Pony loopt linksom goed, maar rechts niet ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijnx

Pony loopt linksom goed, maar rechts niet ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:08

hoi bokkers!

Ik heb een probleem. Het ligt aan mij, dat weet ik zeker maar wat ik verkeerd doe? Ik zal het jullie uitleggen en misschien kunnen jullie mij helpen :).

Linksom loopt Boy goed, hij heeft een goed tempo. Hij wend goed en soepel af, neemt mooie bochten door de hoek. Geeft makkelijk na. Gewoon lekker dus.

Maar rechtsom is een probleem. Het is altijd al zn moeilijke kant geweest maar de laatste jaren had ik hier geen last meer van. Tot gisteren, ik had hem linksom lekker aan het lopen. Ik ga handveranderen, hij valt terug in tempo, terwijl ik gewoon hetzelfde been geef als linksom, hij duikt de hoek in. Slingert heel erg tijdens de rechte lijnen rijden, wat dus geen rechte lijnen meer zijn :'). En valt over de rechterschouder naar binnen. Als ik hem dan naar links wil sturen vliegt ie meteen naar de linkerhand. Hoe voorzichtig ik het ook probeer. Als ik een volte bij B rij gaat het begin goed, maar zodra ik bij B kom vliegt ie de hoefslag op en wend ie heel raar. Intussen zijn mijn benen helemaal moe van het aandrijven. Ik snap gewoon niet wat ik verkeerd doe .. Mijn instructiece moest vandaag snel weg en kon niet zien of ie kreupel ofzo liep. Ik hoop dat ze me er morgen meer bij kan helpen. Maar ikga niet eerder meer rijden voordat ik zeker weet dat ik les krijg, want ik ben bang dat mijn wedstrijd van 4 juni anders niet goed gaat komen ..

Ons niveau is L1 en dit doet ie alleen in draf, en in galop komt ie alleen terug in tempo.
Alvast bedankt! :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Pony loopt linksom goed, maar rechts niet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:19

Als hij het ineens doet, zou ik eerder denken aan spier pijn of andere pijn (gevallen op stal of in de wei, uitgegleden, flink gestoten, etc).

Carlijnx

Re: Pony loopt linksom goed, maar rechts niet ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 13:28

Ik heb ook reactie's gehad over het rechtgericht zijn, dat ie dat niet is? Hoe zou dat kunnen?

Jaa, zou idd wel kunnen van dat spierpijn! Hij loopt iig niet kreupel want daar had mn intstructiece al op gelet :)