Voor degene die ons nog niet kennen kort samengevat; we hebben het afgelopen jaar erg veel problemen gehad met rijden, en uiteindelijk kon ik er zelfs niet eens meer op zitten. Foto's laten maken; diagnose kissing spines. Met training zelf ging het niet beter, dus hij is bij 2 verschillende revalidatie stallen geweest. De 1e stal zag het na 3 weken niet meer zitten en stelde inslapen voor. Via iemand anders aan een adresje gekomen van iemand in Drenthe; hierheen gegaan als laatste redmiddel, en na 2 weken pas hij pijnvrij en kon ik weer het rijden 'voorzichtig gaan opbouwen'.. makkelijker gezegd dan gedaan, maaaaaar:
Ik heb er nu weer een keer of 5 opgezeten en het vertrouwen tussen ons komt weer terug. Hij heeft een nieuw goed zadel en hij pakt het geweldig op!
Veel gelezen/gehoord over het werk van Antoine de Bodt en deze clinic kwam op ons pad, dus ach het proberen waard!
Dit is dus pas weer de 6e keer dat ik erop zit na een jaar tijd. Ik moest erg wennen aan de les geef stijl van Antoine maar aan het einde ging het al beter.
Damiro is dus een linksgebogen paard en daarom moet ik met rechterstelling rijden. Handen hoog. Zelf leren recht te zitten want ik zit op rechts. Damiro pakte het goed op, deed zijn best en was braaf, dus ik ben trots op mijn kanjer!
Antoine zelf was ook erg over hem te spreken; hij heeft wel 20x gezegd hoe geweldig hij kon lopen en dat het een toppaard was en als ik hem ooit wegdeed wilde hij hem wel hebben hihi.Hier de foto's van vandaag. Liever geen discussie of Antoine wel of niet goed lesgeeft, graag commentaar op de foto's, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Groetjes Katja.

Stappen met rechterstelling

Draf.

Stap

Lekker ruim draven

Helaas hét bewijs dat ik scheef zit..

Uitleg Antoine

Draf meer rechterstelling vragen

Draf lange zijde met stelling rechts

Nogmaals draf

Uitstappen, knap paard!
Ook is hij vandaag gelijk verhuisd naar een nieuwe stal; van april tot septemeber 24/7 weidegang, daarna in een grote groepsstal zodat hij kan blijven bewegen en zijn rug niet weer stijf word. De kudde was heel nieuwsgierig naar hem, even gerend maar als snel was alles rustig aan het eten.

Bedankt voor het lezen/kijken, een reactie zou leuk zijn!!
Groetjes Katja.

fijn dat je nu weer lekker aan het werk kunt! Ik ben wel benieuwd naar het adresje in Drenthe, wil je me pb-en?

Je paard lijkt erg fijn te reageren op AdB. Is het een onderdeel van deze methode dat je zo terugwerkt met je rechterhand? Om stelling te vragen kan het ook erg goed werken om je hand juist wat van de hals te halen ipv naar je buik. 

Als je wat langer zo rijdt hou je je handen ook niet meer zo hoog hoor.