pony hinnikt bij afstijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

pony hinnikt bij afstijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 14:56

Ik heb net op mijn paardje gereden... toen ik afstapte ging ze hinnikken! Vind ik heel lief, maar ik begrijp niet echt waarom ze het doet.
Ze is nog niet zo lang onder het zadel en ze heeft het ook al eens eerder gedaan met afstijgen. Ik snap er niks van. Waarom vind ze het zo leuk dat ik afstap? Iemand een idee? :D

Amiigo

Re: pony hinnikt bij afstijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:59

Misschien is hij dan blij dat hij weer terug naar zijn vriendjes mag?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:00

Het kan ook zijn dat je haar per ongeluk prikt o.i.d., dat ze een hinnikje geeft. Het kan misschien ook een soort van 'opluchting' zijn net als briesen, gewoon lekker ontspannen zegmaar ;)

Wel grappig dat ze dit doet!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:35

Ik denk dat het misschien zo is dat ze blij is jou weer te zien, had het ook bij een pony, zelfs toen ik eraf viel kwam er een hinnikje.

De tijd dat ik nog geloofde dat instructrices het altijd bij het rechte eind hadden en ik mijn fjord dus moest afbeulen hinnikte hij altijd zodra we gingen uitstappen, denk echt van blijdschap.

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:38

ik denk idd ook van blijdschap
:j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 16:43

lailapri schreef:
zelfs toen ik eraf viel kwam er een hinnikje.

hahaha, sorry, hier moest ik echt om lachen :))

payo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:38

het is natuurlijk een kudde dier, ik denk dat hij/zij het doet omdat de rest weer in de buurt is.

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:53

Mijne doet het ook, heel lief, ik denk altijd oh leuk, dat is vast omdat ze mij dan ziet, maar het zal wel zijn van oh, ze is van me rug, meestal betekent dat (op deze volgorde):
- rare ding van m'n rug (zadel af)
- dat gekke ijzertje uit m'n mond (hoofdstel af)
- afspuiten
- rollen
- eten
- land op
- vriendjes pesten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:59

tsssss zo van he eindelijk niet te geloven

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:01

Bedoel je bij mij?

In dat geval, jaa wel een beetje, maar ze vind het rijden wel leuk en daarna lekker tutten vind ze heerlijk maar zadel en hoofdstel zijn nog steeds (na 7 jr, is nu 11) raar.

foxof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:27

antje_vip schreef:
lailapri schreef:
zelfs toen ik eraf viel kwam er een hinnikje.

hahaha, sorry, hier moest ik echt om lachen :))

Whahaha hier ook nog 1 :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:09

nou was best wel eng hoor, longeerlijnen twee slagen om ons heen en omdat de druk er niet af ging wilde ik me laten vallen maar bleef met voet in beugel hangen, tussen hek en paard. Vanaf dat moment hinnikje en gestopt met bokken, bleef wel galoperen. Na paar sprongen was ik los en niet veel later stond hij ook stil.

marisz97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:16

gewoon blij dat het klaar is ofzo, wil lekker naar de wei, eten drinken. X

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:28

En van de hengsten die ik hier zadelmak heb gemaakt deed hetzelfde, maar niet alleen met afstappen, ook met opstappen! Hoe verklaren we dat dan? ;)

Ik heb het met meerdere paarden gehad en ik denk ook wel dat het blijdschap is, maar geen opluchting blijdschap of aah terug naar huis blijdschap, meer een trotse blijdschap. Ik heb namelijk de gewoonte om met jonge paarden, wanneer ik afstap, altijd hevig " ooo-wat-ben-je-braaaaf" en nog veel meer van dat soort kreten uitsla en ontzettend met ze kroel en knuffel, lekker overenthousiast dus. Vaak was dat een trigger voor ze om erin mee te gaan en dit ging gepaard met een hinnikje. (waarschijnlijk zijn ze stiekem best trots op zichzelf dan)

Ik weet dus niet hoe jij reageert als je afstapt, maar dat was het dus in mijn geval.

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:11

Denk dat het gewoon blijheid is ja, maar wel grappig dat ze dat doet! haha

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:14

nog nooit van gehoord. het kan de volgende redenen hebben:
- lekker terug naar mijn soortgenoten
- mis. dat het zadel te klein is en dus teveel druk geeft op bepaalde plekken, dan niet meer dus mis. van daar die opmerking.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 16:45

Katie1989 schreef:
En van de hengsten die ik hier zadelmak heb gemaakt deed hetzelfde, maar niet alleen met afstappen, ook met opstappen! Hoe verklaren we dat dan? ;)

Ik heb het met meerdere paarden gehad en ik denk ook wel dat het blijdschap is, maar geen opluchting blijdschap of aah terug naar huis blijdschap, meer een trotse blijdschap. Ik heb namelijk de gewoonte om met jonge paarden, wanneer ik afstap, altijd hevig " ooo-wat-ben-je-braaaaf" en nog veel meer van dat soort kreten uitsla en ontzettend met ze kroel en knuffel, lekker overenthousiast dus. Vaak was dat een trigger voor ze om erin mee te gaan en dit ging gepaard met een hinnikje. (waarschijnlijk zijn ze stiekem best trots op zichzelf dan)

Ik weet dus niet hoe jij reageert als je afstapt, maar dat was het dus in mijn geval.

Jaa ik doe ook lekker knuffelen, kriebelen en lieve woordjes, vind ze heerlijk! :') En later krijgt ze ook nog een snoepje. Niet dat ze nou altijd snoep van mij krijgen als beloning. Meestal als ik eraf stap kijkt ze ook helemaal trots haha. Misschien is dat mijn eigen interpretatie, maar als ik paard zou zijn zou ik op die manier trots kijken :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:47

hm blijven hangen in je beugel is echt eng ja.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:53

Die van mij doet het ook! Snap totaal niet waarom... Hij draait ook altijd meteen zijn hoofd naar me om als ik ernaast sta (leuk om hem te verrassen als ik aan de 'verkeerde' kant afstijg). Misschien omdattie blij is dat ik er dan weer ben? (Krijgt altijd knuffels, maar nooit snoepjes ofzo.) Hij moest de eerste keer dat we alleen gingen buitenrijden ook erg hinniken :) (Deden daarvoor altijd samen wandelen.)

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:54

Ik denk ook dat het gewoon van blijdschap is, en begroeten bij zijn terugkomst naar de andere paarden.