Ik had vandaag concours met mijn bijrijdpony Robina. Robina is een 12 jarige Welsh pony.
We hebben 2 proefjes in de DB gereden.
Thuis zijn we aan het oefenen voor de L1, maar het wijken zit er niet echt in dus weet niet zeker of we er wel klaar voor zijn.
Ze wordt in de zomervakantie verkocht en wil eigenlijk daarvoor nog wel een keer L gestart hebben.
Had vandaag met inrijden niet echt het idee dat het lekker ging, had ook al 2 weken niet gereden ivm examens. De proefjes zelf gingen uiteindelijk nog wel, moest haar alleen ontzettend vooruit drijven want ze was echt super sloom.
Voor het 1e proefje had ik 205 punten en het 2e proefje 190, goed voor een 2e en 3e prijs!
De foto's zijn van het 1e proefje.
Ik moet er vooral op letten dat ik niet scheef ga zitten of voorover. Ook moet ik er op letten dat ik mijn handen gelijk en dragend voor me uit houd, en niet te streng ben met mijn (binnen)hand.
Binnenkomen in draf

Volte

Handen scheef

Galop, hier zit ik wat scheef

Volte - doorzitten

Middendraf

Stap, weer die handen

Galop

Ben benieuwd wat jullie er van vinden
!
En een super leuke combinatie
Elke keer als ik mijn handen echt ver genoeg naar voren heb dan komen mijn schouders gelijk mee en zit ik al bijna voorover, heel vervelend. Maar er wordt aan gewerkt!
. Inderdaad aan die handen werken, want dat is erg belangrijk voor het L1. Blijf ook voor je uit kijken, soms kijk je een klein beetje naar beneden. Maar als je netjes vooruit kijkt zit je meteen recht op en komt er meer gewicht op de achterhand, waardoor die ook beter gaat zaken en de voorkant weer makkelijker wordt
.