Ze is nog niet zo lang onder het zadel en ze heeft het ook al eens eerder gedaan met afstijgen. Ik snap er niks van. Waarom vind ze het zo leuk dat ik afstap? Iemand een idee?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Katie1989 schreef:En van de hengsten die ik hier zadelmak heb gemaakt deed hetzelfde, maar niet alleen met afstappen, ook met opstappen! Hoe verklaren we dat dan?
Ik heb het met meerdere paarden gehad en ik denk ook wel dat het blijdschap is, maar geen opluchting blijdschap of aah terug naar huis blijdschap, meer een trotse blijdschap. Ik heb namelijk de gewoonte om met jonge paarden, wanneer ik afstap, altijd hevig " ooo-wat-ben-je-braaaaf" en nog veel meer van dat soort kreten uitsla en ontzettend met ze kroel en knuffel, lekker overenthousiast dus. Vaak was dat een trigger voor ze om erin mee te gaan en dit ging gepaard met een hinnikje. (waarschijnlijk zijn ze stiekem best trots op zichzelf dan)
Ik weet dus niet hoe jij reageert als je afstapt, maar dat was het dus in mijn geval.
En later krijgt ze ook nog een snoepje. Niet dat ze nou altijd snoep van mij krijgen als beloning. Meestal als ik eraf stap kijkt ze ook helemaal trots haha. Misschien is dat mijn eigen interpretatie, maar als ik paard zou zijn zou ik op die manier trots kijken
(Deden daarvoor altijd samen wandelen.)