Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tegen het hoofd zo omhoog doen kan je een martingaal om doen, zodat jij wat makkelijker kan blijven sturen.
_brunette schreef:Mijn pony werd alleen maar vervelender van bitloos. Nu rij ik haar op 2 vingers van voren met bit. Mijn voorkeur ligt absoluut bij bitloos omdat het veel natuurlijker is maar je moet wel kijken wat het beste bij je past. Uitproberen kan altijd natuurlijk!
Aieshja schreef:En blijf zelf smeuiig in je handen door constant met haar mond te spelen, zo zorg je ervoor dat ze op 't bit gaat kauwen en speeksel produceert.

heb van de week weer geredn, in het begin was ze heel kijkerig en liep ze heel scheef, toen heb ik haar eerst maar op een volte laten draven zodat ik het tempo onder controle had en toen ben ik wat overgangen gaan rijden en wat door de bak gaan slingeren (voltes, slangevoltes enzo) ze begon netjes op mij te letten en liet hara hoofd gewoon ontspannen 'hangen' dus dit vond ik wel een goede verbetering