Azra is een 6 jarige KWPN merrie van Rubiquil X Pavarotti van den helle. Azra is mijn bijrijdpaard en ik rijd haar vanaf maart 2010.

Op 5 juni hadden Azra en ik onze eerste wedstrijd samen in de B dressuur. We hebben gestart op de Gooische Jacht Vereniging in Huizen.
Azra was met de wedstrijd heel braaf en heeft eigenlijk geen stap verkeerd gezet. Dus daar ben ik erg blij mee.
In de eerste proef ging het wel oke. Ik had best wel wat spanning waardoor ik wat schoonheidsfoutjes aan het maken was.
Azra sprong bijvoorbeeld uit de ring tijdens de galop... Daar was ik totaal niet op voorbereid en had het ook niet verwacht.
Maar ik ben daarna terug de ring ingegaan en heb mijn proef af mogen rijden. Azra is ook 2 keer bij het jury hokje vandaan gesprongen.
Na de proef kwam de jury nog naar me toe om te vertellen dat ik -2 punten kreeg omdat Azra de ring uit was gesprongen.
Hier was ik erg blij mee want je kan ook gediskwalificeerd kan worden. Maar dat was met deze wedstrijd niet het geval.
Ik vond wel dat ze bij proef 1 vrij traag was en lui voor het been, dus heb ik in de tweede proef met sporen gereden.
Deze proef ging veel fijner en ik had er ook wel een goed gevoel over. Ik ben er erg trots op hoe Azra zich heeft gedragen.
In de eerste proef had ik 177 punten (eigenlijk 179) en in de tweede proef 187 punten. Dus ik ben nu B + 1

Onze eerste wedstrijd gelijk in de regen gereden

Haar knappe atente koppie tijdens het rijden.

Erg jammer dat ik hier zo onderuit gezakt zit.

Vind deze foto best een fijn beeld geven.

En ons dubuut zit er weer op!

Na de proef nog even op stand (Ze is iets aan de dikke kant
)
En nog even mooi zijn voor de fotografe Martine (Hipar)

Deze foto is ook geniaal!
http://img200.imageshack.us/img200/8377/azra21aa.jpg
Op mijn protecol stond dat ze Azra een fijn jong paard vinden die meer bevestigd moet worden.
En de andere jury zei dat ze het een leuke merrie vond, maar om hogere punten te krijgen moet ik brutaler rijden.
Nu vraag ik me af of jullie misschien tips hebben om het rijden wat spectaculairder of brutaler kan maken.
Martine (Hipar) heel erg bedankt voor het maken van de foto's! Ik ben er super blij mee!
Groetjes Melissa