4-jarige Friese Ruin Welmer (v. Andries 415)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

4-jarige Friese Ruin Welmer (v. Andries 415)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 21:40

Vandaag heeft mijn vriendin weer eens foto's geschoten van mij en mijn frieske, ze had geen zin om de hele bak door te lopen, dus moest alles inzoemen, vandaar de slechtere kwaliteit! :')

Welmer is een 4-jarige Friese Ruin van 1.68m uit Andries 415 x Bendert, ik start hem aankomend weekend voor het eerst in het L1. :)

Rijtechnish zijn wij erg bezig met de galop, iets waar hij nog enorm moeite mee heeft, omdat hij nog geen balans heeft gevonden, maar het gaat echt met sprongen vooruit! :j

Verdere commetaar laat ik aan jullie over! :))

1. Indraven.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Al wat meer opgepakt.
Afbeelding

4. Heel fijn 'sta' moment :))
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Galopje.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Foto is héél scheef :')
Afbeelding

10. Halsstrekken, foto is weer scheef :')
Afbeelding

En nog een kort filmpje, en weer had ze geen zin om mee te lopen :))
http://www.youtube.com/watch?v=5RGCKuMVvjU

Roosch

Re: 4-jarige Friese Ruin Welmer (v. Andries 415)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:55

Wat een knoepert van een paard. Ziet er heel krachtig en netjes uit.
Belofte voor de toekomst.

Oh het is HAW.. Iets meer op je derriere zitten. Je houding is erg netjes!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:59

Knappe welmer ! ziet er netjes uit inderdaad jammer van de kwaliteit. succes in het L =)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:04

Leuk paard! Vanuit het filmpje gezien loopt hij nog wat boven tempo (en daardoor op de voorhand) en iets te diep zo nu en dan.
Veel succes met je debuut!

Manduu123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:23

Leuk paard, hij ziet er erg krachtig maar vooral groot uit!

Probeer wat meer op je kont te zitten en hem iets verzamelder te rijden zodat hij minder op de voorhand gaat lopen.

Succes in de L ;)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 10:04

Vulina schreef:
Leuk paard! Vanuit het filmpje gezien loopt hij nog wat boven tempo (en daardoor op de voorhand) en iets te diep zo nu en dan.
Veel succes met je debuut!

Dankje! Dit tempo is al redelijk rustig voor zijn doen :))

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:57

Ok! Nou ja, beter wat te voorwaarts dan niet voorwaarts ;) Ik denk alleen dat je hem er achter nog wat beter bij kunt krijgen, maar voor de L1 lijkt het me goed genoeg :))

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:44

Vulina schreef:
Ok! Nou ja, beter wat te voorwaarts dan niet voorwaarts ;) Ik denk alleen dat je hem er achter nog wat beter bij kunt krijgen, maar voor de L1 lijkt het me goed genoeg :))

Nou dat dacht ik ook ja! :))

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:57

Prachtig paard! ziet er goed uit hoor. Let op dat ie af en toe niet te diep gaat! Succes dit weekend! :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:04

erg mooi paard ziet er super uit alleen heb jeje handen in foto 1 iets te laag vind ik je houd ze helemaal bij het zadel ..

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 18:06

Chantaliiejj schreef:
erg mooi paard ziet er super uit alleen heb jeje handen in foto 1 iets te laag vind ik je houd ze helemaal bij het zadel ..

Dat klopt, dat doe ik altijd met inrijden om hem beter door te kunne vragen :)

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:11

Leuk paard! loopt netjes.
Let alleen wel op je handen, en iets meer gaan zitten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:10

Probeer zelf iets rustiger te gaan zitten, misschien dat zijn tempo dan ook iets verminderd,
is er momenteel verschil tussen jullie's draf en middendraf?
Verder loopt hij af en toe iets te diep.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:25

Ik zou gaan proberen om veel meer te doen met tempo wisselingen. Probeer vanuit dit tempo steeds opnieuw een paar passen te vertragen en te verruimen en bereid dan vooral de stukken vertragen steeds een beetje uit. Zo kun je wat meer rust creëren in zijn lopen.
Hij loopt nu behoorlijk onder je vandaan op sommige stukken en dat is zonde want het is echt een prachtig paard.

Verder zou ik proberen om je handen hoger en meer naar voren te zetten. Niet alleen op de foto's van het inrijden maar ook op de galopfoto's zie je dat heel duidelijk. Bijvoorbeeld op foto 6 en 7 heb je je handen bijna op schoot. Juist in de galop is het heel belangrijk dat je je handen op de juiste plaats houdt en soepel mee gaat met de bewegingen van je paard. Je kunt je problemen met de galop nooit oplossen als je paard niet ontspannen kan galopperen.
Voor de galop zou ik me volledig concentreren op jouw houding en zit. Probeer aan te galopperen vanuit een correcte houding en let erop dat je je ontspant en met je hele lichaam mee gaat met de beweging van je paard. Laat je paard gewoon lopen en hou je alleen met jezelf bezig, zorg dat het contact met de mond soepel en licht is. Als dat lukt kun je van daaruit proberen wat grote voltes en tempowisselingen te rijden. Zodra je paard zich gaat verzetten, of niet doet wat je wil, vraag je dan af of jouw houding nog wel klopt en of je nog wel ontspannen bent.

Ik denk dat daarmee een groot deel van je galopprobleem opgelost is.

Heel veel succes in het L1!

BailyNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:36

wat een prachtig paard!! je moet alleen iets meer gaan zitten.
verder veel succes in het L1!!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:02

Aurora3 schreef:
Ik zou gaan proberen om veel meer te doen met tempo wisselingen. Probeer vanuit dit tempo steeds opnieuw een paar passen te vertragen en te verruimen en bereid dan vooral de stukken vertragen steeds een beetje uit. Zo kun je wat meer rust creëren in zijn lopen.
Hij loopt nu behoorlijk onder je vandaan op sommige stukken en dat is zonde want het is echt een prachtig paard.

Verder zou ik proberen om je handen hoger en meer naar voren te zetten. Niet alleen op de foto's van het inrijden maar ook op de galopfoto's zie je dat heel duidelijk. Bijvoorbeeld op foto 6 en 7 heb je je handen bijna op schoot. Juist in de galop is het heel belangrijk dat je je handen op de juiste plaats houdt en soepel mee gaat met de bewegingen van je paard. Je kunt je problemen met de galop nooit oplossen als je paard niet ontspannen kan galopperen.
Voor de galop zou ik me volledig concentreren op jouw houding en zit. Probeer aan te galopperen vanuit een correcte houding en let erop dat je je ontspant en met je hele lichaam mee gaat met de beweging van je paard. Laat je paard gewoon lopen en hou je alleen met jezelf bezig, zorg dat het contact met de mond soepel en licht is. Als dat lukt kun je van daaruit proberen wat grote voltes en tempowisselingen te rijden. Zodra je paard zich gaat verzetten, of niet doet wat je wil, vraag je dan af of jouw houding nog wel klopt en of je nog wel ontspannen bent.

Ik denk dat daarmee een groot deel van je galopprobleem opgelost is.

Heel veel succes in het L1!

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, ga ik zeker wat mee doen! :j

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:49

Leuk paard :).

Je mag wel iets meer in het zadel gaan zitten ;)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:49

Normaal houd ik niet zo van Friezen, maar dit is er toch wel eentje met een uitstraling zeg jeeeetje!
En omdat het toch HAW is.. Iets meer op je kont gaan zitten, verder ziet het er netjes uit, succes in de L

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 16:34

Futured schreef:
Normaal houd ik niet zo van Friezen, maar dit is er toch wel eentje met een uitstraling zeg jeeeetje!
En omdat het toch HAW is.. Iets meer op je kont gaan zitten, verder ziet het er netjes uit, succes in de L

Dankje ! :o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:35

Hier komt een late reactie van mij :D
Ziet er netjes uit hoor! L1 moet wel gaan lukken met zo'n werkwillig paard.
Puntje is wel dat hij je niet moet gaan overompelen waardoor je overhaast de oefeningen
en of parcour gaat rijden, omdat hij nogal voorwaarts is. Probeer om dat te voorkomen
veel tempowisselingen te rijden om de controle de baas te blijven!
succes :D

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:02

wat een prachtig paardje zeg!!

Maar je amg wat meer voor je uit kijken en op je billen zitten.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 19:07

_Bitje_ schreef:
Hier komt een late reactie van mij :D
Ziet er netjes uit hoor! L1 moet wel gaan lukken met zo'n werkwillig paard.
Puntje is wel dat hij je niet moet gaan overompelen waardoor je overhaast de oefeningen
en of parcour gaat rijden, omdat hij nogal voorwaarts is. Probeer om dat te voorkomen
veel tempowisselingen te rijden om de controle de baas te blijven!
succes :D

Dankje, heb je zeker gelijk in, moet hem nog meer onder controle krijgen, 't is nogal een heethoofd, ben ik wel blij om wat betreft het een fries is, liever té voorwaarts dan niet voorwaarts!

Annemiek89 schreef:
wat een prachtig paardje zeg!!

Maar je amg wat meer voor je uit kijken en op je billen zitten.

Is al meerdere keren gezegd, en wat betreft om m'n kont blijven zitten is gewoon bijna onmogelijk in zijn 'springende' galop! :')

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:38

Roosch schreef:
Wat een knoepert van een paard. Ziet er heel krachtig en netjes uit.
Belofte voor de toekomst.

Oh het is HAW.. Iets meer op je derriere zitten. Je houding is erg netjes!

inderdaad! echt leuk, jouw fries! ook een hele mooie combi! succes! komt wel goed denk ik!! :)
maar als hij het zo goed doet, moet je misschien wat opletten dat je niet TE hard vooruit gaat met hem, wat heel logisch is als hij zo goed is! Maar meerstal kom je dat pas later tegen wat jammer is. hij moet het 'psychisch' en lichamelijk wel aan kunnen, hij is nog zo jong, misschien af en toe een mini vakantie haha. Maar misschien let je daar wel al op! succes! :)