vandaag paps weer even meegesleept om foto's te maken van mij en mijn paard Blaxy. Ik heb Blaxy sinds 14 maart dit jaar
dus we vormen pas sinds kort een combinatie. Het rijden gaat over het algemeen erg goed, we leren samen erg snel, alleen het allergrootste punt is dat Blax nog een beetje scheef is, mijn instructrise rijd hem nu sinds kort +/- 1 keer in de week en we merken al vooruitgang! Even iets over Blax:Stamboeknaam: Blaxton
Geboortedatum: 10 juli 2006
Afstamming: Radisson x Landwind II B
Niveau: B in training
We hebben nog veel werkpunten, ik moet leren beter rechtop te zitten want ik zak voornamelijk wat naar links, het zadel is pas nagekeken dus dat zit wel goed, het ligt eigenlijk vooral aan mij. Ik moet ook beter voor me uit kijken, en m'n handen rechtop houden soms.
Blax is een heel fijn paard wat sinds zijn 4e onder het zadel is, er is helemaal niet veel aan gedaan dus hij is nog erg groen, hij pakt alles veel heel erg snel op, maar hij slingert nog wel en is nog iets scheef (gaat steeds beter!) ook wil hij graag als het wat moeilijk word gaan hangen/trekken vooral in de galop.. hierdoor word de nagevelijkheid soms wat verstoort, hier werken we ook aan.

Genoeg gepraat, hier de foto's:
1. stappen aan de wat langere teugel

2. weer stappen, ik kijk wel een beetje moeilijk haha!

3. actieve draf, ik duvel iets naar voren (m'n beugels waren iets te lang)

4. van hand veranderen in een wat neerwaartse stap

5. weer een nette draf, vooruit kijken Nicole!

6. blax kijk weer lekker attent

7. volgens mij ging ik hier net doorzitten, Blax loopt hier niet fijn over de rug, maar doorzitten is dan ook een heel groot aandachtspunt

8. weer iets meer neerwaarts, geeft een fijn ontspannen beeld vind ik

9. ontspannen stap, wel iets te diep, maar dat is meer een 'duikel' moment, ik moet niet teveel naar achteren leunen

10. rechter galopje, beetje een stom moment

11. linker galop, hoefslag volgen is lastig maar ik vind dit een vrij goed beeld geven, ik kijk wel verry charming

12. stukje wijken, net na het inzetten ervan

13. laatste pasje wijken afmaken, rechtzetten en weer hoefslag volgen

14. nog een rechtergalopje de hoek door (vandaar mijn naar-binnen-hangende houding)

15. en lekker uitdraven

16. and as last but not least, zijn mooie koppie

Dit waren ze, hou het lief... ik sta open voor opbouwend commentaar!

Voor de rest een prima combi!!!