Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hier op de manege staan een paar plastic sprongen, en ik neem aan dat die minder duur zijn dan houte.. Ik denk eigenlijk ook wel dat je normale plastic buizen zou kunnen gebruiken, maar misschien dat die wel gaan wegwaaien ofzo.. xJuce schreef:Ik heb eigenlijk geen ideehier op de manege staan een paar plastic sprongen, en ik neem aan dat die minder duur zijn dan houte.. Ik denk eigenlijk ook wel dat je normale plastic buizen zou kunnen gebruiken, maar misschien dat die wel gaan wegwaaien ofzo..

gaat makkelijk.
Sjors493 schreef:@TheHorseInn meestal zijn takken niet goed (krom, scherpe punten, te kort, enz.). Dus voor mij zou de Gamma of Praxis de optie zijn.

Lady_xx schreef:Ik zou eigenlijk voor dikker materiaal gaan, ooit eens een documantaire gezien dat paarden dus heel moeilijk diepte in kunnen schattten. Als mens is het bijvoorbeeld ook altijd makkelijker om over een breder object te springen dan over een heel dun stokje, omdat je dan de afstand beter ziet en de hoogte. Verder idd met grondbalken werken en verfen (ik weet niet meer precies welke kleuren paarden nou wel niet konden onderscheiden, misschien is het op internet te vinden?) in kleuren die paarden erg opvallen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
anneliesdj schreef:Je moet ook geen stokjes gebruiken, daar rent je paard zo doorheen.
Minimaal een cm of 6 en zorg dat ze qua kleur opvallen, dus geen donkere takken op een donkere bakbodem. Als je bak geel zand is kan het weer wel maar liever toch verven in een fel kleurtje of anders een zeiltje erover hangen.
Takken moet je ook glad maken maar wanneer bv berkentakken gebruikt valt het mee omdat die van zichzelf mooi recht zijn, vallen bovendien op door de kleur.