Mikey weer een keer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Mikey weer een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:23

Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn moeder weer zover gekregen dat ze een paar foto's heeft gemaakt van het rijden.
Mikey is een 16 jarige ruin, en met rijden is hij echt een goud paard. Alleen hij is liever lui dan moe.
Wij hebben niet echt een niveau, maar ongeveer 2 jaar terug hebben we wel onderling een L1 proefje gedaan, met winst. :)
Ik rijd Mikey ondertussen alweer ongeveer 3 jaar. Hij is ongeveer 4 weken weggeweest, omdat hij aquatraining heeft gedaan. Vanwege zijn rug en zijn spieren. Eerst reed ik met een boomloos zadel, wat niet super goed ging. xJess @ [RT-HAW] Mikey@work met boomloos zadel

En nu rijd ik weer met het dressuurzadel, met een speciale pad eronder.

Mijn verbeterpunten zijn verder dat ik altijd naar beneden kijk, en mijn handen te laag heb. Mikey mag ook af en toe wel wat voorwaartser.
Hier zijn de foto's

Afbeelding
laag en rond beginnen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uitdraven, hij valt heel erg op de voorkant en terug in tempo

Dit waren de foto's :)
Er is maar van 1 kant galop gemaakt, want de andere kant zou een filmpje worden, maar dat was mislukt. :+

AFCAAFCA

Re: Mikey weer een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:03

Jullie zijn een leuk stel!
Verder inderdaad op je handen letten, wat meer dragen.

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:10

leuke combinatie <3
idd meer je handen dragen

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 17:29

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:15

Leuk paard!
Inderdaad, ziet er een beetje traag uit.
Probeer je teugels iets korter te pakken en goed vooruit te rijden, zo zal hij wat ronder komen en niet alleen de knik in zijn nek.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:59

Wat een leuk paardje! Dat zonder meer.
Als ik het filmpje bekijk is je paard zeker niet actief genoeg, hij mag zeker een stuk voorwaartser. Probeer eens wat meer overgangen te rijden, zo hou je je paard scherp, en zal hij ook wat meer op zijn achterhand komen. Hij mag ook wat meer gaan overstappen met de achterhand.
Probeer er ook op de te letten dat wanneer je van hand veranderd dat je paard niet zijn hoofd gaat kantelen, dat viel me ook op. Probeer met twee benen en tussen twee teugels te paard recht te houden.
Succes hoor!

BailyNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:43

er is al veel commentaar gegeven. Wat mij opviel is dat het paard inderdaad een stuk voorwaadser mar!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:52

bedankt allemaal! :)
En van dat voorwaartse klopt inderdaad, maar zodra ik hem dan echt even een paar tikken geef loopt hij even door. Maar daarna zakt hij weer gewoon terug in zijn tempo.
En van dat hoofd kantelen klopt ook, maar Mikey 'denkt' hel erg zelf mee, dus als ik per ongeluk iets te veel binnen of buitenteugel gebruikt. Kantel hij heel snel zijn hoofd. Dus dat is inderdaad ook nog een aandachtspuntje.