Aurora3 schreef:Ik zou gaan proberen om veel meer te doen met tempo wisselingen. Probeer vanuit dit tempo steeds opnieuw een paar passen te vertragen en te verruimen en bereid dan vooral de stukken vertragen steeds een beetje uit. Zo kun je wat meer rust creëren in zijn lopen.
Hij loopt nu behoorlijk onder je vandaan op sommige stukken en dat is zonde want het is echt een prachtig paard.
Verder zou ik proberen om je handen hoger en meer naar voren te zetten. Niet alleen op de foto's van het inrijden maar ook op de galopfoto's zie je dat heel duidelijk. Bijvoorbeeld op foto 6 en 7 heb je je handen bijna op schoot. Juist in de galop is het heel belangrijk dat je je handen op de juiste plaats houdt en soepel mee gaat met de bewegingen van je paard. Je kunt je problemen met de galop nooit oplossen als je paard niet ontspannen kan galopperen.
Voor de galop zou ik me volledig concentreren op jouw houding en zit. Probeer aan te galopperen vanuit een correcte houding en let erop dat je je ontspant en met je hele lichaam mee gaat met de beweging van je paard. Laat je paard gewoon lopen en hou je alleen met jezelf bezig, zorg dat het contact met de mond soepel en licht is. Als dat lukt kun je van daaruit proberen wat grote voltes en tempowisselingen te rijden. Zodra je paard zich gaat verzetten, of niet doet wat je wil, vraag je dan af of jouw houding nog wel klopt en of je nog wel ontspannen bent.
Ik denk dat daarmee een groot deel van je galopprobleem opgelost is.
Heel veel succes in het L1!
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, ga ik zeker wat mee doen!