Toen ik gisteren weer ging rijden, kwam m'n paard opeens mhoog.
Bij het opstappen begon ze al, ik stap altijd in de bak op, en dan blijft ze altijd wel staan, ook als ik net zit.
Nu bleef ze dus niet staan toen ik net in het zadel zat, en ik maak dus een ophouding, om haar stil te laten staan.
Toen ze stilstond, kwam ze ineens omhoog, niet erg hoog ofzo, misschien maar een halve meter, maar toch.
dit bleef gedurende 5 minuten doorgaan, dus ben ik er weer af gegaan, zadel er opnieuw opgelegd, maar ze bleef omhoogkomen.
Toen heb ik haar gedurende 45 min. intensief gereden, na advies eigenaar, en dit ging goed.
Als ik ga uitstappen, doe ik dat altijd in het land, gaat altijd goed, nooit problemen mee gehad, maar eerst moet ik een beton pad over, niet erg lang, zo'n meter of 50-80 denk ik.
Maar toen ik gisteren wilde uitstappen, kwam ze weer omhoog, maar nu op het beton pad.
Nu wordt ik er niet warm of koud van als een paard omhoog komt, maar ik vind het wel link wanneer het op een betonpad gebeurd.
Toen heb ik haar opnieuw op het betonpad gezet en met wat meer druk weer richting het land proberen te gaan, nu kwam ze eerder, en hoger omhoog.
Na de derde keer omhoog komen(en ook steeds hoger) ben ik richting stal gegaan, en zadel eraf, en er naast lopen richting het land.
Nu kwam ze alwéér omhoog, maar nu dus aan de hand.
Toch vond ik dit wel erg link, maar ik snap niet dat dit van de één op de andere dag kan?
Iemand verdere ervaringen? of misschien mensen die me kunnen helpen?
Alvast bedankt

)