Mika en ik op wedstrijd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Mika en ik op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:04

Hallo,

Ik vond het wel weer tijd voor een nieuw topic ;p. Mika is mijn 17 jarige KWPN merrie. Voorheen heeft ze M1 gelopen, en ondertussen rijden wij samen L1+2 winstpunten. Ik rijd nu bijna weer 3 jaar op der, maar zijn nog niets zo lang geleden gestart. 19 Februari 2011 hadden we onze eerste wedstrijd. Dat was voor mij mijn eerste wedstrijd ooit ;p Ondertussen zijn we dus 7 wedstrijden verder. Ik moet zeggen dat het veel sneller is gegaan als ik ooit verwacht had. ;d Er zijn natuurlijk nog wel genoeg dingen waar aan gewerkt moeten worden. Ik moet wel even zeggen dat ik een beperking aan mijn rechterarm heb, ik rijd met lussenteugel. Alleen helaas zit deze lussenteugel niet helemaal lekker op maat, heb bij het bit een gaatje langer gemaakt zodat het ook weer scheelde maar nog steeds klopt de maat niet helemaal lekker. Dus laat waarschijnlijk er eentje op maat maken. Ik heb een dispensatiepas dus ik mag met deze teugel rijden. Zoals je op de foto's ziet houd ik me handen ook ongelijk, ik probeer me er op te concentreren maar het is gewoon heel moeilijk voor me omdat ik ook bepaalde bewegingen niet kan. Ook houd ik me rechterarm veel meer van me lichaam af, maar ik kan door mijn beperking mijn arm niet aan mijn lichaam houden.

Aandachtspunten:
- Tenen na binnen!!! Ik vind het zo vreselijk, het zijn echt kapstokken echt heel erg.. Ik schaam me er echt voor ;$
- Handen meer dragen
- Handen proberen gelijk te worden
- Actiever te houden in de stap.

Nou hier dan de foto's, ze zijn wel van 2 verschillende wedstrijden ;$
De laatste paar foto's (Van de andere wedstrijd) oogt ze meer gespannen, dat was ze ook zeer zeker. Ze was namelijk heel erg hengstig met deze wedstrijd, het was op eigen terrein en ze was gewoon niet te houden. Dus ze was ook zeer zeker gespannen. Toch hadden we 1 winstpunt, 2de proef heb ik helaas moeten afgroeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met een vriendin (A)
Afbeelding

De andere wedstrijd;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Middenstap, aandachtspunt!!

Afbeelding
En als afsluiter een mooi koppie met der neusgaten grooot haha(A) Ik was toen even mijn jasje aan het aantrekken want was toen zo warm weer;p

Ik sta open voor kritiek, maar graag opbouwend. Tips zijn altijd welkom (A)

Annebu

Re: Mika en ik op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:58

Wat waren je punten?
Ziet er goed uit!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:01

Ik vind je tenen meevallen hoor, vooral bij de eerste foto's ziet het plaatje er netjes uit. Ben het met je eens over je punten die je al noemt van je handen :)

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:13

Oke bedankt! De wedstrijd van de eerst foto's had ik 196 en 185, dit was nog B. En die andere wedstrijd had 181, alleen moest ik 2de proef afgroeten omdat ze gewoon aan het steigeren terwijl ik aan het wijken was. 2x keer over dus dat ging hem gewoon niet worden... Normaal steigerd ze echt nooit, wij denken gewoon dat het kwam omdat ze echt heel erg hengstig was, het was op eigen terrein en de ruin waar ze naast staat hinnikte de hele tijd. Dus ze wilde alleen maar na stal rennen. Naar die wedstrijd heeft ze namelijk geen 1x meer gesteigerd. Dus lichamelijk of aan het zadel enzo kan het niet geweest zijn. Dat was toen de eerste keer L1 ;p

sannemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:29

Ziet er netjes uit! en echt leeuk paardje! :D

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 18:37

sannemaaike schreef:

Bedankt! ;p Ja ze is ook echt mijn hottie (A)

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:32

wow wat een mooi dier, veel uitstraling. Vind haar halshouding ook erg mooi, zo opwaarts. Nuttig commentaar kan ik eigenlijk niet geven. Succes nog verder in de L

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 11:34

Bedankt. <3 Soms kan ik ook echt niet geloven dat ze van mij is :o

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:00

Leuk paardje :j ziet er netjes uit, jullie komen er wel! :D
Zag dat je de aandachtspuntjes zelf al genoemd had, niks meer aan toe te voegen :)

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:06

Ik vind het er netjes uit zien! Commentaar heb je zelf al gegeven. Ik kan het niet echt goed zien maar volgens mij mogen je beugels ook een of twee gaatjes langer.

Ik vind jullie een leuke combinatie. :D

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:29

Leuk paard heb je, jullie zijn een leuke combinatie :).

Het rijden ziet er heel erg ontspannen uit. Je rijdt heel erg
netjes :D

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 14:09

Heel erg leuk al die reacties ;p Bedankt allemaal :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:49

Daar zijn ze weer! Het blijft een knapperd, en met je eigen kritiek ben ik het wel eens. Maar goed, HAW, daarom mijn bevindingen ;-)!

Je beugels zien er erg kort uit, mogen wat langer. Je benen mooi lang maken en je rug recht, en je zit als een toppertje! Probeer de neus van je paard eruit te rijden, ze krult nog best wat op, en door haar iele nekje ziet het er allemaal nog erger uit. Als je dat voor elkaar hebt, en wat meer rust in het rijden kunt brengen, zullen de punten hoog worden!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 19:54

Hier kan ik wel wat mee ;p Heel erg bedankt voor je tips en reactie (A)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:55

Graag gedaan hoor! Het allerbelangrijkste is dat je al deels WEET wat er fout is, daarmee kun je aan het werk. Als je het niet weet, is het niet te verbeteren!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:41

Ik vind jullie een erg leuke/mooie combinatie.. knap paardje zeg :D

probeer in je middendraf haar iets hoger te houden in de hals.. verder weinig commentaar.
Je geeft zelf je problemen aan dus dat is heel goed..

ps: waar zijn je stiften :P
(zie ze niet, of ze zijn heel klein :P )

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 10:51

Ik heb wel stiften ;p Maar zijn idd niet echt te zien op de foto's xd
Bedankt voor de tip, ik zal er op letten :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:20

En als afsluiter een mooi koppie met der neusgaten grooot haha(A) Ik was toen even mijn jasje aan het aantrekken want was toen zo warm weer;p
Ik sta open voor kritiek, maar graag opbouwend. Tips zijn altijd welkom (A)
[/quote]

Raar. Je doet toch geen js aan als het warm weer is? :? was je hem aan het uittrekken?
Laatst bijgewerkt door Sjors op 05-06-11 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:30

Wat is daar raar aan? Als je losrijdt zonder jasje, zul je 'm toch aan moeten trekken voor je de proef in gaat ;) En ehm.. Liever niet alle foto's quoten.. :o

@TS: Onwijs knap hoor, met een beperking zo netjes kunnen rijden! Ik vind het er fijn uitzien, en het commentaar weet je zelf al. Net wat kleinvosje zegt, je weet zelf al wat verbeterd moet, dan kun je er ook wat mee. Top!

P.s. De eerste foto's zijn in Beuningen gemaakt bij het ARN of niet? Heb daar ook al een paar keer gereden! :P

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 14:32

Ik moest toen inderdaad nog de proef ingaan, had losgereden zonder jasje. Dus die foto was dus eerder gemaakt ;p
En klopt de eerste foto's zijn in beuningen gemaakt ;p Ik vond het daar wel heel fijn, en Mika liep daar ook fijn dus was gewoon ideaal, ghehe ;p Maar bedankt! :D Er is wel heel erg veel vooraf gegaan tot ik eigenlijk normaal op haar kon rijden, omdat ze vrij snel nerveus is en heel erg op andere dingen reageert. Dus ja lag er nog weleens af, of ze ging gewoon keihard er vandoor. Niet een klein stukje, maar gewoon van achterin in de bak (Buitenbak) helemaal na voren crossen. (40x60). Sinds ik een andere instructrice heb zijn we enorm hard vooruit gegaan. Het ging daarvoor al wel beter, maar bij die andere instructrice gingen we pas hard vooruit. Krijg nu dik een half jaar les van haar en we blijven nog steeds elke keer hard vooruit gaan. En ook bij die lussenteugel heb ik heel erg veel baat bij gehad Ik zou er niet zonder meer kunnen. Anders ben ik meer bezig met mijn teugel op maat houden en op mijn hand aan het letten, dan ik rijd.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:36

Ziet er heel mooi uit, ik vind je handen niet eens zo erg, als je met mij vergelijkt O:)

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 14:49

Beide bedankt :)
Haha oke. Maar het is wel gewoon iets waar ik echt moeite mee heb, mijn instructrice 'zeurt' altijd over mijn rechterhand. Het is wel mijn arm met de beperking dus het is wel extra moeilijk maar het gaat al een heel erg stuk beter. Omdat zij het altijd herhaald ga ik er op letten, echt ideaal xd Want zelf heb ik het niet altijd door, maar op de foto's is het duidelijk zichtbaar ;p

oakklandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:16

Vind het er best goed uitzien hoor! Vind je handen en tenen ook wel meevallen.

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:14

Mikaa schreef:
sannemaaike schreef:

Bedankt! ;p Ja ze is ook echt mijn hottie (A)

snap ik! ziet er echt goed uit! lekker voorwaarts ook, dat ik zo kan zien. met de punten die zelf al noemde ben ik het ook eens, maar het zijn maar kleine dingetjes he! dat zegt al genoeg! erg goed dus!

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 12:08

Dankjewel (A)