frids en ik komen uit een behoorlijke dip. gelukkig gaan we weer bergopwaarts.
we starten sinds kort L2. dat gaat opzich redelijk maar krijgen nog hele wisselende punten. (159/155 tot in de 170 en al een 187) merendeel hangen we net tegen de wp aan, met al 4x 178 punten.
waar het grote punten verschil aan ligt... geen idee.
vorige week gestart. 2 redelijk dezelfde proeven voor mijn gevoel en krijg dan 178 en 159 punten. terwijl er geen gekke dingen zijn gebeurt. we houden ons vast aan het positieve, en trainen lekker door.
tips zijn heel erg welkom, maar hou het lief. ook wij zijn geen anky en totilas
ik weet dat wij een impuls probleem hebben, ik moet hem actief over zn benen houden. frids is echt een diesel, hij heeft tijd nodig om op gang tekomen. dat is voor mij soms erg lastig, aangezien ik een ziekt heb waardoor ik heel erg snel moe ben. als hij net begint te lopen moeten we vaak stoppen omdat ik het rijden niet meer red. het losrijden heeft me dan teveel energie gekost. eerder rijden we zn 4x in de week, nu ben ik blij dat ik 2x red met vaak een keer longeren.
op de eerste fotos rij ik nog met het oude zadel, dat heeft gelukkig nu een positieve wending gegeven.
de laatste fotos zijn uit de proef waar ik 159 punten had.
thuis, losrijden

mooi zittend, maar nu de rest nog....

hij word hier heel erg sterk. dat is ons probleem, gelukkig is dat nu al wat minder. ik moet hem dan ook goed terug halen, anders gaan we het hele terrein over.

losstappen

neusje moet er meer uit.

losdraven, hij mag meer na beneden en ik moet minder terug hangen

mijn benen leiden een eigen leventje...

na het losrijden

hij wil nooit 4kant staan maar bij het aanmelden....

middendraf

ergens in proef 14

volte 15m

middendraf

middendraf

commentaar mag, maar hou het netjes...
)
Je hebt hem aan de fotos te zien fijn aan het lopen hoor,alleen dat sterke is erg lastig natuurlijk, in de L2 is het natuurlijk al wat meer van belang dat jeje paard gewoon licht en scherp aan de hulpen hebt. Maar het ziet er echt niet slecht uit hoor! probeer alleen niet terug te gaan hangen ,iets wat ik wel zie,als je een krachtmeting aan gaat,verlies je het immers toch, probeer eerst is zelf met je zit goed op je zit been knobbels te zitten en op je zit te werken, dan kun je al een stuk meer zonder dat je voor met hem moet gaan 'vechten'. als dat niet lukt, kun je proberen een spoortje te gebruiken, en heb elke keer als die sterk word, spoortje geven, en voor met een ophouding opvangen, zo komt hij lekkerder op het achterbeen en word hij ookal minder sterk,dit helpt bij mijn haflinger wel. want koudbloeden hebben dat sterke nogwellis vaker haha