Filmpje van mij met Umpire

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirthe_x

Filmpje van mij met Umpire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 12:28

http://www.youtube.com/watch?v=c9MudeJK9q0
In dit filmpje zie je mij met Umpire :D
In de filmpjes zie je dat hij af en toe struikelt.
Ik probeer dit zo goed mogelijk te voorkomen.
In het filmpje waarbij ik galoppeer over de hoefslag zit ik idd niet goed XD
Dat met mijn schouders weet ik :)

EllyC

Re: Filmpje van mij met Umpire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:38

Tja ....
Ik zie dat jij lekker aan het genieten bent maar maak me eerlijk gezegd ook wel zorgen.

Dat je erop gaat zitten in die lage stal bijvoorbeeld. Wat als je paardje bokt, dan zit je kleim tussen je paard en het dak. Dat is meestal niet zo goed voor jouw rug.

Over je schouders en het struikelen zou ik me nog maar niet te druk maken. Er liggen nog genoeg uitdagingen die eerst opgepakt moeten worden.

Vertel eens wat meer over de achtergrond van je paard?
Heb je les?

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 13:35

jury schreef:
Tja ....
Ik zie dat jij lekker aan het genieten bent maar maak me eerlijk gezegd ook wel zorgen.

Dat je erop gaat zitten in die lage stal bijvoorbeeld. Wat als je paardje bokt, dan zit je kleim tussen je paard en het dak. Dat is meestal niet zo goed voor jouw rug.

Over je schouders en het struikelen zou ik me nog maar niet te druk maken. Er liggen nog genoeg uitdagingen die eerst opgepakt moeten worden.

Vertel eens wat meer over de achtergrond van je paard?
Heb je les?

Ja ik heb les maar niet met hem.
Ik rijd op de Flevomanege.
Dat in die lage stal is gewoon een afdakje naast de bak maar was idd niet zo slim.
Umpire is een 8-jarige draverruin.
Hij is ingereden door de eigenaar.
2 jaar geleden wou zij niet meer rijden en heeft haar moeder het overgenomen.
Haar moeder reed toen nog niet en begon lessen te volgen en is helemaal verslaafd geraakt.
Maar omdat zij niet met hem naar buiten gaat en niet galloppeert of springt wou ze een bijrijder.
Dat ben ik nu dus :D
Ik rijd hem nu 2 maanden.
Maar hij heeft dus 2 jaar alleen onder het zadel gestapt en gedraaft in de bak.
Ik probeer het nu dus weer op te pakken.
xX

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:08

Ik zie je vooral alleen maar galopperen, het is heel netjes dat hij dat als draver heel goed kan maar zorg ook voor de nodige afwisseling, een pasje voorwaarts of terug in galop. En dat ook in de draf, veel verschillende oefeningen rijden, voltes, gebrokenlijnen, slangevoltes. Als je het voor hem wat uitdagender maakt let hij ook beter op wat hij zelf doet.
Succes!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:46

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.