!Wie is Donato? Donato Vilia is een 3-jarige Scandic uit dezelfde merrielijn als de goedgekeurde dekhengst Zambuka. Donato is nu 3 weken onder het zadel en we rijden 3 keer per week een kwartiertje. In dit kwartiertje neem ik alle drie de versnellingen een keertje mee en al weer klaar. Er zit een goede rem en stuur op (heerlijk als je paard de dubbele longe kent voordat je erop klimt
). Hij begint al voorzichtig mijn hand wat te volgen dus ook dat gaat goed. Waar Donato het meeste moeite mee heeft is stappen. Donato stapt altijd in telgang namelijk... Heeft hij nooit anders gedaan.... Voordat hij zadelmak werd gemaakt hebben we hem gelongeerd en ook een paar keer bijgezet. Hierdoor kreeg hij wat meer ruggebruik en werd het stappen al wat beter. Het is dus met name een kwestie van tijd en kracht wil hij dit beter gaan doen, maar als mensen tips hiervoor hebben hoor ik het graag. Dan nu..... de foto´s:

Hop erop en rijden maar!

Wel, wat vinden jullie er van?
Gewoon goed blijven oefenen met de dubbele longe, dan komt het vanzelf wel goed, lekker de tijd nemen
Maar dat ter zeide.