn na, soms heel lastig en het veroorzaakt wel eens boogjes in de teugels maar ook dat is een aandachtspunt.
Ik rijd Iwan nu denk ik 1.5 jaar, soms 2 maanden niet, soms 3 dagen in de week, hij heeft namelijk ook nog een andere bijrijder, ik rijd m echt als de huidige bijrijder geen tijd heeft en doordeweeks als ik tijd/zin heb.
we zijn van plan eind van het jaar eens een onderlingetje B te starten. 
oja voordat ik het vergeet, het zadel ligt niet helemaal denderend, ik zelf als niet de eigenaar kan er helaas weinig aandoen...
Hier de foto's maar houd het ajb netjes

1. heftig moment, hij nam mij hier te snel de benen en nam veel buitenstelling, mij zeer duidelijke versie van 'hoooh'

2. soort van ontspanning, hier wassie al meer in mijn tempo

3. neusje er iets uit, heb daar eerlijk gezegt nog niet echt problemen mee

4. best fijn momentje, ik vraag hier stelling op een volte

5. hij heeft niet echt een fijne galop nee

6. boogjes

7. nu mogen we wel even een stukje naar voren rijden

8. een momentje op zijn Iwans

9. ben blij met deze foto

10. Iwan wilde eigenlijk de andere kant op, naar zijn broer, maar dat mocht niet van mij

11. er lekker doorheen

12. zijn dikke spekhals opkroppen doet ie ook maar al te graag helaas...

13. dit is wat ik voornamelijk doe: zijn halsje 'wegdrukken' met een fijn effect

14. en nog een leuke galop-afsluiter!

dit was het, ik houd van opbouwend commentaar, bedankt voor het kijken
en tot ziens!