Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Als ik af ga op de foto's zie ik bij jou weinig spanning en je zit zo zo te zien in je bovenlijf keurig recht en voor het het gezicht zeker niet gespannen of verkramt of zo
. Als ik wat langer kijk en echt ga zoeken naar kleinigheiden ...... Dit zou me normaal dus echt niet opvallen want het is dus echt een pietluttigheid B- maar misschien is het wel zo iets stoms
)..
, probeer eens wat meer voorin je zadel te gaan zitten en je bovenbeen en knie iets meer terug te leggen ten opzichte van je heupen. Wat ik namelijk wel zie op sommige foto;s (bijvoorveeld 173_7313.jpg op mijn site onder Waspik Junioren) is dat je hak voor je heup zit, je neigt een heel klein beetje naar een stoelzit. In een ideaal plaatje van een ruiter die in perfect evenwicht zit (maar dat zit dus bijna niemand hoor schaam je niet!!) hoor je een rechte lijn te kunen trekken langs je hoofd/schouder/heup/hak. Bij jou zie ik op sommige foto's, je hoofd iets, maar je onderbeen en hak vooral, wat meer naar voren zitten dan jouw schouder en heup. Als je dat verandert zal je eerst denken dat je voorover valt en dat los je dan weer op door je schouders en hoofd weer wat naar achteren te doen om niet voorover de kukelen.
maar niet als je je benen optrekt of klemt om maar niet te vallen.
Dan wordt het rijden zonder beugels alleen maar een martelgang en ga je juist verkrampen om te kunen blijven zitten
. Alleen zonder beugels rijden als je je daarbij ook zelf prettig voelt
(in het begin is het altijd even wenen daar moet je gewoon ff doorheen maar na een minuut of 5 moet je ontspannen kunnen zitten. Lukt dat niet dan ben je er nog niet klaar voor. Doe jezelf dan een plezier en doe dan de beugels weer aan! Of nog beter probeer nog eens wat zitlessen aan de longe. Probeer pas weer zonder beugels te rijden als je denkt dat het wel lukt.
Ik heb trouwens gehoort dat Coby van Baalen ook altijd 's ochtend rek- en strekoefeningen doet