Anthonie De La Vigne (v. Florencio), L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Anthonie De La Vigne (v. Florencio), L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:53

Hoi iedereen,

Ik heb afgelopen donderdag mijn 2e selectie wedstrijd gereden in het L1. Mijn zus heeft dit gefilmd en nu ben ik erg benieuwd wat jullie er van vinden.
Wat informatie over ons: We zijn nu ongeveer 2 jaar aan de gang met rijden, toen ik dit paard begon te rijden kende hij enkel stap,draf en een hele harde galop. Sinds ik een goede instructrice heb gevonden gaat het rijden steeds beter en we zijn nu L1+14 en na de selectie's willen we graag L2 gaan starten.
Naam: Anthonie De La Vigne
Leeftijd: 6
Niveau: L1 (L2 startgerechtigd)
Problemen met rijden: We hebben problemen met halsstrekken (thuis gaat het steeds beter), op wedstrijd is er te veel spanning denk ik waardoor hij het daar helemaal niet toont. Verder werken we erg hard aan een goed tempo te krijgen. Vroeger op wedstrijd kakte hij helemaal in in de ring en werd het een sukkel proefje wat veel te braaf was.

Dit is mijn eerste proef: http://www.youtube.com/watch?v=_366xenDrJQ Helaas ging de rechter galop niet heel soepel.

En dit is de 2e proef (die staat er niet helemaal op): http://www.youtube.com/watch?v=PeJtWOhYLHo

Ik hoop dat jullie mij goed onderbouwd commentaar willen geven.
Groetjes, Elvira
Laatst bijgewerkt door Sica op 08-06-11 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek van TS openingspost aangepast naar regels HAW

EllyC

Re: Anthonie De La Vigne (v. Florencio), L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:35

Volgende x moet zusje precies op de AC lijn gaan staan, dan kun je nog meer zien vanuit de positie van de jury.

Inderdaad jammer van je galop, ook wat laat hersteld.
Wijken mag ook nog wat meer.
Vergat je nu te halsstrekken of doet ie dat niet?
Verder lekker paardje, af en toe nog wat moeite met balans in de wendigen (wordt dan iets onrustig met hoofd of maakt taktfoutje) maar dat komt wel goed.
Hoeveel pnt had je?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:39

Ja heb al tegen zus gezegt dat het makkelijker is op de A-C Lijn.

Die galop, als hij dan eenmaal verkeerd aanspringt wordt hij heel sterk en krijg ik hem helaas pas laat terug.
Halsstrekken niet vergeten nee, doet hij gewoon echt niet (al gaat het nu thuis steeds beter).

Ik had in de eerste proef 175 en de 2e proef 173 (in de 2e proef was ik 5e en waren er maar 3 met winst)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:44

:oo Dat is lekker zo bij een spoorlijn....

Erg netjes gereden, vind je houding en zit mooi. :)
Wijken en halsstrekken mogen inderdaad wat meer.

Moet zeggen dat ik wel hogere punten had verwacht.
Er zitten wel wat foutjes in, maar over het algemeen zijn jullie toch wel op de goede weg!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:59

Ik vind dat eerlijk gezegt vrij laag gepunt! Tuurlijk zitten er wel verbeterpuntjes in, maar voor de L1 heb je hem al leuk voor elkaar! Mooi in de aanleuning en fijn voorwaarts. Zelf zou ik hem in de proef een heel klein beetje terugnemen, dan heb je iets meer balans en komen je middengangen er ook beter uit.

Wat een gekke bijna-val maakte hij de eerste proef!

Hij sprong niet verkeerd aan hé.. Hij sprong (keurig ;) ) over net voorbij de hoek. Jammer!

2de proef ging de ahterhand voor bij het wijken, denk daar wel om!

Ik vind het er zeker winstpuntwaardig uitzien! (al ben ik geen jury en heb ik natuurlijk ook niet elk onderdeel mee gepunt)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:05

Vind het ook winstpunt waardig, maar opzich zit je daar bijna tegen aan ;).

Had hij nou zo'n moeite met op het gras lopen of heeft hij gewoon last met lopen in z'n achterhand?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:11

@ Danielle: Die spoorlijn was ik ook heel bang voor :P maar meneer sukkelde er gewoon voorbij dus was niet erg.

@Vulina: Ja ik weet ook niet wat hij in die eerste proef deed hij struikelde ofzo, haha ja dat hij 'keurig' oversprong werd alleen niet gevraagd :P

@Elise95: De grond was er vrij ongelijk, maar we zijn in de les nu ook erg hard aan het werk aan zijn achterhand actief houden. maar wat bedoel je precies met 'last' ?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:13

Hij loopt soms een pasje uit het ritme.

Neem bv. 1.25 min in het eerste filmpje. Daar loopt hij niet zo lekker op dat voltetje.

Of het komt omdat hij last heeft van het gras of hij is nog wat stijf in z'n heupen en daarom heeft hij er moeite mee z'n binnen achterbeen eronder te zetten ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:17

En ook bij 0.20 bij de tweede proef loopt hij ook niet heel soepel :n.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:18

Ik zie wel wat je bedoeld maar waar het aan ligt weet ik niet, in de 2e proef op 0.20 denk ik dat hij gewoon wat balans mist.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:19

Volgens mij is dat puur balans hoor. Hij heeft volgens mij nergens last van.
Gewoon een wat kleinere volte, waar hij iets tegen de hand komt en daardoor een inimini tactfout maakt.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:20

Het viel mij gewoon op. Mischien kan je daar aan werken. Weet niet precies wat je er mee moet, maar mischien even aan je instructie vragen :j Want als je dat verbeterd is het helemaal toppie!

J_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:32

mijn computer wil niet mee werken je filmpje hangt bij mij om de 3 sec vast leuke combi, wat me nu opvalt is dat jejej haarmen erg vast zet. verder kan ik weinig zien good luck

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:54

Probeer wel je handen wat stiller te houden, het lijkt alsof je wat aan het zagen bent.. Met name je binnenhand gaat steeds heen en weer, dat zie je heel erg bij het stappen in je eerste proef aan het begin!
Verder ziet het er netjes uit :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:00

Hoeveel heb je in je eerste proef voor het wijken gekregen? Vond daar eigenlijk vrij weinig op te zien?
Ook lijkt de aanleuning nog wat "wiebelig" beetje zoekende?
En voor de rest vind ik het wel een nette proef! Zie er mijn Flo'tje in terug, vooral het galop gedeelte :D

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:17

Ik vind het er op zich ook netjes uitzien maar vind hem nog wel erg wiebelig in de aanleuning en volgens mij duikt hij wat op de voorhand. Ik snap wel dat je net geen winst hebt, hij is nog wat te onstabiel en onrustig in zijn lijf, idd ook af en toe een tactfoutje. Maar je bent er wel dichtbij hoor! Ik vind ook dat jij wel erg naar achteren 'leunt' en daarbij je benen wat naar voren afsteekt. Probeer wat meer recht boven je paard te zitten. Ik zie het ook in je lichtrijden waardoor het lijkt alsof je erg je best moet doen om te gaan staan, het ziet er wat te moeilijk uit zeg maar. Maar leuke combi en wat een braverd zo bij die spoorlijn! Veel succes samen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:00

Ziet er echt goed uit joh! Maarja, wanneer niet bij jullie ;)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:21

heb maar 10 seconden gezien maar daar ziet het er uit alsof
je hem erg over zijn tempo rijdt. hij maakt ook takt fouten.
misschien iets rustiger met je handen?

leuk paard

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:36

Leuk paardje! Ik vind het op zich ook wat laag gepunt, maar je laat al wel heel veel punten bij het halsstrekken liggen, omdat je dat gewoon niet toont.

Ik denk dat het al een heel ander beeld wordt als je het tempo over het algemeen wat lager legt, dan heeft je paardje meer tijd om z'n passen af te maken en balans te vinden en jij om de oefeningen beter af te werken. Ook in het wijken tempo wat lager leggen, gewoon om het hem de tijd te geven om te scharen. Wil nog wel eens helpen. Probeer na het wijken in het rechtuit rijden ook echt rechtuit te rijden, vooral in je eerste proef, maar ook in je tweede, ben je erg aan t slingeren en zwaai je uit naar links voor de wending. Kost je ook punten. Hij springt trouwens wél verkeerd aan, maar overkruist en springt helaas net over naar de verkeerde galop. Probeer vooral voor je aanspringt net wat meer druk op de buitenteugel te geven, bij wijze van waarschuwing en dan je hulp geven. Je middengalop is ook nog niet genoeg verschil met je arbeidsgalop.

Ik vind jouw houding wel netjes, maar je bent wel wat onrustig met je handen en je hangt wat achterover. Wat had je voor je middenstap voor punten? Want ik vond dat wel een sterk stukje! Het lijkt tevens of hij een beetje in z'n eigen houdinkje loopt, probeer wat te wisselen in de halshouding, laag en dan weer iets hoger enzo.
Ik vind hem inderdaad nog wat wiebelig, probeer veel kleine tempowisselingen te maken om die achterhand sterker te maken. Ook een goede oefening is slalommen op de A-C lijn. Gewoon doen alsof er pionnen staan en dan zo klein mogelijke wendingen maken, waarbij je paard zo veel mogelijk buigt. Hierbij moet je het tempo niet te hoog leggen anders loopt hij juist van het achterbeen af. Worden ze soepel van, sterker en krijgen meer balans.

Veel succes verder! Komt vast goed! :)

rickx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:02

Hoi,

Ik vind dat dat jury's zomaar laag gepunt hebben! Ik heb je ondertussen al een paar keer meer zien rijden en deze proeven wren echt al veel beter als eerst. De proef was dan misschien wel wat voorwaarts, maar beter als dat hij helemaal inkakt, dus ja het is of een trage proef of een lekkere vlote proef :P haha Maar nog veel suc6 met je volgende wedstrijden dat gaat helemaal goed komen!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 06:43

Als ik het zo zie Elvira, mag je best blij zijn met deze proeven, zijn al een stuk vlotter dan eerst (zie liever dit dan dat je er niks meer mee kan)

Punten waar je aan moet werken, weet je zelf, en zullen we woensdag op verder gaan.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:56

De openingspost is aangepast naar de regels van HAW, dus het topic kan weer open!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 06:51

Hoi iedereen,
Bedankt voor alle reacties!
ik ga proberen iets te doen met alle tips.