Comtesse (Radisson*Orame) @ relaxed rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Comtesse (Radisson*Orame) @ relaxed rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 10:32

Comtesse rij ik nu vanaf december 2010. Ze komt uit een merrie die ik eerst ook altijd reed, en eigenlijk vind ik deze hele stam helemaal geweldig (SilverBridge-stam). Ze is in de zomer van 2010 zadelmak gemaakt en daarna tot november de wei opgegaan. Vervolgens ben ik met haar begonnen, en op dit moment zijn we een half jaartje bezig.

Comtesse is een grote reus van 1.75m en daardoor nog een beetje slungelig. Ze heeft een heel fijn mondje, waar ik erg zuinig op ben, waardoor ik vaak wat meer verbinding zou mogen hebben. Pasje wijken pakt ze al goed aan, en voor de rest zijn we vooral met de basis bezig.

Probleem waar ik tegenaan loop is vooral verbinding krijgen van voor, eigenlijk rij ik heel vaak met net geen boogje in mijn teugels. Als de oefeningen zometeen iets moeilijker worden, heb ik toch die verbinding van voor nodig. Ook het aanspringen in galop is nog moeilijk, waarbij ze vaak eerst omhoog komt met haar hoofd en daarna weer zakt.

De foto's zijn op verschillende dagen genomen en ik zal ze een beetje op chronologische volgorde zetten. Op sommige foto's heb ik geen chaps aan, omdat 2 paar, 3 ritsen binnen een week kapot zijn gegaan.. Ik heb ondertussen nieuwe, dus de volgende keer, draag ik weer chaps op de foto's. :P

Afbeelding
December '10

Afbeelding
Maart '11

Afbeelding
Maart '11

Afbeelding
1e onderlinge wedstrijd maart '11, 4e met 197

Afbeelding
Losstappen Mei '11

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Geconcentreerd koppie

Afbeelding
Pasje wijken

Afbeelding
Volte

Afbeelding
Galopje.. Ik heb mezelf eraf geknipt, want trok echt een te lelijk gezicht..

Afbeelding
Uitstappen

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:38

Leuk, die foto's en de tijdsprongen. Jammer om te zien is dat je op de foto's weinig in je houding verbeterd bent.
Op elke foto hang je vrij ver naar voren. Probeer je schouders iets verder naar achter te zetten, dat zorgt er voor dat je je rug strekt en mooi recht op het paard zit, ook voor je uit kijken en niet naar beneden kijken zal helpen.
Ook moet je proberen je tenen iets meer naar binnen te draaien, ziet er toch wat aangenamer uit :)
Op de laatste foto lijkt het alsof je scheef op het paard zit.
Verder absoluut een mooi paardje en jullie gaan zeker vooruit samen, succes :D

Matheno

Re: Comtesse (Radisson*Orame) @ relaxed rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:49

Je zakt inderdaad een beetje naar links, tenminste, zo lijkt het op de foto's.
Probeer ook recht te blijven zitten bij het wijken, en niet mee te draaien zeg maar.

Voor de rest wel een superleuk paard :D

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 12:01

Dank jullie voor de reacties.. Mijn houding is idd niet echt verbeterd, daar moet ik echt aan gaan werken, beugels zijn wel langer. Probleem is ook dat ik op dit moment van iemand les krijg, die meer aan het paard werkt, als aan mijn houding. Ik zou hem daar nog even extra op wijzen. Het lijkt inderdaad alsof ik scheef zit op de laatste foto, maar denk dat die foto iets vertekend, omdat ze daar ook naar de andere paarden kijkt en ook zelf niet recht loopt. En ik druk mijn linkerhak uit en trek mn rechterhak juist onhoog. Kortom genoeg punten om aan te werken.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:18

Hey Daan. Jullie zijn een mooie combinatie en ik vind het er super uit zien. Je rijdt heel netjes en vriendelijk.
Omdat het HAW is moet ik ook commentaar geven :) : Denk er om dat je je handen rechtop houdt en probeer voor je uit te kijken. Ik denk dat als je voor je uit gaat kijken, je ook wat rechterop gaat zitten, want je zit inderdaad een beetje voorover.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:47

Jullie zijn een leuk team samen,

Je mag wel iets meer je hakken uitdrukken.

Maar het ziet er voor de rest heel erg ontspannen uit :)

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:45

Gevonden!

Ik vind het er al heel goed uitzien, inderdaad mag je houding beter..
Wat misschien helpt is platen kijken, nou is dat buiten wat moeilijk, maar dan ga je daar maar vogels, wolken of zoiets kijken.. Dan kijk je dus wat meer omhoog en ga je denk ik vanzelf rechter zitten!

Verder vind ik dat je haar goed voor mekaar hebt.. Kunnen sommige mensen nog een voorbeeld aan nemen, haha..

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:48

je zit op de zevende foto precies wel een beetje te kort? maar dat is echt een PRACH-TIG paardje :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 16:08

Ja, mijn zit is inderdaad waardeloos.. Gisteren concours gehad en op beide coupons stond dat ik rechter op moest gaan zitten.. Erg frustrerend, want kan gewoon echt moeilijk zitten.. M'n schouders zitten vast/hou ik vast en daardoor gaat het fout.. Maar even keihard aan gaan werken..

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:17

Ik heb het ook gehad dat ik niet rechtzat , mijn lesgeefste heeft gwn een zweep onder mijn ellebogen achter mij rug gestoken , pijnlijk maar het werkt nu doe ik het enkel tijdens het instappen om die houding aan te nemen :D

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 19:20

Dat is een goede tip.. Dank je wel.. Ik ga het morgen direct proberen..

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:50

zo, die is vooruit gegaan :j super!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:54

Helemaal leuk danielle :D zoals vaak gezegd idd even rechtop zitten, maar verder een gaaf paardje ook! (had er nog niet veel foto's van gezien :) )