chica aan het werk na een half jaar zonder rijbak...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

chica aan het werk na een half jaar zonder rijbak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 19:55

Omdat ik plots weg moest ivm andere bestemming met weiland+stal bij mn vorige stal en ik dus eigenlijk met 3 paardjes op straat stond,kon ik bij mijn kennis op de boerderij terecht.
ze hebben heel snel wat extra stallen aangerukt om mij te helpen!
De vergunning was al wel aangevraagd voor het aanleggen van een rijbak (dit moest ivm ook het aanbouwen van een schuur) maar die bak mocht pas in het voorjaar aangelegd worden (in de winter is dat ook geen doen)
kortom, chica stond een half jaar stil.
Sinds 2 weken is de rijbak er (althans de bodem) en rij ik haar weer 2 weken.
Zondag wat foto's gemaakt die ik wel even wilde laten zien,ik vond dr zelf eigenlijk wel lekker lopen ondanks de harde wind,geen hek dus geen "steun" en na half jaar stil staan.
ik heb graag tips enz maar wel opbouwend...ik ben geen anky :o meer een springruiter die aan het omscholen is :o :o

Afbeelding net aan het oppakken
Afbeelding
Afbeeldingsterke binnenhand
Afbeelding idem
Afbeelding kantelt hoofd en kapstok voetjes...
Afbeelding
Afbeelding richting halsstrekken..beetje teveel spoor :o hier word ze altijd heel sloom..ik denk ivm evenwicht.
Afbeelding persoonlijk ben ik op deze foto wel een beetje verliefd,niet perfect misschien maar ik vind hem erg mooi :o

nog een leuke hoofdfoto met mn Hooks hoofdstel :D :
Afbeelding

en dan heb ik al 2 jaar lang 3 knappe paardjes...en nog nooit is het me gelukt een foto te maken met alle 3 tegelijk!!...hier is hij dan!
Afbeelding ze vonden het ook heel leuk! }:0

ik ben benieuwd naar jullie reactie's! :D

gr amazingstar

ramboe

Re: chica aan het werk na een half jaar zonder rijbak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:02

Wat een mooie paarden.
Niet zo veel tips. Alleen je tenen naar voren i.p.v naar buiten :)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:03

Wat een mooi hoofdstel heb je zeg! Staat je paardje super :) Fijn dat je na zo'n lange tijd eindelijk weer kan rijden. Vind het er best goed uit zien na een half jaar rust. Probeer wel op te letten dat je goed je hakken uitdrukt en je tenen daar binnen draait. Gaan jullie les volgen?

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:04

ohw trouwens...op die shet rij ik niet meer hoor!
er reed een klein meisje op maar de enige manier om ze redelijk samen op de foto te krijgen was door op de shet te zitten...mij pony (rechts) trapt en bijt de shet vaak dus die vind het helemaal niks ertussen...en zo kon ik het even in de gaten houden.
Ik men er alleen mee ;)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:05

sunrice schreef:
Wat een mooi hoofdstel heb je zeg! Staat je paardje super :) Fijn dat je na zo'n lange tijd eindelijk weer kan rijden. Vind het er best goed uit zien na een half jaar rust. Probeer wel op te letten dat je goed je hakken uitdrukt en je tenen daar binnen draait. Gaan jullie les volgen?

bedankt!
ja ik heb priveles normaal maarja dat was dus ook een halfjaar in de stop..en nu net weer 2 weekjes aan de slag dus nog geen afspraak gemaakt maar ik heb een vaste instructrice ja ;)

bedankt zover al voor de reactie's! ;)

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:07

Dat ziet ervoer uit voor een half jaar niet gereden ;)
Je zou je handen misschien wat hoger kunnen dragen omdat je ze op sommige foto's neer drukt.
En wat een mooi hoofdstel, ik ga hem ook bestellen in het zwart :))

anouk100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:33

wat een mooi paardje! !
ik zat al naar de foto's te kijken.. hé is dat het hoofdstel die ik morgen ga bestellen?
ik dacht misschien komt er nog een foto van dichtbij, ja daar was die met het hoofdstel!, haha.
ik ga hem bestellen in het zwart :D

alleen je tenen iets meer naar binnen.
het ziet er inderdaad niet uit als een half jaar niet gereden!

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:22

Jeetje aimee wat een leuk paard heb je daar onder je kont!
Oja en zelf zit je er ook best leuk op :D
Nee zonde gekheid ziet er super ontspannen uit!

Waar sta je nu?
Groetjes Nathalie

Sica
Moderator Over Paarden

Re: chica aan het werk na een half jaar zonder rijbak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:06

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.