Vandaag heb ik mijzelf laten vastleggen tijdens het rijden. En soms is dat best schrikken haha.
Toch wilde ik het graag hier voor het allereerst eens plaatsen om te horen wat jullie ervan vinden.
Even wat korte info:
Story is een haflinger ruin van 15 jaar met lichte kogelartrose. We rijden nog steeds fanatiek in de bak en ik houd hem lekker in beweging.
Met rijden zijn we lekker actief van achter naar voor aan het rijden. Ik zorg in eerste instantie dat hij goed voor mijn been is en rijd veel wendingen om hem soepel te maken.
Alles op een zo ontspannen mogelijke manier. Op dit moment weet ik nog niet goed wat ik met mijn teugels, teugeldruk en aanleuning van Story aanmoet.
We krijgen 1 keer per 2 weken les en hier zijn we dus ook mee aan het werk. Story is erg licht in de mond en ik wil daardoor zo min mogelijk druk c.q. spanning geven. (ik ben dus eigenlijk nog wat te lief)
Mijn fout is dus dat ik mijn teugels veel te lang laat en Story hierin mijn hand nog niet opzoekt. (vandaar de mooie boogjes in mijn teugels
hihi)Hier zijn we dus druk mee bezig en vooral dat we Story zijn neusje er dus lekker uitrijden en niet dat hij zich gaat opkroppen.
(Geen cap is overigens eigen keus en op eigen risico
)Mijn eigen verbeterpunten:
* Mijn handen! Hoger dragen en netjes voor me houden (ik mag ze ook nog wel wat naar voren plaatsen). Het lijkt nu net alsof ik ze vastzet op mijn zadel. (doe ik overigens niet hoor
)* Mijn teugellengte (mag zeker een stuk korter zodat Story ook mijn hand kan opzoeken en genoeg aanleuning krijgt)
* Hakken uitdrukken in de galop, onderbeen op zijn plaats houden
* Soms val ik wat naar voren, wat meer ontspannen en naar achter zitten.
Overigens vind ik op de meeste foto's mijn houding zelf wel redelijk. (goed in verhouding en schouders, elleboog en hak in 1 lijn)
Graag ontvang ik van jullie tips, trucs en natuurlijk leuke opmerkingen

Dankjulliewel!!
1. Lekker losstappen (hier zijn mijn teugels wel op de goede maat)

2.

3. Lekker ontspannen draven

4. Contactloos
mag meer buiging hier
5.

6. Lekker actief achterbeen

7. Mooi plaatje, lekker wat lengte in zijn hals

8. Galopje, ook weer fijne lengte in de hals. Wel hakken uitdrukken en benen lang

9. Galopje - Mooi pony

10. Even een pasje terug, lekker die billen eronder en goed ruggebruik

11.

12. Even lachen
Story je haar danst 

13. En lekker wat langer

14. Braaf paard

Dat was hem, misschien over een tijdje en na een paar lesjes weer wat nieuwe foto's
je geeft zelf je verbeterpunten al aan: boogjes in de teugels.. Je kan je paard ook ontspannen rijden met contact (dat stuurt ook wat makkelijker
Story!