Handen bij aangalopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Handen bij aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:10

Het aangalopperen lukt al aardig( had problemen met beenzetting, binnenbeen te ver naar voor waardoor ik op singel zat) alleen doe ik nog steeds mijn handen omhoog wanneer ik mijn gewicht verplaats voor het aangalopperen. Eens in galop houd ik mijn handen correct. Nu houd ik bij het aangalopperen mijn zadel vast, maar dit is niet zo handig. Hebben jullie andere trukjes voor mij om mijn handen laag te houden?

zodiacje

Re: Handen bij aangalopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:15

je hebt de belangrijkste stap al gezet; je bent je er van bewust!
Probeer er gewoon iedere keer bij stil te staan, dan wordt het vanzelf een gewoonte...

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:22

Ik zal mijn best doen en laten weten hoe het ging

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:44

Je hebt de grootste stap inderdaad al gezet. Probeer je handen niet aan je zadel vast te houden, maar gewoon een overgang te maken met je handen laag. Door er bewust iedere overgang mee bezig te zijn, sleept de gewoonte er vanzelf in :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:50

Je zou een sperriempje aan je zadel kunnen maken als bokriem.
Daar je pinken onder haken zodat je jezelf kunt begrenzen.

Euquincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:57

@Iris82 - Daat zat ik nou net ook al aan te denken.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:24

@ Iris82, :j

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:28

Probeer elke keer als je gaat aan te galopperen je er van bewust zijn.
En er ook echt op proberen te letten. Wat je zelf ook zegt dat je het
zadel vast houdt is ook goed en als je dan in galop zit je handen weer
gewoon los laten.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:31

Je zou aan iemand kunnen vragen of hij jou wil longeren. ( met je paard onder je dan)
Hij kan het paard aan laten galloperen, terwijl je op je houding let. En dan kan je er steeds meer naartoe werken om zelf die hulpen te geven en tegerlijkertijd te blijven zitten..

Euquincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:42

@Laaavo - Op zich een goed idee maar zoiets moet je ook niet te lang of te vaak doen. En miss. met hulp van instructie je houding verbeteren?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:21

Vandaag ging het aangalopperen helemaal niet. Het is 3 keer gelukt, ma toen zat ik in de verkeerde galop (nee geen contra-galop, want et was ni de bedoeling) en toen ging het helemaal niet mee. I moet ergens iets verkeerd doen, maar ik heb geen idee wat.

Het is eigenlijk echt het aangalopperen wat een probleem is. Misschien duw ik nit hard genoeg met mijn benen (om te drijven) misschien leg ik mijn buitenbeen niet ver genoeg naar achteren. De persoon waarvan we les kregen vandaag zei dat we met onze zit het paard in galop moeten duwen, is dit mijn probleem, ik weet het niet.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:16

Ik zou echt les nemen, vanaf hier kunnen wij het niet beordelen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:26

Met je zit je paard in galop duwen...nou dat ligt eraan hoe ze dat bedoeld hoor, want zo klinkt het alsof je gaat forceren met je zit en dat is niet de bedoeling.
Netjes rechtop zitten, je gewicht iets naar het buitenbeen verplaatsen, je buitenteugel eraan houden zodat je begrenst. Als je op een volte aangalopeert (wat het gemakkelijkst is in het begin) dan je binnenhand ietsje van de hals en die zeker niet terugwerken, eerder juist loslaten. Als die loshangt is dat in het begin helemaal niet erg. Met die hand kun je ook belonen door een kriebel te geven als het goed gaat.

Wanneer je een volte rijd zorg dan dat het paard attent is en rijd eerst is een pasje weg en weer terug. Als ze goed reageert dan kun je aanspringen op de 2de helft van de volte (dus het moment dat je de X voorbij rijd richting hoefslag.) dan hoef je niet heel erg op het sturen te letten voor een moment en kun je je concentreren op het aanspringen en je handen laag te houden.

patatjemayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:16

kun je niet iemand vragen vor zitles? Zodat je een meer onafhankelijke zit krijgt en dus je handen ook bewust kunt plaatsen?