Ik heb Caprio sinds begin februari en heb hem zelf zadelmak gemaakt. Hij pakt alles erg goed op maar hij is zowel tijdens het rijden als ernaast op de grond brutaal en vrij lomp. Hij is al een stuk liever en aanhankelijker geworden en vooral het rijden gaat met sprongen vooruit. Soms is de galop nog wel erg lastig en gaat de draf super braaf, en soms gaat de draf minder maar de galop goed. Hij is elke dag anders om te rijden, maar wat wil je nog meer van een jong paard
Hij is nu ong. 25 keer gereden en ik ben super trots op mijn mannetje!
Ik heb hem gekocht als toekomstig springpaard maar ik wil eerst een goede dressuurbasis. We zullen ook eerst dressuurwedstrijdjes gaan starten en later pas oefenparcoursen.Ondertussen hebben we ook ons eerste springlesje achter de rug, meteen in een vreemde bak en ik was erg tevreden voor de eerste keer. We gaan nu om de week een halfuurtje springles nemen.
Tijdens de trainingen werk ik vooral aan; Rechtgerichtheid, constante aanleuning, rechterstelling en de galop.
Als je nog een leuke oefening weet om met een jong paard te doen is dat natuurlijk altijd welkom!

Caprio du Vlist
Net 4 jaar
Vegas (velusinus R) x Polydox x Le Mexico
Springpaard gefokt maar blijkt het ook leuk te doen als dressuurpaard
Zijn gangen worden steeds ruimer en hij krijgt ook al een beetje spiertjes.
Opmerkingen/commentaar laat ik aan jullie over.
Genoeg gepraat, nu de foto's!
Instappen.

Drafje.

Drafje de andere kant op.

Hier was meneer net erg stout geweest in de hoek en ik reed hem er dus even vlot doorheen.

Gebroken lijn 5m

Soms wordt hij een beetje druk van tempowisselingen en dan krijg je dit effect

Hier was hij net heel erg met zijn hoofd aan het schudden maar wou toch even een galopfoto plaatsen.
Meeste andere zijn mislukt.

Nog een galopfoto. Hier knik ik in naar links en 'hang' ik teveel naar binnen.

En lekker uitdraven

Mijn absolute favoriet!

Hier is helaas zijn hoofd afgehakt maar zijn beenwerk; daar ben ik trots op voor mijn springkikker!
http://img847.imageshack.us/img847/7729/p1010019d.jpg
En nog even knuffelen met een jaarling hengstje die we gekregen hebben van de dierenbescherming.
Mijn 2 lieve mannetjes!

Ben benieuwd wat jullie van mijn toppertje vinden! Ik ben iig vreselijk trots!

)