Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LoveUggs schreef:Maareeuh, dit is niet enkel JOU fout! Want wat doet jou instructrice er tegen? Jou instructrice hoort je erop te wijzen dat jij niet moet zagen. Jou instructrice hoort jou te vertellen hoe je je paard wel aan de teugel kan laten lopen.. Dit wou ik er even bij zeggen dat het niet alleen jou fout is, dat het een gewoonte van je is geworden. Want als je istructrice je op deze fout had gewezen, had je nooit een bericht hier op bokt hoeven plaatsen..
Privéles is namelijk te duur. 
aerdenhout1 schreef:Pak eens de uiteindjes van je teugels elk in de andere hand erbij. Dus de linkerkant van je teugel die overblijft, pak je in je rechterhand bij je rechterteugel en visa versa.
Makkelijker is het om aan de ringetjes onder het rokje van je zadel een extra stukje leer te doen en die samen met je teugels vast te pakken.
Maar, eigenlijk moet je met elke grove ophouding denken...ik doe mijn paard pijn!
marquez1 schreef:Gewoon een touwtje aan de ringetjes aan de voorkant van je zadel maken. Je steekt je pinken onder het touwtje door, terwijl je de teugels gewoon op de normale manier vasthoud. Dit gaat waarschijnlijk ontzettend zeer doen, want iedere keer dat jij je hand beweegt trekt het touwtje in je vel. Eens zien hoe snel je hier een stille hand van gaat krijgen......