consul (weltmeyer x rex magna) aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

reinandje

consul (weltmeyer x rex magna) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:52

hier mijn nieuwe paard consul.
consul is een 9 jarige bwp ruin van 1,75.

ik heb dit paard nu zo 4 weekjes en ben sinsdien ook aan het rijden met hem voordat ik hem ging rijden heeft hij een half jaar niks gedaan en daarvoor heeft tie ook weinig gedaan wel zo nu en dan onder het zadel geweest.
de bedoeling is dat dit mijn nieuwe wedstrijd paard word ik mag gelijk z starten dus hou hem thuis tot hij klaar is voor het z ik heb er geen haast mee het is niet dat hij volgend jaar een z proef moet kunnen lopen.
ik weet zelf wel een hoop van de dingen die hij lastig vind en waarom hij dat vind maar zou het leuk vinden om ook jullie mening te horen hou het netjes dit paard is nooit gestart en loop nu pas sinds een paar weken weer echt onder het zadel alle tips en commentaar is welkom!

hier de foto's ze staan wel allemaal wat door elkaar.
Afbeelding
hier hangt mijn rechter teugel los omdat hij liever naar rechts wilde kijken dus ik hield hem aan link en ik moet meer op me billen gaan zitten :P

Afbeelding
drafje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
valt teveel op de voorhand

Afbeelding

dit was het reactie zou leuk wezen :D

Matheno

Re: consul (weltmeyer x rex magna) aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:13

Maar als hij persee naar links wil kijken en je pakt de rechterteugel te strak en laat links los,
dan 'ontsnappen' ze toch juist over links?
Dat is tenminste wat ik altijd ervaren heb. Zorg wel dat je altijd contact hebt en ga indien nodig eens over op een kleine volte. Zet hem meer aan het werk, veel overgangen, en vooral veel fguren. Zo heeft hij niet eens de tijd om eventueel naar iets anders te willen kijken.
Supermooi paard, dat wel! En ziet er al goed uit , gezien hij pas sinds zo kort weer aan het werk is.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 06:49

flink paard heb je zeg! wel mooie combinatie, succes in het Z :P

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:43

Matheno schreef:
Maar als hij persee naar links wil kijken en je pakt de rechterteugel te strak en laat links los,
dan 'ontsnappen' ze toch juist over links?
Dat is tenminste wat ik altijd ervaren heb. Zorg wel dat je altijd contact hebt en ga indien nodig eens over op een kleine volte. Zet hem meer aan het werk, veel overgangen, en vooral veel fguren. Zo heeft hij niet eens de tijd om eventueel naar iets anders te willen kijken.
Supermooi paard, dat wel! En ziet er al goed uit , gezien hij pas sinds zo kort weer aan het werk is.

het is andersom hij is rechtsgebogen en wil dus liever naar rechts kijken? dus houd ik hem wat links gesteld.
en het gaat er niet om dat hij zomaar even ergens naar wil kijken gaat er om dat hij zoals elk paard scheef is.
overgangen rijd ik en figuren ook om hem soepeler te maken en de overgangen zodat hij wat sterker gaat worden.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:46

X_Audrey schreef:
flink paard heb je zeg! wel mooie combinatie, succes in het Z :P

dankje erg leuk om te horen vooral omdat dit paard is zijn verleden veel heeft meegemaakt en hij ook zeker niet zomaar iemand accepteerd gelukkig kunnen we het goed vinden met elkaar.
maar we hebben nog een lange weg te gaan hij is niet altijd eerlijk behandeld door mensen aantal jaar geleden kon er geen mens bij hem in de buurt komen.gelukkig sinds 2 jaar met veel tijd en geduld van de vorige eigenarese is het goed gekomen hij heeft natuurlijk nog ze angstige momenten maar ik heb veel geduld en tijd voor hem.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:29

Als hij rechtsgebogen is, moet je juist druk op je rechterteugel houden en proberen verbinding op deze kant te krijgen. Je mag wel proberen stelling links te krijgen, maar elke keer goed ontspannen op de sterke kant. Veel plezier met je paardje

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:34

Ziet er goed uit, leuk paard om te zien zeg!
Ik zou als je paard naar rechts (dus links zwaar/sterker is) kijkt toch proberen om wel contact te houden met de rechterkant...niet die teugel los laten hangen. Ook als je gewoon contact hebt kan je je paard recht rijden. Goed je linkerteugel erbij houden en je linkerbeen om m recht te 'duwen' ... dat is tenminste hoe ik het zou doen, wat ik altijd geleerd heb en hoe ik ook mijn leerlingen leer om hun paard recht te rijden. Altijd op 2 teugels contact houden!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:54

joycie81 schreef:
Ziet er goed uit, leuk paard om te zien zeg!
Ik zou als je paard naar rechts (dus links zwaar/sterker is) kijkt toch proberen om wel contact te houden met de rechterkant...niet die teugel los laten hangen. Ook als je gewoon contact hebt kan je je paard recht rijden. Goed je linkerteugel erbij houden en je linkerbeen om m recht te 'duwen' ... dat is tenminste hoe ik het zou doen, wat ik altijd geleerd heb en hoe ik ook mijn leerlingen leer om hun paard recht te rijden. Altijd op 2 teugels contact houden!

Hoi dankje met deze tip kan ik wat! En kan ik me ook goed in vinden ik ga het zeker proberen!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:24

graag gedaan!! Heel veel succes :) Gaat vast goed komen, jullie zijn n leuk stel!
groetjes, joyce

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:10

liesje1986 schreef:
Als hij rechtsgebogen is, moet je juist druk op je rechterteugel houden en proberen verbinding op deze kant te krijgen. Je mag wel proberen stelling links te krijgen, maar elke keer goed ontspannen op de sterke kant. Veel plezier met je paardje

ik vind als ik hem nu doorgaat vragen op de rechter teugel(en hij kijkt al liever naar rechts) dat hij dan alleen maar platter door de bocht gaat en dus teveel gewicht op ze binnenbeen gaat gooien daar maak je een paard dus niet recht mee.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:53

Wat liesje zegt klopt wel maar je moet hiermee wel spelen. Dus rechts goed contact houden rechterbeen er goed bij en dan af en toe met links corrigeren en weer los laten. Als ie rechts is gebogen proberen ze juist daar vaak de druk daar te ontwijken en dan vast pakken op links en dat is nou net niet de bedoeling.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 16:19

nee daar ben ik het niet mee eens om rechts veel contact te houden en met me rechterbeen te duwen want dan loop hij als nog over de buitenschouder weg of valt nog op ze binnenbeen dus word hij nog niet recht van.

loediez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:43

't gaat dr echt steeds beter uitzien he!
En die buik word ookal ronder haha. O:)

manonsidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 07:18

Wat een leuk paard! Veel plezier ermee, en succes in het Z <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:09

ziet er mooi uit :)
Valt me op dat ie (in mijn ogen) op een paard foto's erg op zijn voorhand loopt, maar dat gaf je bij 1 zelf ook al aan.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:46

Dott schreef:
ziet er mooi uit :)
Valt me op dat ie (in mijn ogen) op een paard foto's erg op zijn voorhand loopt, maar dat gaf je bij 1 zelf ook al aan.

ja klopt valt wat op de voorhand maar goed er is een hele tijd niks met hem gedaan en nooit uitgebracht of iets dus ik neem hem niet kwalijk dat hij op de voorhand loop dat komt allemaal wel met de tijd we zijn der hard mee bezig :D

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:45

Ik zei niet dat je rechts door moet vragen, uiteraard probeer je wat linkerstelling te krijgen en gebruik je je linkerbeen om hem hier omheen te buigen. Echter denk ik wel dat het probleem meer aan de kant zit waar je geen verbinding krijgt, dus ik blijf erbij dat je druk op rechts moet zien te krijgen..

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 15:59

liesje1986 schreef:
Ik zei niet dat je rechts door moet vragen, uiteraard probeer je wat linkerstelling te krijgen en gebruik je je linkerbeen om hem hier omheen te buigen. Echter denk ik wel dat het probleem meer aan de kant zit waar je geen verbinding krijgt, dus ik blijf erbij dat je druk op rechts moet zien te krijgen..

ja tuurlijk moet ik verbinding gaan krijgen op rechts maar dat doe ik niet door middel van voltes gaan rijden op de linkerhand voor linkerstelling dat gaat niet werken want dan gaat hij alleen maat op de binnenschouder vallen dus ik rek de rechterkant op doormiddel van contrastelling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:05

Hem korter pakken op rechts en dus meer druk hebben is nog geen verbinding. Verbinding komt op het moment dat hij recht is en IMO is Ts goed bezig met rechtstellen. Door druk te nemen op rechts doe je aan symptoombestrijding ipv het probleem bij de oorzaak aan te pakken.

Mooi dier reinandje, hij is dus nog nooit op wedstrijd enz geweest?

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:38

Ayasha schreef:
Hem korter pakken op rechts en dus meer druk hebben is nog geen verbinding. Verbinding komt op het moment dat hij recht is en IMO is Ts goed bezig met rechtstellen. Door druk te nemen op rechts doe je aan symptoombestrijding ipv het probleem bij de oorzaak aan te pakken.

Mooi dier reinandje, hij is dus nog nooit op wedstrijd enz geweest?

dankje eindelijk iemand die het wel met me eens is haha :P
nee dit paard heeft heel wat meegemaakt in ze verleden en kon voor 3 jaar terug geen mens bij hem in de buurt komen dus ook nooit uitgebracht. ben al blij dat ik de stal bij m in mag komen haha.
hij heeft inmiddels wel wat vertrouwen in mij gekregen en dus zijn we nu lekker aan het trainen zal nog wel een poos gaan duren voor dat hij in de ring verschijnt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:51

Is het dan verstandig om meteen Z te starten?

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 20:41

Ayasha schreef:
Is het dan verstandig om meteen Z te starten?

wedstrijd is wedstrijd en vreemde omgeving is vreemde omgeving dus of tie nu L word gestart (mag geen b meer starten) of z ik zie het verschil niet en als hij nog niet z klaar is dan gaat hij ook nog niet mee!

LaMais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:10

ts; super leuk paard heb je, jullie zijn een leuke combi!

edit; verkeerd gelezen sorry :o verbinding is natuurlijk altijd goed, maar zeker in het begin kan het geen kwaad om hem op de linker teugel te rijden. Zo heb ik het in het begin ook met mijn paard gedaan, en steeds meer op 2 teugels gaan rijden, stukje bij beetje :)

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 21:46

LaMais schreef:
ts; super leuk paard heb je, jullie zijn een leuke combi!

edit; verkeerd gelezen sorry :o verbinding is natuurlijk altijd goed, maar zeker in het begin kan het geen kwaad om hem op de linker teugel te rijden. Zo heb ik het in het begin ook met mijn paard gedaan, en steeds meer op 2 teugels gaan rijden, stukje bij beetje :)

dankje!!! het gaat al stukken beter met het rechtrichten we zijn nu bezig met wat meer overgangen erbij te rijden.
hij wil vaak erg op de voorhand vallen als ik m naar stap rijd of hij gaat stilstaan en wil dan ff niet meer verder haha maar hij gaat me nu ook wat uitproberen het is een ontiegelijk slim paard haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:14

Denk juist dat het voor dit paard dan goed zou zijn om lekker vanaf het L op wedstrijd te starten. Zodat hij weet wat het inhoud en dat het niet eng is enzovoorts. Lijkt mij niet slim om hem nu thuis te laten en dan opeens een Z proef op wedstrijd te laten lopen. Maargoed, dat is mijn mening :) Verder vind ik het een leuk paard waar nog wel veel aan gesleuteld moet worden, maar ziet er al goed uit!