Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
x_Quinta_x schreef:Als je wedstrijd wil rijden kan je imo niet zonder les, tenzij je steeds bij de laatste 10 wil eindigen. Sorry, rechtuit gezegd, maar mijn mening.
Probeer eerst maar eens op de volte met je been je paard een de volte een stukje te vergroten en te verkleinen zodat ie went dat ie voor je been opzij moet. Let daarbij goed op je buitenteugel als je met je binnenbeen de hulp geeft om een stukje te vergroten veel succes en gewoon vragen of iemand je met lessen wilt helpen
Candeletta schreef:Ik wend bij A af, je kan het eerst in stap doen als je het zelf nog niet kan, en dan doe je je linkerbeen, (als je op de linkerhand zit) goed naar achteren, en dan druk je daar mee. net zo lang tot hij opzij gaat.. maar je moet hem wel begrensen met je rechterteugel, zodat hij niet in een rechte lijn naar de M toe loopt.. je kan desnoods een zweepje gebruiken om zachtjes achter je linkerbeen te tikken, als hij niet zo goed op je been reageert.
maar ik zou ook les aanraden.. want het is zo heel moeilijk uit te leggen en ik kan zo niet zien of je me begrijpt.. zelfs de beste ruiters hebben nog les nodig!!
Ik zal het eens gaan proberen, en idd ik ga ook wel lessen nemen, maar nu kan ik zelf vast oefenen. Mijn pony staat ergens midden in de polder en ik zou echt niet weten wie ik moet vragen om lessen .. x_Quinta_x schreef:Plus je moet er op letten dat je paard gesteld is in de richting vanwaar hij komt, maar zijn stelling mag maar binnen de schouderbreedte blijven. Ook moet je waakzaam zijn dat het paard opzij gaat en niet over de buitenschouder wegvalt. In het andere geval moet je ook erop letten dat zijn achterhand niet gaat doorzwaaien. Daarnaast moet je ook nog eens netjes blijven zitten.
En ik denk (correct me if I'm wrong) dat je deze compenseerhoudingen van je paard niet zal gaan voelen, daar je hier op bokt moet vragen hoe wijken moet. Ik zou toch echt echt les nemen.
Ten slotte, onderschat L niet. B is zo wat stap draf galop, maar L is al doorzitten, je paard al meer in zijn houding krijgen. Ik denk dat je nog wel verrast zal zijn na je eerste wedstrijd.
_Wicked_ schreef:Geitebrij schreef:Neem les!
Misschien niet zo'n slecht idee maar ik wil eerst graag weten of het ook zonder les kan, daarom vroeg ik ook om advies op bokt..

En nee, niet alleen, ik heb de staleigenaresse erbij gehaald (heeft vroeger heel veel les gegeven en heeft zelf ook hoog niveau gereden) en die zei dat het er perfect uitzag.. Het kan dan ook haast niet anders dat mijn pony dit al kende want eigenlijk meteen bij de eerste keer week ie meteen opzij voor mn been en nam ook zijn achterhand goed mee. Ik geef je ook gelijk dat iedere ruiter les nodig heeft, maar het gaat mij niet om de wedstrijden, toevallig hebben we nu net bijna genoeg winstpunten voor L1 maar daar heb ik dan ook 2jaar over gedaan omdat ik dus bijna nooit op wedstrijd ga, ik rijd gewoon voor de lol, buitenrijden en soms een beetje springen .. Dus daarom doe ik ook niet echt aan lessen
Les is echt heel erg fijn als je wedstrijden rijd. Jullie kunnen dan samen de proefjes oefenen en werken aan de punten die net iets minder gaan, zodat alles perfect gaat. _Wicked_ schreef:Candeletta schreef:Ik wend bij A af, je kan het eerst in stap doen als je het zelf nog niet kan, en dan doe je je linkerbeen, (als je op de linkerhand zit) goed naar achteren, en dan druk je daar mee. net zo lang tot hij opzij gaat.. maar je moet hem wel begrensen met je rechterteugel, zodat hij niet in een rechte lijn naar de M toe loopt.. je kan desnoods een zweepje gebruiken om zachtjes achter je linkerbeen te tikken, als hij niet zo goed op je been reageert.
maar ik zou ook les aanraden.. want het is zo heel moeilijk uit te leggen en ik kan zo niet zien of je me begrijpt.. zelfs de beste ruiters hebben nog les nodig!!
Heel erg bedankt voor de uitleg!Ik zal het eens gaan proberen, en idd ik ga ook wel lessen nemen, maar nu kan ik zelf vast oefenen. Mijn pony staat ergens midden in de polder en ik zou echt niet weten wie ik moet vragen om lessen ..

die weet hoe hij het doet x_Quinta_x schreef:Als je wedstrijd wil rijden kan je imo niet zonder les, tenzij je steeds bij de laatste 10 wil eindigen. Sorry, rechtuit gezegd, maar mijn mening.
michaelally schreef:x_Quinta_x schreef:Als je wedstrijd wil rijden kan je imo niet zonder les, tenzij je steeds bij de laatste 10 wil eindigen. Sorry, rechtuit gezegd, maar mijn mening.
dikke zever , een kennis reed vroeger heel goede jumpings, hij had meer dan 300 bekers en 2 graanzakken vol met rozetten, je kan zeker zonder les , alleen is les soms handig. als je talent hebt kan het zonder

Citaat:dikke zever , een kennis reed vroeger heel goede jumpings, hij had meer dan 300 bekers en 2 graanzakken vol met rozetten, je kan zeker zonder les , alleen is les soms handig. als je talent hebt kan het zonder
michaelally schreef:x_Quinta_x schreef:Als je wedstrijd wil rijden kan je imo niet zonder les, tenzij je steeds bij de laatste 10 wil eindigen. Sorry, rechtuit gezegd, maar mijn mening.
dikke zever , een kennis reed vroeger heel goede jumpings, hij had meer dan 300 bekers en 2 graanzakken vol met rozetten, je kan zeker zonder les , alleen is les soms handig. als je talent hebt kan het zonder