Jesse @work wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_jesse

Jesse @work wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 17:08

Hallo allemaal ik heb sinds zomervakantie 2010 Jesse gehad ik ben echt super blij met hem! hij is een new forest en zijn vader is Hoppenhofs Vivaldi. ik ben vorig jaar in de herfst in de B begonnen we hebben nu 4 winstpunten na 2 wedstrijden in het begin moest ik hem echt nog leren kennen maar nu beginnen we elkaar steeds beter aan te voelen mede doordat ik een andere instructrice heb. Jesse liep in het begin heel erg scheef maar dat is nu helemaal weg. Jesse is 8 jaar en heeft bij de vorige eigenaar M2 gelopen.

aandachtspunten:
Mijn handen: die staan niet gelijk naast elkaar de ene is meestal hoger als de andere
Mijn zit: ik moet meer op mijn kont gaan zitten want ik sta soms in mijn beugels
Aan de teugel lopen: Jesse loopt vaak te diep vooral als ik voltes van 10 meter rijd gelukkig doet hij dat niet op wedstrijden
Snelheid: Ik laat Jesse in het begin van de les altijd te langzaam lopen
Vierkant staan: Dat is echt een mega probleem Jesse kán wel vierkant staan maar hij doet het maar heel af en toe
Naar beneden kijken: Ik kijk constant naar beneden naar Jesse zn hoofd of hij wel goed loopt heel erg stom ik weet het!
Halthouden: Ik ga te ver achterover zitten als ik wil halthouden

Op de weg loopt Jesse heel erg te slenteren daardoor glijdt hij in stap heel vaak uit hoe kan ik dit voorkomen? ohw ja hij heeft net nieuwe ijzers dus daar kan het niet aan liggen.

Hier zijn de foto's van de les van gisteren het ging niet echt geweldig en hij was megá sterk op rechts!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hebben jullie nog tips/opmerkingen??
Laatst bijgewerkt door love_jesse op 21-05-11 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

willie10

Re: Jesse @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:22

Echt superleuke pony <3
Soms liggen je benen wat ver naar achter maar voor de rest ziet het er echt super uit :D

love_jesse

Re: Jesse @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 17:25

thankssss!!!!!!

MerelV

Re: Jesse @work wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:03

Je hebt je handen, zo lijkt, telkens vastgezet. Als je hem voor wat meer ruimte geeft en dat dan opvult met je been gaat hij vanzelf ook minder diep lopen. Je moet hem als het ware met je been richting de oprichting rijden en niet met je hand je paard aan de teugel naar beneden duwen. Verder vind ik hem wel heel erg mooi!

groetjes Merel

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:05

Af en toe lijkt het alsof je je rug bolt en je schouders heel erg naar voren steekt en probeer je tenen íétsje meer naar binnen te draaien ;)

dohoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:08

Leuke pony. Probeer wat minder met je hand te rijden, en de achterhand wat meer te activeren (nu loopt hij nog erg op de voorhand).

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:15

Erg leuke pony.

Probeer je benen mooi lang te houden, ook met het aandrijven en je beenlegging niet te veranderen.
Je mag van mij ook luchtiger worden in je handen, dus je handen verder naar voren, dichter bij elkaar en nooit naar je toe halen.
Ook vind ik de pony af en toe wat diep lopen, probeer op dat moment om even naar voren te rijden.

love_jesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 10:28

@mereltjuhxxx bedankt voor de tip ga ik zeker proberen!
@tweetyj ik dacht dat ik mn tenen goed had?
@dohoef klopt maar hij loopt niet altijd op de voorhand
@irrelvant je hebt helemaal gelijk ga ik echt doen!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:20

Ja soms met het drijven lijkt het alsof je je tenen heel erg naar buiten hebt, als je meer met je kuiten drijft kan je ook dan je tenen naar binnen houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:59

Niet zo raar dat hij sterk is op rechts, jouw rechterbeen is gespannen, dus hij kan ook haast niet inbuigen. Als je je binnenbeen iets naar achteren doet, je bovenbeen en je ontspant hem, gaat het makkelijker denk ik :)

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:57

Je kijkt de hele tijd naar beneden en zit een beetje ingezakt, misschien daar ook op letten dan kan je je pony ook iets meer oprichten want lijkt alsof ie achter de teugel kruipt