Losrukken op buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

Losrukken op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 12:00

Hey,

Graag ga ik in de polder wat stappen, dotje wilt graag terug keren op bepaalde plaatsen en wijkt plots uit naar links of rechts,
dit is niet ongevaarlijk ivm beekjes aan beide kanten van de weg.

Vandaag was ik weer met haar in de polder en wilt ze weer graag omdraaien, ik kan dit vermijden en zet ze in draf omdat ze amper vooruit gaat, nu neigt ze echter zoveel naar rechts dat we samen in een diepe beek belanden (deed geen deugt) in de beek val ik van haar.

Verder op de rit is ze weer een aantal keren naar rechts uitgebroken deze keren niet in de beek maar op opritten van huizen.

ik ben ten einde raad, wat kan ik doen, en wat doe ik verkeerd?

Weet wel dat ik problemen heb met mn rug waardoor ik niet veel kracht kan zetten met mn linkse arm

midgie

Re: Losrukken op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:02

Ga eens aan de gang met los en grondwerk, vaak heeft het met vertrouwen te maken, wat doet het paard als je er voor loopt?

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 19:05

als ik ervoor loop volgt ze me gewoon, waar vind ik op internet goede info over grondwerk, zijn er ook goede boeken?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:31

Met kracht zou ik dit niet oplossen, wel met grondwerk zoals midgie zegt. Klinkt als een vertrouwensprobleem en ook een beetje gebrek aan respect voor jouw leiderspositie. Als je geen ervaring hebt met grondwerk, kan je er veel over lezen, maar is iemand die je op weg helpt nog vele malen handiger.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:51

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:13

Dit heeft alles met controle te maken. Wanneer je beter leert rijden zul je meer controle krijgen, dus lekker blijven lessen en dan komt het vanzelf wel goed.