trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:33

hallo bokkers,

ik heb zelf een eigen pony, een new forest. Ze is nog niet heel erg sterk en gespiert, ik oefen nu met balkjes stappen, draven en galoperen dat gaat al heel goed en ook oefen ik: overgangen maken midden en arbeids gangen en van stilstand galop
ik wil voor en achter hand sterker maken
tips?????

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:46

Je bent op zich best goed bezig, ik weet niet hoe oud je pony is en of ze netjes 'over de rug' loopt.
De oefening van stap zou ik nog even weglaten, omdat daarbij best veel belasting komt op de achterhand, je kunt het beter zoeken in de overgangen stap-draf en draf-stap en in draf veel schijnovergangen rijden: zachtjes draven en dan weer voorwaarts. Het is hierbij wel belangrijk dat je pony de achterhand gebruikt en dus over de rug loopt.
Les kan ook helpen, begin bijvoorbeeld met eens in de twee weken zodat je wat tips krijgt waarmee je kunt oefenen.

Succes!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 18:22

ze is 7 jaar maar ik snap niet echt wat je bedoeld met over de rug lopen?! %)

diega

Re: trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:19

Van stilstand naar galop is, als je deze correct uitvoerd een moeilijke oefening die in bv de wedstrijd sport pas in de klasse Z gevraagd wordt.
Als je je pony netjes aan de teugel rijdt, gaat de pony "over de rug" lopen. Dit is een term waarmee bedoeld wordt dat de pony de rug op de correcte manier aanspand terwijl deze toch ontspannen blijft.

Misschien kun je beter een instructeur zoeken die je kan helpen/ les wil geven. Een instructeur kan je helpen om een goede trainingsopbouw voor je pony uit te stippelen. Via de computer is het nl niet erg makkelijk om iemand advies te geven over het rijden

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:07

Als ik het zo lees ben je al aardig op weg, maar ,zoals al eerder gezegd, is van halt naar galop misschien een beetje teveel gevraagd :j
Idd is het belangrijk dat je paard goed zijn rug gebruikt, dit is best lastig uit te leggen van achter de pc, zeker omdat we niet weten hoe die van jou loopt ;) Een goede instructeur kan je hierbij helpen en vooral doorgaan met (schijn)overgangen :j ook voltes openen en sluiten is goed voor de achterhand. Middendraf op een volte, vinden ze vaak erg moeilijk, wordt binnenachterbeen sterker van :j Verder ervoor zorgen dat je pony goed recht galoppeerd, dus de achterbenen recht onder het lichaam zet in hetzelfde spoor als de voorbenen. Is natuurijk alleen te zien door iemand die ernaast staat, maar dat moet je ook nog leren voelen :)
ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes in ieder geval! :D

daphnenatas

Re: trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:06

in ieder geval zou ik niet galloperen over balken, het heten niet voor niks drafbalken B-)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 10:43

je kan gewoon over de balkjes heen galoperen hoor!
er moet 2m tussen en dat is erg goed voor ze en ze worden ook mooi gespiert in de achter hand! :o