Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

midgie schreef:Je moet je hakken ook niet uit drukken want dat spant je spieren en dat geeft weer spanning aan het paard , hou je voeten eens zo als of je op de grond staat , als je met uit gedrukte hakken op het paard zit zit je ook niet in balans.
daphnenatas schreef:veel oefenen in ieder geval, en elke keer corigeren, ik had zelf ook van die piano handen, heb ik ook mezelf afgeleerd na 1 jaar ofso hahaha, maar dan reed ik maar 1x in de week. en misschien beetje raar, maar heb een keer gelezen hier ook op bokt dat je dan op de traptreden moet gaan staan en dan je hakken uitdrukken, dat je zo je spieren een beetje oprekt ofso, dat het dan makkelijker zou gaan? geen idee of het werkt maarja! is te proberen!
Zat zo krom als een hoepel en kon slecht mijn hakken uitdrukken. Bij mij kwam het echt gewoon doordat mijn kuitspier korter geworden was. Dus ik heb, zoals hierboven ook al gezegd wordt, op de traptreden gestaan met mijn hakken laag. Werkte bij mij erg goed.
max66 schreef:midgie schreef:Je moet je hakken ook niet uit drukken want dat spant je spieren en dat geeft weer spanning aan het paard , hou je voeten eens zo als of je op de grond staat , als je met uit gedrukte hakken op het paard zit zit je ook niet in balans.
Misschien een blonde opmerking, maar ik heb altijd geleerd dat het juist de bedoeling is dat je kuiten gespannen staan, want dan voelt het paard je kuitdruk beter...

hihi