19 Jarige Merrie (v Furore) @ oefenspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

19 Jarige Merrie (v Furore) @ oefenspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 12:34

Hallo,

Ik had een tijde geleden nog een wedstrijd met mijn merrie.

Korienta is een 19 jarige KWPN merrie ( Furore x Kodario )

We rijden gewoon dressuur matig op B niveau, En springen ook gewoon op B niveau
Helaas is ze best sterk en trekt ze erg vaak de teugels uit mijn handen, alhoewel het nu minder is dan in het begin,
Ze heef nogal de neiging om erg op de hindernis af te rennen. Dit wordt wel minder na veel oefenen.

Waar ik nog op moet letten
- Rechtop zitten.
- hakken beter omlaag.
- voor me uit kijken.
- Iets meer meegeven

Springen Binnenbak

http://www.youtube.com/watch?v=PWCdTD6Taok&feature=related

Buiten:

http://www.youtube.com/watch?v=65hph4tKIJ8&feature=related

En nog een aantal foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Afbeelding

Reactie zou leuk zijn :)

aahhp

Re: 19 Jarige Merrie (v Furore) @ oefenspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:09

gelijk gaan zitten na de sprong, ook tussen die 2 sprongen in op 1 foto, daar sta je in het zadel, gelijk op je kont zitten wil nog wel eens helpen en wat ik thuis wel eens doe omdat mijn paard ook trekkerig is, een gebroken lijntje springen en zodra hij trekkerig wordt na de 1e sprong, dus voor de 2e stilzetten, paar pasjes achterwaarts, volte en weer over de 1e net zolang tot hij wacht op mij.. dit werkt voor mij erg goed!

leuke foto's zijn het!:D

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 20:48

Bedankt voor de reacties!

aahhp: dat ga ik zeker eens oefenen!

Wingsielove: Bedankt voor je reactie

Radiostar: gespierde billen heeft ze zeker :D

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:06

leuk paard heb je en spring makkelijk...
alleen heb ik het idee dat je er af en toe wel wat meer mag aanrijden hoor, dat springen van buiten komt ze veel beter uit op de hindernis en heeft ze ook genoeg sproing tussen de dubbeltjes.
en zoals aahp al zij veel oefenen op controle anders kun je ook 2 hinderniseen een best eind uit elkaar zetten zodat je tussen die 2 even de tijd hebt om haar weer in je eigen tempo terug te zetten !
Veel succes meet je mooie paard ;)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 18:21

ashleylucky schreef:
leuk paard heb je en spring makkelijk...
alleen heb ik het idee dat je er af en toe wel wat meer mag aanrijden hoor, dat springen van buiten komt ze veel beter uit op de hindernis en heeft ze ook genoeg sproing tussen de dubbeltjes.
en zoals aahp al zij veel oefenen op controle anders kun je ook 2 hinderniseen een best eind uit elkaar zetten zodat je tussen die 2 even de tijd hebt om haar weer in je eigen tempo terug te zetten !
Veel succes meet je mooie paard ;)

Bedankt voor de reactie :)
Ik ben met lessen juist erg bezig haar erg rustig naar de sprong toe te rijden, ze heeft altijd de neiging om er als een idioot opaf te gaan rennen, dit is nu gelukkig wel minder. Maar ik zal dat de volgende keer toch maar gaan proberen :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:59

Ha Monique!
Wat fijn dat het zo lekker gaat met jouw en Koriënta, enigst tip wat ik je kan geven is meteen zitten na de hindernis. Ziet er netjes uit hoor!

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:08

Fijn paard hoor! Ze helpt je goed dat is ideaal! Je zou kunnen proberen om haar iets nageeflijker te rijdne in het parcours zodat je voor jou gevoel ook meer controle hebt. Ik denk dat je dan niet meer zo het gevoel hebt dat ze onder je uit loopt! Verder netjes hoor! De tip van het stilzetten tussen twee hindernissen is een fijne oefening voor de controle dus die zou ik zeker toepassen bij je trainingen als ze te loperig wordt! Succes verder!

honey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:32

Tip;
-Hakken meer naar benden.
-Je handen verder naar voren.
-En meer naar voren zitten in de verlichte zit. Je zit nu meer omhoog en je moet meer iets mee naar voren gaan zitten.

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:11

Leuk beestje en nog erg fanatiek! Leuk om te zien! Heb een beetje dezelfde tips als de rest, Ik heb innderdaad ook geleerd zoveel mogelijk in je zadel te blijven zittenl, dus ook tussen 2 hindernissen in ookal zit hier maar één of twee galopsprongen tussen.. Is ff wennen maar ik vind het nu heel fijn rijden. en inderdaad iets meer schanieren in je heupen en meer meegeven met je handen. maar je bent al wel een heel eind! Netjes hoor!!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:22

bedankt voor de reacties :)
idd dat meer in het zadel blijven en meer naar "voren" zitten ben ik inderdaad aan het oefenen, thuis gaat het wel redelijk maar dan moet ik er eerst echt aan denken :P maar dat is gewoon een kwestie van wennen..

-Lott_Wanda_: ze is idd erg fanatiek :) soms een beetje te.. :)

AirForchOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:49

Positief punt: Je kijkt goed over je paard heen als je springt! Je ziet vaak dat ruiters tijdens het springen naar de sprong kijken maar dat zie ik jouw niet doen! TOP!
Oefenpunt: Als je paard erg trekkerig is en snel op de hindernis af wilt rennen, is een goede oefening om bij een hindernis te oefen het volgende: zodra je merkt dat je paard zelf de leiding overneemt en grote volte voor de hindernis maken.. als je paard rustig op de volte galopeerd voor je hindernis.. dan vervolgens vanuit de volte je sprong maken.. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ;)
Ik heb zelf 3 jaar een pony gehad die ook erg heet werd met springen.. en zelf graag de leiding nam en dan zeer vurig en snel over de hindernis wilde springen...met deze oefening heb ik veel bereikt..succes verder.

Lovely1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:22

Die is nog best fit voor de leeftijd! Ziet er goed uit hoor!

Pien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:51

ziet er goed uit zeg! en net zoals lovely1992 ; ziet er super uit voor haar leeftijd!
mag je trots en zuinig op zijn z'on paardje!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 16:40

AirForchOne : bedankt voor je reactie! Ik snap wat je bedoeld en ga het zeker zo proberen.

En ik ben zeker zuinig op mijn meisje en trots ben ik zeker <3

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:46

Hé, ik herken 't.. Is dat in Montfort en Hingen?
Ik had ook even het filmpje bekeken (volgens mij in Hingen), en ziet er netjes uit hoor! Alleen rijd je een beetje ongemakkelijk aan op hindernis 1, je had (vind ik) beter iets rechter kunnen aanrijden.

Succes verder!
Start je dit seizoen nog meer wedstrijden?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:53

Voor een 19 jarig paard doet ze dit echt super zeg, toppie samen!
Wat me erg opvalt is dat ze op het eerste filmpje helemaal niet zo lekker springt. Ze remt letterlijk voor de hinderis iedere keer af, en springt dan toch. Daarom had je ook een weigering bij de hindernis. Alsof je haar niet genoeg erop af rijd. Ze moet daar inderdaad niet harder gaan maar wel veel vloeiender gaan springen. Het springen buiten ziet er daarin tegen weer hardstikke goed uit, mooi er op af gereden, maar niet onbeheersbaar.
De tip om haar eerst op een volte te zetten voordat je springt is een hele goede, hierbij móet ze wel op je blijven wachten.
Veel succes!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 18:32

u_times schreef:
Hé, ik herken 't.. Is dat in Montfort en Hingen?
Ik had ook even het filmpje bekeken (volgens mij in Hingen), en ziet er netjes uit hoor! Alleen rijd je een beetje ongemakkelijk aan op hindernis 1, je had (vind ik) beter iets rechter kunnen aanrijden.

Succes verder!
Start je dit seizoen nog meer wedstrijden?

Dit is idd in Montfort en in Hingen :)
Jaa. hindernis 1 reed ik inderdaad niet goed aan.. maarja.. :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 18:33

Mir_horses schreef:
Voor een 19 jarig paard doet ze dit echt super zeg, toppie samen!
Wat me erg opvalt is dat ze op het eerste filmpje helemaal niet zo lekker springt. Ze remt letterlijk voor de hinderis iedere keer af, en springt dan toch. Daarom had je ook een weigering bij de hindernis. Alsof je haar niet genoeg erop af rijd. Ze moet daar inderdaad niet harder gaan maar wel veel vloeiender gaan springen. Het springen buiten ziet er daarin tegen weer hardstikke goed uit, mooi er op af gereden, maar niet onbeheersbaar.
De tip om haar eerst op een volte te zetten voordat je springt is een hele goede, hierbij móet ze wel op je blijven wachten.
Veel succes!

In het 1e filmpje was de bak nogal nat. ze sproeien hem daar voor het rijden en mijn paard is erg voorzichtig als het ook maar een beetje glad is, dit omdat ik al eens met haar gevallen ben omdat de bak wat glad was. sindsdien is ze erg voorzichtig :)

Imke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:40

heb nog wel een tipje voor je. Misschien dat je boven de hindernis iets meer mag 'vouwen' als je begrijpt wat ik bedoel. Dus iets laten we zeggen platter op je paard boven de sprong.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:17

Ik begrijp inderdaad wat je bedoeld, daar ga ik zeker aan werken :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:40

ik had ook het idee dat je na de 1e hindernis uit balans raakte. De rest zag er netjes uit. Mooi, krachtig paard hoor!

Beetje blonde vraag misschien: waar zijn die dingen om zijn oren (weet niet hoe het heet) voor?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:09

max66: ja na de 1e hindernis was ik van plan achter het boompje door te rijden wat daar stond.. maar als mijn paard iets in dr kop heeft doet ze het ook en ging ze dus heel fijn voor het boompje langs wat ik dus niet verwacht had :) vandaar.. :)

Die dingen om haar oren is voor het geluid wat te dempen, en zodat er geen vliegen of iets in haar oor komen, maar ik heb het er eigenlijk gewoon voor de sier om omdat ik het bij mijn setje heb gekregen :+

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:54

Wat een erg mooi paard!
Ze ziet er geweldig uit voor een 19-jarige, lijkt me ook een best pittig paardje ofniet?
Af en toe nog iets "platter"gaan liggen op je paard net zoals hierboven gezecht wordt, verder ziet het er super uit!

Hoe groot is ze trouwens?

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 04:05

Volgens mij heeft het paard al hoger gesprongen, op sommige foto's springt ze een stuk hoger dan de hindernis haha ;)
Leuk paard, hoop dat je er veel van kan leren!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:49

Gekkie10 schreef:
Wat een erg mooi paard!
Ze ziet er geweldig uit voor een 19-jarige, lijkt me ook een best pittig paardje ofniet?
Af en toe nog iets "platter"gaan liggen op je paard net zoals hierboven gezecht wordt, verder ziet het er super uit!

Hoe groot is ze trouwens?

Het is idd best een pittig paardje :)
Ze is op papier 1.65, maar we hebben haar nog eens laten opmeten
en toen kwam ze tegen de 1.70 aan.

Ingetje: Of ze hoger heeft gesprongen weet ik eigenlijk niet, zou idd best kunnen
plezier zal ik er zeker van hebben! :D