Nieuwe aanwinst Bewitched (Numero Uno) @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

Nieuwe aanwinst Bewitched (Numero Uno) @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 15:01

Meet Bewitched:

Afbeelding

Bewitched heb ik nu iets minder dan 2 weken. Ze is een bijna 5 jarige merrie van Numero Uno x Jackson.

Uiteraard rijden we nog geen wedstrijden, maar thuis rijden we op B/licht L niveau. Ik vind haar echt een geweldig fijn dier om te rijden, ze is werkwillig en leert snel.
Waar we ons nu vooral op concentreren is het lekker ontspannen rijden. Fijne lengte in de hals en de hele bovenlijn lekker los waardoor ze haar achterhand er beter onder kan zetten en ze ruimere passen krijgt.
Het ontspannen over de rug galopperen is nog wel lastig, daar mist ze soms echt de kracht nog voor. De overgangen van en naar de galop zijn ook een puntje, die gaan niet zo soepel als zou kunnen. Daarbij zijn we veel bezig met de stelling en voltes rijden, dit vind ze ook nog heel lastig. Wanneer ze het moelijk vind wil ze nog wel eens een beetje in haar eigen houding kruipen. Ze loopt opzich op de juiste plek, maar er gebeurd niets in de bovenlijn. Eigenlijk gewoon een jong dier dus :)
Aan mijn houding zijn ook nog een heleboel dingen te verbeteren.

Ik rij overigens met een springzadel omdat m'n dressuurzadel bij de zadelmaker ligt om passend gemaakt te worden. Vandaar dus de korte beugels ;)

Hier de foto's:

losstappen
Afbeelding

binnen foto's maken ging niet echt gesmeerd dus maar naar buiten verhuisd

losdraven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://i845.photobucket.com/albums/ab15 ... 170101.jpg

galop links
Afbeelding

hier kruipt ze een beetje in haar eigen houding, ze heeft d'r hoofd opzich op 'z'n plek', maar haar hals is verder plat
Afbeelding

hier is ze er al fijner door :)
Afbeelding

hier weer die houding
Afbeelding

dit is weer beter
Afbeelding
http://i845.photobucket.com/albums/ab15 ... 170110.jpg

dit is waar we graag heen willen!
Afbeelding
Afbeelding
http://i845.photobucket.com/albums/ab15 ... 170125.jpg

braaf paard <3
Afbeelding

en lekker uitdraven
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze! Commentaar is uiteraard welkom, mits onderbouwd :)

JuudKaas

Re: Nieuwe aanwinst Bewitched (Numero Uno) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:51

He!

Ziet er wel echt mooi uit <3

Maar ik zou alleen mijn handen wat hoger dragen voor het plaatje, verder is het mooi!!

Suc6

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:53

Ziet er mooi uit, alleen is je paard zo mega groot of ben jij zo klein.. (niks te nadelen hoor) viel me zo op hihi

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:03

gave bok! Loopt al lekker te sjouwen zeg :j Ik zie op de meeste foto's dat je binnenhand steeds wat hoger staat dan je buitenhand, is ze daar wat sterk? En waarom rijd je haar met zweep als ik vragen mag?
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 15-05-11 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:04

Wat een poppig paardje! Wel een lekker ding hoor! Ze ziet er heel lief uit :) Hoe groot is ze?

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 17:12

@JuudKaas, mijn handen zijn inderdaad nog steeds een probleem. Ik heb ze vaak ongelijk en draag ze niet, maar wordt aan gewerkt!

@Missbambie, haha ik denk dat ik zo klein ben ;) Wits is 1.64, ik 1.60.

@Ingeltje, ze is eigenlijk niet sterk. Op de foto's zie je dat het vooral is op de linkerhand. Ik heb mijn linkerhand altijd hoger dan mijn rechter, dat is er een keer ingeslopen en het afleren is verdomd moelijk. Maar er wordt aangewerkt! :) Het zweepje heb ik erbij omdat ze soms, vooral in de galop, wat slecht aan het been is. Ontspannen over de rug galopperen vindt ze moeilijk en met een kleine kriebel van kwastje van de zweep ben ik dan net iets overtuigender dan met alleen mijn korte benen.

@Mikkk, ze is 1.64 :D en net zo lief als ze eruit ziet!

Bedankt voor de leuke reacties!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:05

ziet er lekker ontspannen uit! Na 2 week kun je nog niet veel zeggen over hoe en wat. Volgens mij weet je goed waar je mee bezig bent dus gewoon lekker mee doorgaan! Leuk dier! :D

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:22

Na 2 weken en zo'n jonkie! Mooie combinatie. Ik ben benieuwd hoe het gaat als jullie een aantal maanden aan het trainen zijn. Dan ben je aan elkaar gewend en meer in balans.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:35

Ik denk dat je je beugels iig voor het beeld wel een gaatje, en misschien zelfs wel 2, langer kunt doen.
Maar goed, dat is natuurlijk ook maar net wat je zelf fijn vindt zitten :)

Verder ontzettend leuk paardje!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:43

Wat een lange benen zeg, ziet er echt veel groter dan 1m64 uit!
Rijden gaat al goed zo te zien, ben benieuwd naar foto's met je dressuurzadel :)

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 11:35

@roxiie, klopt! Gaatje langer is inderdaad mooier en komt mijn houding ook ten goede. Alleen vind ik op een springzadel rijden met lange beugels echt verschrikkelijk, dan heb ik nergens steun. Vandaar de korte beugels :P Op mijn dressuurzadel heb ik uiteraard wel langere beugels.

@Doubtless, als ik foto's heb met dressuurzadel zal ik ze plaatsen!

Bedankt voor de leuke berichtjes :D

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:33

Wat een heerlijke glimworm! Ziet er goed uit, en je zit inderdaad een beetje kort. Duurt het nog totdat je dressuurzadel terug is? Dan zien we graag meer foto's denk ik :Y)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:30

Ziet er goed uit. Probeer je binnenhand niet op te tillen maar naar binnen te plaatsen.
Anders nijgt ze te verkantelen lijkt het.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 09:16

@Jolien_x, einde van de week is ie er weer! Zodra ik over een tijdje nieuwe foto's heb met dressuurzadel zal ik ze plaatsen :)

@X-Audrey, klopt! Ik ga er aan werken.

Bedankt voor de leuke reacties :)

reggyrat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:03

wat een gigantis mooi paard
ik kan niks anders zeggen
mensen hebben al wat over je houding gezegt dus hoef ik niet weer tedoen
ga zo door :D

Piennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:01

ziet er goed uit!
Probeer haar zo mooi rond te houden, ook in draf dan kun je haar later nog beter oprichten (als je dat natuurlijk van plan bent) :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:09

Dat lijkt me een fijn paard. Je rijdt haar ook netjes.
Ik vind haar wel wat puppy-achtig en 'serieus'. Ze mag wat meer door haar lijf heen bewegen en 'spelen met haar kracht'. Natuurlijk heb je haar nog maar kort.
Heb je de kans om met dit paard (later) buiten te gaan rijden (lange galoppades maken etc.)? Ik denk dat ze daar nog lekkerder door gaat lopen en een zelfbewuster paard wordt.
Veel plezier gewenst met je topper.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:39

Ziet er netjes uit hoor, en wat heb je een prachtig glimmend paard! <3

Soms mag ze indd losser in haar nek en kaak, maar ik zie dat je daarmee aan het werk bent.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:43

ell, ze is echt leuk (dat vind je zelf volgens mij ook je zit iedere keer naar beneden te gluren)
jullie zijn een leuke combinatie nu al, ben benieuwd als je paar weken verder bent

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:27

gaaf paard let wel op je handen dat je ze voor het zadel bljift houden

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:33

@senna21 & xSaarsaar, ze kan inderdaad nog losser. Daar zijn we ook voor aan het trainen. Al moet ik zeggen dat ik, gezien ik haar pas 2 weken heb, zeker niet ontevreden ben over dit beeld :)

@senna21, wat bedoel je met 'serieus'? Ik woon in de buurt van de Veluwe, 10-15 minuten met de trailer en dan zijn we er. Het plan was inderdaad om over een maandje een keertje naar het bos te gaan om te zien hoe ze dat doet :)

@jublover, haha ja hele slechte gewoonte! Wordt aan gewerkt.

@winola, mijn handen zijn inderdaad ook een puntje. Naast dat ik ze meer moet dragen heb ik ze inderdaad ook vaak te dicht bij me (in combinatie met te lange teugels).

Bedankt voor de leuke reacties :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:52

Leuk paardje en loopt al erg lekker zo te zien! Ik ga niks over je houding zeggen, maar wil je even de tip meegeven dat je in de gaten moet houden hoeveel beweging er in het zadel zit als je rijdt/longeert enz. Ik zie namelijk het dekje aan de achterkant omhoogkruipen tussen de kussens en dit betekent meestal een net-niet-helemaal-goed-passend-zadel... Even in de gaten houden dus :)

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:05

@Leorah, dankjewel! Het dekje zit inderdaad aan de achterkant omhoog tussen de kussens. Met opzadelen trek ik het dekje altijd van achter naar voren helemaal tussen de kussens. Zo heeft het paard naar mijn idee meer ruggengraad vrijheid dan wanneer het dekjes gewoon strak om de rug heen ligt. De zadelmaker is overigens vrijdag wezen kijken en hij zei dat het zadel helemaal goed ligt :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:47

[quote="Rikylover@senna21, wat bedoel je met 'serieus'? Ik woon in de buurt van de Veluwe, 10-15 minuten met de trailer en dan zijn we er. Het plan was inderdaad om over een maandje een keertje naar het bos te gaan om te zien hoe ze dat doet :)
:D[/quote]

Met serieus bedoel ik dat ik de indruk krijg dat het een (jong) paard is wat héél goed haar best wil doen. De strakte in de bovenlijn lijkt me niet alleen een kwestie die op te lossen is door training, maar ook door (leren) 'genieten'.... ook het paard.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:50

Leuk paard! Je bent goed bezig, lekker doorgaan.